نمایش 1–12 از 37 نتیجه

نمایش 9 24 36

تجهیزات پخت غذا از جمله وسایل و دستگاه‌هایی هستند که در آشپزخانه‌های صنعتی نظیر هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر کدام از این تجهیزات آپشن و امکانات خاصی را ارائه می‌دهند و طبیعتاً سرعت طبخ غذا را بالا می‌برند و ارزش غذایی مواد را حفظ می‌کنند و به همین خاطر، امروزه به شدت در راه‌اندازی آشپزخانه صنعتی مورد توجه قرار می‌گیرند. این چنین تجهیزاتی معمولاً از استیل ساخته می‌شوند؛ چرا که استیل مقاومت بیشتری در برابر ضربه، مواد شوینده و خط و خش دارد و همچنین اصول بهداشتی با جنس بدنه استیل تضمین می‌شود.

ویژگی های تجهیزات پخت غذا

تجهیزات پخت غذا به خاطر ویژگی‌های مشترکی که دارند، امروزه به شدت مورد کاربرد و استفاده در آشپزخانه‌های صنعتی همچون رستوران‌ها قرار می‎گیرند.

  • می‌توان گفت اولین و مهم‌ترین ویژگی که می‌توان نام برد، تنوع پخت است؛ چرا که با تهیه این تجهیزات شما این اختیار را دارید که انواع غذا و خوراک‌های گوناگون را به راحتی طبخ کنید.
  • نحوه ساخت هر کدام از تجهیزات به خاطر کیفیت بالایی که دارند، باعث می‌شود تا شما در طی سال‌های متوالی با هزینه مختلف تعمیرات آشنا نشده و بتوانید از متریال عالی این تجهیزات به نحو احسن در طولانی مدت استفاده کنید.
  • بهینه‌سازی انرژی هم یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که تجهیزات مورد استفاده در آشپزخانه‌های صنعتی به خود اختصاص داده‌اند. وقتی شما همه مدل وسیله مجهز را در اختیار داشته باشید، لازم نیست تا به نقاط مختلف شهر رجوع کنید.
  • قدرت کنترل هم از جمله ویژگی‌های دیگری است که دستگاه‌های پخت غذا به خود اختصاص می‌دهند؛ چرا که شما برای طبخ خوراک در ظرفیت‌های بالا صد درصد به این تجهیزات نیاز دارید.
  • با توجه به طراحی و ظرفیت هر کدام از این تجهیزات، کارکرد مداوم را هم نباید نادیده گرفت؛ چرا که این تجهیزات در آشپزخانه‌های صنعتی در ساعات طولانی می‌توانند بدون کوچک‎ترین خستگی بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند.
  • کاهش ضایعات هم از جمله آپشن‌های مهم دیگر است که به خاطر مکانیزم و ساختار دقیقی که این تجهیزات دارند، شما کمترین ضایعات مواد رستورانی را می‌توانید از این دستگاه انتظار داشته باشید.
  • با این تجهیزات شما به بهترین شکل ممکن می‌توانید بهداشت را رعایت کنید و از انرژی پایینی در طولانی مدت بهره‌مند شوید.

انواع تجهیزات پخت غذا

تنوع تجهیزات پخت غذا حقیقتاً کم نیست، اما اگر بخواهیم به لیست پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی اشاره کنیم، می‌توان دستگاه‌های زیر را مورد بررسی قرار داد که شامل:

1.اجاق پلوپز صنعتی

این دستگاه که به عنوان اجاق زمینی هم از آن یاد می‌کنند، به شما کمک می‌کند تا بتوانید به پختن غذاهایی بپردازید که حجم بالایی دارند؛ چراکه به راحتی نمی‌توان از اجاق‌های مبله برای پختن این نوع غذاها استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که در بین تجهیزات مربوط به پخت غذا، عمدتاً اجاق پلوپز صنعتی با گاز شهری کار می‌کند و دارای کوره پخت یا به قولی ردیف شعله است که خود انواع مختلفی را شامل می‌شود.

2.اجاق گاز صنعتی

اجاق گاز صنعتی هم از جمله تجهیزات کاربردی در کترینگ‌ها، رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتیاست. این اجاق گاز شامل چندین شعله است که از گازهایی مانند گاز طبیعی بوتان، متان یا پروپان حرارت آن حاصل می‌شود و به خاطر اینکه به راحتی و به صورت مکرر می‌توان این دستگاه اجاق گاز را خاموش و روشن کرد، برای پخت و پز غذاها با حجم بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. ناگفته نماند که بدنه اجاق گاز صنعتی از استیل و فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود، گازهای صنعتی به کنترل دقیق دما می‌پردازند و حرارت را برای یک پخت و پز کامل به درستی تنظیم می‌کنند که به خاطر همین دو دلیل کیفیت غذا هم باعث رضایت مشتریان می‌شود.

