در حال نمایش 5 نتیجه

نمایش 9 24 36

بویلر آب جوش از جمله دستگاه‌های کاربردی است که معمولاً بیشتر در رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها، اداره‌ها و… مردم با آن آشنا می‌شوند و عمدتاً از این دستگاه به خاطر بالا بردن سرعت برای جوش آوردن آب استفاده می‌شود؛ چرا که دیگر استفاده از سماورهای قدیمی که پرمصرف هستند، به صرفه نیست و طبیعتاً با پیشرفت تکنولوژی می‌توان با مصرف بهینه انرژی با وجودچنین دستگاهی از آب جوش در کمترین زمان ممکن استفاده کرد.

کانتر بویلر آب جوش

بویلر آب جوش چیست؟

سماور برقی یا بویلر آب جوش، به دستگاهی گفته می‌شود که آب داغ را در منبع خود ذخیره می‌کند و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از این دستگاه عمدتاً در کافه‌ها، رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، مجتمع‌های تجاری و… می‌توان استفاده کرد. البته کارایی این دستگاه تنها برای یک شغل نیست؛ چراکه امروزه در بسیاری از اداره‌ها استفاده از چنین دستگاهی بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد تا کارمندان بتوانند به راحتی به استفاده از انواع چای، قهوه و … بپردازند. می‌توان گفت استفاده از سماور برقی به جای استفاده از سماورهای‌ قدیمی به این خاطر است که اولاً سماور برقی ظاهر ایده آل‌تری دارد، دوماً سماور قدیمی بسیار پرمصرف است.

بهتر است بدانید که بویلر آب جوش دستگاهی تحت فشار است که به صورت اتوماتیک آب وارد آن می‌شود و به همین دلیل، برای مکان‌هایی که پر تردد است، می‌توان ازاین دستگاه استفاده کرد؛ چرا که بعد از خروج بیش از اندازه آب جوش به راحتی آب مورد نیاز دستگاه تامین می‌شود.

بویلر آب جوش صنعتی

بویلر آب جوش صنعتی یک دستگاه گرمایشی است که برای تولید آب جوش در مقادیر زیاد استفاده می شود. این دستگاه معمولاً در مکان هایی استفاده می شود که به مقدار زیادی آب جوش نیاز دارند، مانند رستوران ها، کافی شاپ ها، بیمارستان ها، کارخانه ها . بویلر آب جوش صنعتی با استفاده از مشعل، آب را تا دمای جوش می رساند. سپس شیر خروجی آب باز می شود و آب جوش از دستگاه خارج می شود. ترموستات دمای آب را کنترل می کند و در صورت افزایش دما، مشعل را خاموش می کند.بویلر آب جوش صنعتی برای مکان هایی که به مقدار زیادی آب جوش نیاز دارند، گزینه مناسبی است. این دستگاه سرعت بالای جوشاندن آب و توانایی تولید آب جوش در مقادیر زیاد را ارائه می دهد. بویلر آب جوش صنعتی باید توسط افراد متخصص نصب و راه اندازی شود. همچنین باید به طور منظم سرویس و نگهداری شود تا از ایمنی و کارایی آن اطمینان حاصل شود.

بویلر 50 لیتری

بویلر آب جوش 20 لیتری

بویلر آب جوش 20 لیتری یک نوع بویلر حرارتی است که ظرفیت آن برای جوشاندن آب، 20 لیتر می‌باشد. این نوع بویلرها عمدتاً برای استفاده در منازل، آشپزخانه‌ها یا سایر فضاهای کوچک مناسب هستند. ظرفیت 20 لیتری به معنای این است که بویلر قابلیت گرم کردن و جوشاندن 20 لیتر آب را داراست.بویلر آب جوش 20 لیتری معمولاً برقی هستند و با استفاده از یک عنصر گرمایی الکتریکی، آب را به دماهای مورد نظر می‌رسانند. آب جوشیده تولید شده توسط این بویلرها می‌تواند برای تهیه چای، قهوه، اجزای آشپزی، یا حتی استفاده در حمام و بهداشت شخصی مورد استفاده قرار گیرد.مهمترین ویژگی این نوع بویلرها ظرفیت محدود آنهاست که آن را برای مصارف خانگی مناسب می‌سازد. استفاده از بویلر آب جوش 20 لیتری به عنوان یک وسیله سریع و موثر برای جوشاندن آب در فضاهای کوچک و خانگی به‌طور گسترده‌ای انجام می‌شود.

