در حال نمایش یک نتیجه

نمایش 9 24 36

 ابزارهای متفاوتی در یک آشپزخانه صنعتی  وجود دارند که هر یک به منظور خاصی مورد استفاده قرار میگیرند. یکی از این ابزارهای کاربردی ترولی آبچکان صنعتی است. در ادامه قصد داریم به بررسی این ابزار بپردازیم.

ترولی آبچکان چیست ؟

 از ترولی آبچکان صنعتی در آشپزخانه های صنعتی مختلفی میتوان استفاده کرد. تفاوتی ندارد یک آشپزخانه بزرگ در یک هتل باشد یا یک آشپزخانه کوچک در یک رستوران سنتی. در هر نوع آشپزخانه صنعتی میتوان از این ابزار کاربردی استفاده کرد به دلیل اینکه در تمام این آشپزخانه ها بخشی برای شستن ظروف وجود دارد که به جزء سینک به ترولی آبچکان نیز نیاز دارد.

ترولی آبچکان صنعتی متشکل از میله هایی با فاصله می باشد که اگر از آن استفاده کنید آب ظروف شسته شده راهی برای خروج دارند و دیگر نیازی نیست که نگران جمع شدن آب در زیر ظروف باشید. این ابزار تاثیر زیادی در خشک شدن ظروف دارد و به وسیله استیل که آلیاژ فلزی است تولید میگردد.

مواد اولیه به کار رفته در ساختار ترولی آبچکان

 همانطور که پیش تر اشاره کردیم در جهت ساخت ترولی آبچکان از آلیاژ استیل استفاده می کنند.استیل نوعی آلیاژ است که شباهت بسیاری با فولاد دارد.دلیل اینکه ترولی آبچکان را با این متریال میسازند این است که این ابزار همواره با آب در تماس است و باید از مقاومت کافی برخوردار باشد.

به دلیل ویژگی هایی که استیل دارد نه تنها در ترولی آبچکان صنعتی بلکه در تولید  تجهیزات دیگر آشپزخانه های صنعتی نیز از آن استفاده میشود. در اکثر نقاط جهان تجهیزات مربوط به آشپزخانه های صنعتی را به وسیله این متریال تولید می کنند.

آلیاژ استیل که از آن در جهت تولید این ابزار استفاده شده است دارای خاصیت ضد اکسایش می باشد این مسئله برای تمام ابزارها و تجهیزاتی که در مجاورت آب هستند اهمیت زیادی دارد. واکنش اکسایش فلزها یک واکنش غیر مفید برای فلزها محسوب میشود و باعث میشود تجهیزات آشپزخانه های صنعتی پس از مدتی دچار پوسیدگی شوند.

زمانی که فلز در تماس با آب است احتمال رخ دادن اکسایش افزایش پیدا میکند و حتی وجود مقادیر کمی از آب نیز میتواند منجر به زنگ زدگی شود. از آن گذشته به دلیل پخت و پزهایی که در این محیط ها انجام میشود به غیر از آب این تجهیزات با بخار حاصل از پخت و پز نیز در تماس هستند و همین موضوع نیز احتمال زنگ زدگی را افزایش میدهد.

از دیگر مزیت های استفاده از استیل در ساخت ترولی آبچکان ضد اسید بودن آن است. استیل در برابر اسید مقاومت زیادی از خود نشان میدهد و در مقابل خاصیت خورندگی اسیدها دچار آسیب دیدگی نمیشود.  این مسئله جایی اهمیت پیدا میکند که در آشپزخانه های صنعتی در جهت شستشو از مواد شوینده استفاده میشود. این مواد غالبا دارای خاصیت اسیدی هستند و ممکن است به تجهیزات مختلف آشپزخانه های صنعتی آسیب برسانند. این موضوع نمایانگر اهمیت دارا بودن خاصیت ضد اسیدی ترولی آبچکان صنعتی می باشد.

آستانه تحمل وزن ترولی آبچکان

همانطور که بیان کردیم ترولی آبچکان از آلیاژ استیل ساخته شده است که این موضوع از جهت های مختلف برای آن یک مزیت محسوب میشود. استیل به دلیل ویژگی هایی که دارد قادر به تحمل وزن بالایی می باشد.

استفاده از این متریل در تولید ترولی آبچکان باعث میشود که بتواند وزن زیادی را تحمل کند که این موضوع بسیار حائز اهمیت است. عموما ظروف زیادی در ترولی آبچکان ریخته میشوند و این ظروف نیز باید مدت زمان مشخصی را درون آن بمانند تا خشک شوند. این ظروف عموما دارای وزن سنگینی هستند به همین دلیل این وسیله باید از آستانه تحمل وزن بالایی برخوردار باشد.

معایب استفاده از ترولی آبچکان بزرگ تر از ظرفیت مورد نیاز

ترولی های آبچکان دارای ظرفیت های مختلفی هستند و هر چقدر این ظرفیت ها بیشتر شود قیمت ها نیز افزایش پیدا میکند. زمانی که شما یک ترولی آبچکان بزرگ تر از ظرفیت را انتخاب میکنید بدون آنکه بتوانید از تمام ظرفیت آن استفاده کنید باید مبلغ بیشتری را برای خرید آن پرداخت نمایید.

