در حال نمایش 3 نتیجه

نمایش 9 24 36

مایکروویو صنعتی چیست ؟

مایکروویو صنعتی از جمله تجهیزات آشپزخانه‌ای است که شما در هنگام خرید آن باید به گنجایش دستگاه توجه کنید تا بتوانید خرید هوشمندانه‌ای را تجربه کنید. این دستگاه در دسته‌بندی تجهیزات کاربردی در آشپزخانه‌های صنعتی است که در دنیای مدرن استفاده از آن را نمی‌توان نادیده گرفت؛ چرا که مایکروویو  به بافت مواد غذایی هیچ‌گونه آسیبی وارد نمی‌کند و به همین دلیل، جزء پر اهمیت‌ترین تجهیزات پخت غذا به شمار می‌آید.

معرفی مایکروویو صنعتی

مایکروویو صنعتی یک دستگاه کاربردی و ایده‌آل برای طبخ غذا است که با مصرف بهینه انرژی و زمان امروزه توانسته جزء دستگاه‌های کاربردی دربین تجهیزات پخت غذا به شمار می‌آید. معمولاً در آشپزخانه‌های صنعتی، کترینگ‌ها، تالارها و… استفاده از ماکروویوهای صنعتی به یکی از ابزارهای پخت اصلی غذا تبدیل شده است.

مایکروویو های صنعتی از دوام و استحکام بالایی برخوردار هستند که به خاطر گرمایش یکنواختی که ایجاد می‌کنند و همچنین کارآمد بودن انرژی می‌توان گفت خرید مقرون به صرفه‌ای به حساب می‌آیند. در صنعت مواد غذایی کاربرد این چنین دستگاه‌هایی را به هیچ عنوان نمی‌توان نادیده گرفت؛ چرا که باعث حفظ مواد مغذی و طعم مواد غذایی هم می‌شوند و در سریع‌ترین حالت ممکن می‌توانند سرعت گرمایش خود را نیز افزایش دهند.

 البته اگر شما از یک برند سازنده معتبر برای خرید این دستگاه استفاده کنید، احتمال اینکه امکان پخت برخی از مواد غذایی در دستگاه وجود نداشته باشد، بسیار بالا است یا اینکه ممکن است از سطح ایمنی پایینی این چنین دستگاهی برخوردار باشد و به همین دلیل، شما باید از برندهایی نظیر صنایع تولید صنایع پاسارگاد در این زمینه استفاده کنید.

ویژگی های ماکرو ویو صنعتی

اگر بخواهیم به ویژگی‌های مهم مایکروویو صنعتی اشاره کنیم، این دستگاه برای پخت سریع غذا می‌تواند بسیار دستگاه ایده‌آلی باشد. معمولاً ماکروویوهای صنعتی ارزش موادغذایی را حفظ می‌کنند؛ چرا که مواد غذایی حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های گوناگون است که نباید پخت غذا باعث از بین رفتن ارزش این مواد شود.

 معمولاً فضاهایی که با مایکروویو سر و کار دارند با تغییر دمایی خاصی روبرو نمی‌شوند و همین امر باعث می‌شود تا شما با یک دمای خنک و معمولی در محیط مورد نظر روبرو شوید، مایکروویو به خاطر نداشتن شعله آتش عمدتاً ایمنی بسیار بالاییدارد که البته برخی از ماکروویوهای صنعتی به خاطر داشتن سیستم ایمنی پیشرفته اگر با مشکلاتی همچون پختن بیش از حد غذا روبرو شود هم به صورت اتوماتیک عملیات پخت را قطع می‌کند.

 در این بین، نظافت آسان و راحت مایکروویو های صنعتی را هم نباید نادیده گرفت که اگر لکه سختی به وجود آید، با استفاده از شوینده‌های مخصوص می‌توان لکه مورد نظر را پاکسازی کرد. سرعت یخ‌زدایی هم خود ویژگی مهمی به شمار می‌آید که این دستگاه قابلیت ذخیره سازی انرژی را هم دارد و شما برای طبخ غذایی سالم بدون استفاده از روغن می‌توانید روی کارایی این دستگاه حساب کنید.