بویلر آب جوش 200 لیتری

انواع بویلر آب جوش

انواع بویلر آب جوش را شما با توجه به ظرفیتی که دارد، می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. این دستگاه در ظرفیت‌های 10 لیتری، 20 لیتری، 30 لیتری، 40 لیتری، 50 لیتری، 100 لیتری و 200 لیتری ساخته و مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر بویلر انتخابی شما زیر 50 لیتر باشد معمولاً دستگاه از برق تکفاز تغذیه می‌کند ولی اگر دستگاه ظرفیتی بالاتر از 50 لیتر داشته باشد باید از برق سه فاز استفاده کند.

  • بویلر آب جوش صنعتی

بویلر آب جوش صنعتی معمولاً با ظرفیت‌های بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد که یکی از نمونه‌ها بویلر صنعتی شامل دستگاهی است که در کافی شاپ مورد استفاده و کاربرد قرار می‌گیرد.

می‌توان گفت که با بویلر صنعتی به دو صورت برقی و گازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که طبیعتاً بویلر اگر به صورت گازی باشد، باید به گاز شهری متصل شود و در مورد بویلر برقی هم شما باید اتصال آن را به برق مد نظر قرار دهید.

 به هر حال، هر کدام از این دستگاه ها که به برق یا گاز متصل می‌شوند، باعث می‌شود تا شما به خاطر گرمایش المنت‌ها به استفاده از آب داغ این دستگاه بپردازید. ناگفته نماند که در بویلر آب جوش صنعتی گازی از قطعه‌ای به اسم ترموکوپل هم استفاده می‌شود که به اندازه‌گیری و بررسی اختلاف دمای آب درون مخزن می‌پردازد. اگر ترموکوپل در زمان درست قادر نباشد گاز را قطع کند، صد درصد حوادث احتمالی زیادی به وجود می‌آید و این چنین است که این قطعه می‌تواند از بالا رفتن دمای دستگاه جلوگیری کند.

 می‌توان گفت بویلر آب جوش صنعتی را می‌توان امروزه در محیط‌های گوناگون به خاطر مقاومت و استحکامی که در برابر آب و هوای گوناگون از خود نشان می‌دهد، در چندین دهه مورد استفاده قرار داد. به هر حال، بویلر صنعتی در مکانی که رطوبت بالایی حاکم است هم بهراحتی زنگ نمی‌زند و این یک مزیت به حساب می‌آید.

بویلر آب جوش

بویلر آب جوش

  • بویلر آب جوش خانگی

شما با توجه به میزان استفاده و تعداد اعضای خانواده می‌توانید تصمیم بگیرید که از کدام ظرفیت بویلر آب جوش استفاده کنید. ظرفیت‌هایی که گفته شد مشخص کننده ظرفیت مخزن دستگاه نیستند، بلکه ظرفیت به میزان خروج آب جوش مربوط می‌شود که در هر ساعت چه میزان آب جوش می‌تواند خارج شود، این نکته را به خاطر داشته باشید که بویلر آب جوش خانگی کاربرد بسیار بیشتری نسبت به سماورهای قدیمی دارد، به این دلیل که دارای دستگاه شناور بوده و از متریال قابل قبولی ساخته می‌شود.