3.اجاق گریل صنعتی

اجاق گریل صنعتی در دسته‌بندی تجهیزات پخت غذا بیشتر در فضاهای فست فودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید شما با مدل روغنی رومیزی آن بیشتر سر و کار داشته‌اید و حتی دیده شده است که در باشگاه‌های بدنسازی هم از این دستگاه استفاده می‌کنند. بدین ترتیب، نمی‌توان کارایی این دستگاه را به هیچ عنوان نادیده گرفت. گریل ذغالی، گریل صنعتی  زغالی – روغنی، دریل صنعتی زغالی چدنی تمام شیار از جمله انواع اجاق گریل صنعتی به شمار می‌آیند.

4.اجاق گریل لاواستون صنعتی

اجاق گریل ذغالی صنعتی که به آن لاواستون صنعتی هم می‌گویند، یکی دیگر از تجهیزات پخت غذا محسوب می‌شود که به 2 صورت رومیزی و ایستاده ساخته و مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما برای طبخ غذاهایی مانند مرغ، ماهی، سبزیجات، پیتزا، گوشت قرمز، سوخاری و … می‌توانید از این دستگاه در فضای رستوران، فست فود و… خود استفاده کنید.

5.بویلر آب جوش

بویلر آب جوش که به آن سماور برقی هم می‌گویند با منبع ذخیره آب داغ در بیمارستان‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و… مورد کاربرد قرار می‌گیرد. این دستگاه گرمایشی، مقادیر بالایی آب جوش را تولید می‌کند و به خاطر استفاده از مشعل می‌تواند آب را تا دمای مشخصی برساند.

6.دیگ چلو پز صنعتی

دیگ پلوپز صنعتی یکی از پرکاربردترین دستگاه‎های موجود در آشپزخانه‎های صنعتی به شمار می‌آید. این دستگاه برای طبخ برنج از سیستم پخت بخار بدون نیاز به روغن استفاده می‌کند و مراحلی مانند تخلیه آب، آبکشی و آبگیری را به شکل خودکار انجام می‌دهد.

7.دیگ خورشت پز صنعتی

این نوع دیگ پخت غذا بهترین گزینه برای پختن انواع انواع خورشت، حلیم و سوپ در آشپزخانه‌های صنعتی محسوب می‌شود که با وجود بخار آب سیستم پخت خود را مدیریت می‌کند.

8.سرخ کن صنعتی

این دستگاه با مقیاس بزرگ خود گرما تولید کند و بهترین دستگاه برای سرخ کردن سیب زمینی یا هر مواد غذایی این چنینی دیگر باشد. سرخ کردن حجم بالایی از غذا و گرم کردن ساده از جمله ویژگی‌های این دستگاه کاربردی به شمار می‌آیند.

9.فردمکن برنج

برای پختن برنج به صورت صنعتی از فردمکن برنج در آشپزخانه‌های صنعتی امروزه استفاده می‌کنند. این دستگاه با بدنه فلزی خود با 1 یا 2 درب یا به صورت 2 طبقه ساخته و مورد کاربرد قرار می‌گیرد.

10.کباب پز تابشی

برای پختن انواع کباب، قطعاً این دستگاه بهترین انتخاب در بین تجهیزات پخت غذا به شمار می‌آید. پخت سریع، پخت یکدست، ایمنی بیشتر، سوخت کمتر و شست و شوی آسان از جمله مزایای استفاده از این دستگاه به شمار می‌آیند. برای اینکه بتوانید گوشت آبدار و نرمی را طبخ کنید، قطعاً استفاده از این دستگاه را نباید نادیده بگیرید.

11.کباب پز صنعتی استیل

فضای اطراف این دستگاه از آهن، استیل یا گالوانیزه ساخته می‌شود و با تعدادی لوله به صورت ردیفی به خارج شدن شعله‎های آتش کمک می‎کند. طعم کباب با این دستگاه آن قدر باورنکردنی و شگفت انگیز است که نمی‌توان در مورد آن صحبت کرد. این دستگاه در مدل‌های صنعتی زغالی، گازی استیل و صنعتی و اتوماتیک کاربرد دارد.