انواع مایکروویو صنعتی

انواع مایکروویو صنعتی را می‌توان صورت رومیزی، توکار یا کشویی دسته‌بندی کرد که شما برای انتخاب هر کدام باید به اندازه، توان، کانوکشن، برنامه‌ریزی تاخیر، قابلیت‌هایی نظیر یخ‌زدایی، فناوری اینورتر، پخت نوری، فناوری هات بلست، تنظیمات پخت خودکار و پیشرفته، قفل داخلی، سینی گردان و.. همگی از جمله فاکتورهایی هستند که شما برای انتخاب انواع مایکروویو به صورت صنعتی باید به آن توجه کنید. صنایع پاسارگاد هم مدل‌های مختلفی از مایکروویو های صنعتی را تولید کرده است که این مدل‌ها عبارتند از:

1. مایکروویو صنعتی (MENU MASTER) مدل TS 510

مدل TS 510 توسط یک شرکت آمریکایی (مونتاژ کره) ساخته شده است. شیشه این نوع ماکروویو در مقابل گرما و حرارت بسیار بادوام و مقاوم است؛ چراکه یک شیشه ضدحریق بوده باعث راحتی دید آشپز می‌شود، باید گفت این دستگاه با داشتن یک نمایشگر دیجیتالی و لمسی شما را نحوه کار بسیار ساده‌ای روبرو می‌کند. شما این اختیار را دارید که از 20 منوی این دستگاه برای پخت انواع غذا استفاده کنید و مواد غذایی سرد را در سریع‌ترین زمان ممکن آب کنید.

پخت این مدل مایکروویو به صورت 3 مرحله‌ای است و با چراغ‌های ال ای دی روشنایی داخلی دستگاه را تأمین می‌کند. نظافت این مدل ماکروویو بسیار راحت بوده و حداقل تایم برای هر سیکل پخت حدود 60 دقیقه است. 1 عدد مگنترون به توان 1000 وات در ساختار این دستگاه جای گرفته است و برای 23 لیتر ظرفیت خود را مشخص می‌کند. شما این اختیار را دارید که به صورت دستی زمان پخت را هم تنظیم کنید.

2.مایکروویو صنعتی (MENU MASTER) مدل TS 511

بسیاری از مشخصات این مدل مایکروویو صنعتی همانند مدل قبلی است. با این تفاوت که تعداد مگنترون این مدل 1 عدد به توان 1100 وات است. تنظیم قدرت مدل قبلی در 1 سطح بود ولی این مدل در 5 سطح می‌توان به تنظیم قدرت آن پرداخت. گنجایش این مدل ماکرو ویو 34 لیتر است و با وزن 19 کیلوگرم کارایی خود را به نمایش می‌گذارد. در مورد گارانتی هم باید گفت که دارای 1 سال گارانتی و خدمات پس از فروش است.

3.مایکروویو صنعتی (MENU MASTER) مدل TS 518

ماکروویو مدل TS 518 صنعتی بیشترین مشخصات دو مدل قبلی را دارا است ولی قابلیت پخت این مدل 4 مرحله‌ای بوده و تنظیم قدرت آن همانند مدل TS 511 در 5 سطح است. به خاطر داشته باشید که این دستگاه 5 عدد به توان 1800 وات مگنترون و 34 لیتر هم گنجایش دارد دارد. در مورد وزن این مدل  ماکروویو هم می‌توان گفت با 29 کیلوگرم وزن، آنچنان سنگینی که فکر می‌کنید را نمی‌تواند داشته باشد.

اهمیت کانوکشن در ماکروویو صنعتی

فناوری کانوکشن در مایکروویو صنعتی از جمله فناوری‌هایی است که می‌تواند توان پخت بهینه را برای انواع مختلف غذا مشخص کند. شما با فشردن این دکمه می‌توانید در کمترین زمان ممکن و با دقت فرایند پخت غذا را با این دستگاه یعنی ماکروویو دنبال کنید.

 معمولاً با در نظر گرفتن نوع غذا مایکروویو با این فناوری می‌تواند توان و زمان مناسب را مشخص کرده و نتیجه قابل قبولی را به وجود آورد. این چنین است که غذا کم یا زیاد پخته نمی‌شود و یک حالت ایده‌آل را به خود می‌گیرد.