بویلر اب جوش بر اساس حجم

همان‌طور که گفته شد انواع بویلر آب جوش با توجه به ظرفیت و حجمی که دارد، به صورت ۱۰ لیتری،۲۰ لیتری،۳۰ لیتری،۴۰ لیتری، ۵۰ لیتری،۱۰۰ لیتری و ۲۰۰ لیتری تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً از بویلر آب جوش ۵۰ لیتری می‌توان در آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها به راحتیاستفاده کرد. البته بستگی به میزان استفاده از دستگاه دارد؛ چرا که اگر رستوران مشتری بیشتری داشته باشد، طبیعتاً بویلر آب جوش ۱۰۰ لیتری گزینه قابل قبول‌تری است.

بویلر آب جوش ۱۰۰ لیتری را هم در کارخانه‌های صنعتی که تعداد کارگران آن بیشتر است یا هتل‌های3 ستاره الی۵ ستاره می‌توان استفاده کرد و طبیعتاً حجم‌های کمتر هم گزینه قابل قبولی برای استفاده خانگی یا استفاده در اداره‌ها به شمار می‌آیند. حجمی که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم، یعنی میزان آب خروجی است که شما به آن نیاز دارید و هیچ ربطی به مخزن دستگاه ندارد.

قیمت بویلر آب جوش

در مورد برآورد قیمت بویلر آب جوش باید بگوییم که شما باید در ابتدا ظرفیت کلی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید؛ چرا که اندازه و وزن بویلر آب جوش، مشخص کننده قیمت آن است؛ همچنین سرعتی که دستگاه برای انجام فرایند دارد را هم نباید نادیده گرفت.

 معمولاً بویلر آب جوش ممکن است مجرای آب هم داشته باشد که این خود در صورت وجود هزینه بیشتری را برآورد می‌کند. ناگفته نماند که جنس و سایز لوله کشی را هم در این بین نباید نادیده گرفت که البته موضوع به همین جا ختم نمی‌شود؛ چرا که ضخامت و گرید ورق استیل در ساخت بویلر آب جوش و همچنین ضخامت و جنس مخزن در کنار تعداد شعله‌ها را هم نباید نادیده گرفت.

 معمولاً هرچقدر شما به دنبال حجم و ظرفیت بیشتری باشید، طبیعتاً دستگاه باید عملکرد بهتری را با توان بالاتر ارائه دهد و به همین دلیل، شما را با قیمت بیشتری هم برای خرید روبرو می‌کند. اینکه چه نوع عایق گرمایی در ساخت بویلر آب جوش به کار رفته است را هم نادیده نگیرید؛ چون‌که روی قیمت تاثیر بسزایی می‌گذارد.

 ناگفته نماند که منبع اتصال که گازی یا برقی باشد و همچنین سیستم‌های مختلف دیگری همچون سیستم کنترل ترموکوپل و … هم روی قیمت این دستگاه تاثیر بسزای خود را می‌گذارند و همگی جزء پارامترهایی هستند که روی هزینه تمام شده دستگاه باید در نظر بگیرید.

خرید بویلر آب جوش

همان‌طور که گفته شد انواع بویلر آب جوش در ظرفیت و حجم‌های مختلف امروزه ساخته و مورد استفاده قرار می‌گیرند که در این بین، شما برای اینکه بتوانید به صورت خانگی و صنعتی از این دستگاه استفاده کنید، بهتر است به نوع نیاز و کاربرد خود توجه کنید و سپس به خرید این دستگاه اقدام کنید.

 معمولاً خرید این چنین دستگاه‌هایی به صورت آنلاین و اینترنتی مزیت بیشتری دارند؛ چرا که شما هزینه‌ای بابت دلال و واسطه پرداخت نمی‌کنید و این چنین است که قادر خواهید بود با معقولانه‌ترین قیمت بویلر آب جوش خود را با یک برند معتبر و با ظرفیتی مناسب خریداری کرده و در برخی از موارد چه بسا از خدمات ارسال رایگان هم استفاده کنید.

سخن ‌پایانی

در مورد انواع بویلر آب جوش با کاربرد صنعتی و خانگی آن با شما صحبت کردیم؛ همچنین به پارامترهای مهم و کلیدی در برآورد قیمت این دستگاه هم اشاره داشتیم تا شما بتوانید یک خرید آنلاین و اینترنتی معقولانه را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.