گذشته از آن استفاده از یک ترولی آبچکان بزرگ تر از ظرفیت فضای بیشتری را اشغال میکند در صورتی که میتوانید از آن فضا استفاده مفیدتری داشته باشید.

با توجه به موارد ذکر شده بهترین کار این است که این کالا را متناسب با ظرفیت آشپزخانه خریداری کنید تا بتواند بهترین کارایی را برای شما داشته باشد. البته لازم به ذکر است که نوعی را انتخاب کنید که ظرفیتش کمی بیشتر از ظرفیتی که پیش بینی کرده اید باشد تا اگر به هر دلیلی سفارشات شما بیشتر شد با مشکل مواجه نشوید.

مشکلات عدم توجه به ضد زنگ بودن ترولی آبچکان

همانطور که گفته شد یکی از ویژگی هایی که ترولی آبچکان صنعتی باید داشته باشد ضد زنگ بودن آن است به دلیل اینکه مکان قرار گیری ظروف خیس می باشد.

ترولی آبچکان همواره در مجاورت آب است و اگر ضد زنگ نباشد با مشکلات فراوانی رو به رو خواهد شد. به عنوان نمونه پس از آنکه این وسیله بعد از مدتی در تماس با آب بماند پوسته پوسته میشود. این مسئله میتواند باعث کثیف شدن ظروفی که در آن قرار گرفته اند نیز بشود.

میزان این پوسیدگی پس از مدتی افزایش پیدا میکند و  باعث از هم گسیختگی این ابزار میشود و در نهایت آن را بلا استفاده میکند. این مسئله باعث میشود تا شما مجبور شوید ترولی آبچکان جدیدی را خریداری نمایید در صورتی که اگر نوع با کیفیت آن را انتخاب میکردید نیاز به پرداخت هزینه برای خرید مجدد آن را نداشتید.

خرید ترولی آبچکان

در هنگام خرید ترولی آبچکان صنعتی مواردی هستند که باید به آن ها توجه کنید. در ادامه این موارد را بیان میکنیم.

مکان قرار گیری

پیش از اقدام به خرید باید مکانی که قرار است ترولی آبچکان را در آن قرار دهید انتخاب نمایید. سعی کنید قبل از انتخاب کردن مکان اقدام به خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی نکنید. توجه به مکان باعث میشود که ترولی آبچکانی را انتخاب کنید که با ابعاد مکان مورد نظر در تناسب باشد و مشکل فضا پیدا نکنید.

کیفیت متریال سازنده

کیفیت متریال سازنده در ترولی آبچکان صنعتی اهمیت بسزایی دارد چرا که همواره در مجاورت آب است و ممکن است دچار پوسیدگی و زنگ زدگی شود.

ضد اکسایش بودن

یکی از فاکتورهای مهمی که در انتخاب این محصول باید مد نظر قرار دهید ضد اکسایش بودن آن است. این مسئله برای آبچکان ها که در تماس همیشگی با آب هستند بسیار مهم می باشد.

ظرفیت

توجه به ظرفیت و انتخاب ظرفیت مناسب نیز برای ترولی های آّبچکان آشپزخانه های صنعتی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

قیمت ترولی آبچکان آشپزخانه

ترولی های آبچکان نیز مانند هر محصول دیگری دارای قیمت های متفاوتی هستند که این قیمت ها به عوامل مختلفی بستگی دارند. همانطور که پیش تر در مورد آن صحبت کردیم ظرفیت این ابزارها در قیمت آن ها تاثیر بسیاری دارد. هر چقدر ظرفیت بزرگ تری را انتخاب کنید هزینه های بیشتری را نیز باید پرداخت نمایید.

کیفیت متریال به کار رفته در تولید این محصول نیز میتواند تاثیر مستقیمی روی قیمت آن داشته باشد. هر چقدر از متریال با کیفیت تری در تولید ترولی آبچکان استفاده شود قیمت آن نیز به مراتب بالاتر خواهد بود.

از طرف دیگر نوسانات موجود در بازار ارز نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم در قیمت ترولی آبچکان تاثیر میگذارد.

چنانچه قصد خرید ترولی آبچکان آشپزخانه صنعتی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را دارید همین حالا با مجموعه ما تماس بگیرید.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی ترولی آبچکان صنعتی و مسائل پیرامون آن پرداختیم. نکته حائز اهمیت این است که تفاوتی ندارد چه نوع تجهیزات آشپزخانه صنعتی را خریداری میکنید توجه به کیفیت آن را باید الویت خود قرار دهید. تجهیزاتی که در این مکان ها استفاده میشوند همواره در مجاورت آب و سایر عوامل آسیب زننده دیگر هستند به همین دلیل باید از متریال با کیفیت ساخته شوند تا بتوانند در اینگونه محیط ها مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

مجموعه های بسیاری اقدام به تولید و عرضه ترولی آبچکان میکنند و ممکن است در هنگام خرید دچار سر درگمی شوید. پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که حتما خرید خود را از مراکز معتبر و شناخته شده انجام دهید. اگر جزء افرادی هستید که قصد راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی را دارید و تازه در اول راه هستید در ابتدای کار لازم است تا نیازهای خود را بررسی کنید و با توجه به نیازهایی که دارید اقدام به تهیه سایر تجهیزات آشپزخانه صنعتی مانند ترولی آبچکان نمایید.