12.کباب پز ریلی اتوماتیک

این نوع کباب پز به خاطر سرعت عمل بالایی که دارد، برای طبخ حجم بالایی از کباب در آشپزخانه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولین ویژگی این دستگاه بدون شک اتوماتیک بودن آن است. این دستگاه به فردی ماهر به عنوان اپراتور هم نیازی ندارد و این آپشن مهم را هم نباید فراموش کرد.

13.گرمخانه گرم مرطوب

این دستگاه یک نوع اتاقک است که با وجود یک مخزن آب با دمای بالا کارایی خود را به نمایش می‌گذارد. آبی که درون مخزن وجود دارد به بخار تبدیل می‌شود و توسط کانال‌های دستگاه باعث پخت غذا می‌شود.

14.ماهیتابه گردان

این دستگاه با داشتن وان، به سرخ کردن مواد غذایی با روغن می‌پردازد. سرعت عمل بالا مهم‌ترین ویژگی است که این دستگاه به خود اختصاص می‌دهد. برای تخلیه روغن حرکت دورانی وان روغن کارایی دستگاه را مدیریت می‌کند.

14.مایکروویو صنعتی

مایکروویو صنعتی با گنجایش‌های مختلف از جمله دستگاه‌هایی است که به گرم کردن مواد غذایی کمک می‌کند و به هیچ عنوان به بافت عذا آسیبی وارد نمی‌کند. دوام و استحکام بالایی که این دستگاه در مدل‌های مختلف دارد را به هیچ عنوان نباید نادیده گرفت.

قیمت انواع تجهیزات پخت غذا

قیمت انواع تجهیزات پخت غذا با توجه به متریال به کار رفته در اجزای داخلی دستگاه‌ها محاسبه می‌شود، البته تمام ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود؛ چرا که جنس بدنه را هم نباید نادیده گرفت. عمدتاً استیل یکی از بهترین جنس‌هایی است که به عنوان بدنه برای ساخت تجهیزات مختلف پخت غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 استیل زنگ نمی‌زند و به خاطر دوام بالایی که دارد، از آلومینیوم، چدن و … بیشتر مورد کاربرد قرار می‌گیرد. تعداد متریال و قدرت شعله‌ها را هم در برآورد قیمت نباید نادیده گرفت و در این بین، ظرفیت را هم می‌توان یکی از عوامل موثر در تعیین قیمت معرفی کرد؛ چرا که ظرفیت باعث کاهش یا افزایش ابعاد می‌شود و می‌تواند شما را با قیمت‌های مختلفی روبرو کند.

 امکاناتی که دستگاه به شما ارائه می‌دهد، سایز و ابعاد برند سازنده، میزان مصرف انرژی، نوع طراحی که ساده یا کوره‌دار باشد که معمولاً مدل‌های کوله‌دار اجاق‌های پخت غذا گران‌تر هستند را هم نباید فراموش کرد. قطر و جنس شاسی دستگاه‌ها، مدل قرارگیری و قدرت حرارت دهی را هم در این بین باید جزء عوامل موثر در برآورد قیمت این چنین تجهیزاتی نام برد.

خرید تجهیزات پخت غذا

برای خرید تجهیزات پخت غذا لازم نیست تا به فروشگاه‌های مختلف سطح شهر خود مراجعه کنید؛ چرا که شما امروزه به راحتی این اختیار را دارید تا با در نظر گرفتن نوع کاربری تجهیزات آشپزخانه صنعتی خود، به خرید آنلاین و اینترنتی آن‌ها بپردازید.

 شما برای خرید این تجهیزات باید قیمت آن‌ها را با در نظر گرفتن کیفیت و بودجه‌ای که در اختیار دارید، برآورد کنید که عمدتاً در خرید آنلاین از مجموعه صنایع پاسارگاد، به خاطر حذف واسطه با خرید مقرون به صرفه‌‌تری روبرو خواهید شد.

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید این تجهیزات باید مد نظر داشته باشید، توجه به منوی غذایی است که قصد دارید آن را ارائه دهید و همچنین باید محل قرارگیری تجهیزات را هم بررسی کنید؛ زیرا شما با در نظر گرفتن محل قرارگیری در هنگام خرید، ابعاد و اندازه‌های درستی را انتخاب کرده و در طولانی مدت از خرید هوشمندانه خود احساس رضایت خواهید داشت.