 در برخی از مایکروویو های صنعتی حالتی مانند کانوکشن می‌تواند برای پختن پیتزا و گرم کردن نان نیز کاربرد داشته باشد و جزء فناوری‌های بسیار مفید به شمار می‌آید که از تنظیمات پیچیده‌ای هم برخوردار نبوده و می‌تواند به بهینه بودن دستگاه ماکروویو به بهترین شکل ممکن کمک کند.

 این قابلیت هوشمند از الگوریتم‌های پیشرفته‌ای پیروی می‌کند که با تشخیص نوع  و وزن غذا می‌تواند به صورت خودکار مراحل پخت مناسبی را برای غذا مشخص کند. دکمه کانوکشن در ماکروویوهای صنعتی جزء ویژگی‌های کلیدی به شمار می‌آید که باعث می‌شود دستگاه ماکروویو به بانک اطلاعاتی دسترسی پیدا کند که منظور ما از بانک اطلاعاتی نوع و وزن غذاهای رایج است تا به واسطه آن زمان و توان پخت آن‌ها را بتوان تنظیم کرد. معمولاً این قابلیت باعث می‌شود تا کیفیت غذاها افزایش پیدا کرده و غذای مورد نظر بتواند با حفظ ویتامین‌های اصلی خود طعم بهتری را ارائه دهد.

قیمت مایکروویو صنعتی

در مورد قیمت ماکروویو صنعتی اگر بخواهیم اطلاعاتی را ارائه دهیم، باید بدانید که عوامل مختلفی در این زمینه دخیل هستند. برند تجاری تولید کننده مایکروویو مهم‌ترین عامل به شمار می‌آید. در این بین شرکت سازنده‌ای مانند آمریکا که کره مونتاژ آن را انجام می‌دهد، جزء برندهای بسیار معروف است.

برخورداری از کانوکشن هم از جمله عوامل دیگری است که روی قیمت مایکروویوهای صنعتی تاثیر می‌گذارد. همانطور که گفته شد، اهمیت این قابلیت را به هیچ عنوان نمی‌توان نادیده گرفت. گنجایش ماکروویوهای صنعتی هم متفاوت است که هر چقدر گنجایش دستگاه بالاتر باشد، طبیعتاً شما باید هزینه بالاتری را برای خرید ماکروویو برآورد کنید.

 صنایع پاسارگاد که جزء برترین تولید کنندگان تجهیزات آشپزخانه صنعتی است می‌تواند قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای را برای فروش ماکروویو به صورت صنعتی با مدل‌های مختلف ارائه دهد. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که کیفیت اتفاقی نیست و شما قبل از قیمت به کیفیت ساخت محصول توجه بیشتری داشته باشید.

خرید مایکروویو صنعتی

خرید آنلاین و اینترنتی مایکروویو صنعتی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با مقرون به صرفه‌ترین قیمت بهترین کیفیت را انتخاب کنید. برای آشپزخانه صنعتی، رستوران، تالار یا هر فضای دیگری که مد نظر دارید، ابتدا باید نیاز خود را برآورد کنید و سپس از گنجایش‌های مختلف هر کدام از مدل‌های گفته شده استقبال کنید.

مایکروویوهای صنعتی معمولاً تکنولوژی و قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند که شما با توجه به هزینه‌ای که قرار است پرداخت کنید، به خرید هر کدام از این مدل‌ها بپردازید. توجه داشته باشید که شما در هنگام خرید باید ابعاد و اندازه ماکروویو را هم بررسی کنید و با در نظر گرفتن محیط خرید خود، ابعاد مناسبی را انتخاب کنید.

به هرحال، امروزه خرید آنلاین و اینترنتی به دلیل اینکه به صورت مستقیم انجام می‌شود و خبری از واسطه نیست، بسیار مورد توجه توجه قرار می‌گیرد و در این بین، بهتر است بدانید که صنایعی مانند صنایع پاسارگاد که در ایران با ۲۰ سال سابقه توانسته جزء تولید کنندگان برتر تجهیزات آشپزخانه صنعتی به شمار آید، همیشه با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین تجهیزات پخت غذا را عرضه می‌کند.