در حال نمایش 5 نتیجه

نمایش 9 24 36

آیا می‌دانید میز کار صنعتی چیست؟ میز کار صنعتی به دسته‌ای از انواع میزها گفته می‌شود که در محیط آشپزخانه های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولویت‌های مختلفی در طراحی میز کار صنعتی وجود دارد. به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی این دسته از میزها باید رعایت شود، توجه به پایداری و تحمل وزن بسیار بالای اجسام مختلفی است که قرار است روی این میز قرار گیرند. ما در این مقاله تلاش خواهیم کرد تا به طور کلی میز کار صنعتی را به شما معرفی کرده و از کاربردهای مختلف آن در صنعت بگوییم.

میز کار صنعتی چیست؟

میز کار صنعتی یکی از مهم‌ترین اجزای تجهیزات آشپزخانه صنعتی است. محیطی که دارای رطوبت، مواد شوینده یا حتی مکان‌هایی که احتمال سایش و ضربه بسیار بالا است. در محیط‌های فوق از میز‌های کار صنعتی جهت انجام امور مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دسته از میزها به دلیل آنکه باید فشار زیادی را تحمل کنند، باید از متریال بسیار مقاوم و مستحکم ساخته شوند. توجه دشته باشید از میزکار صنعتی می‌توان در محیط‌های مختلف استفاده کردبه عنوان مثال از این دسته از میزها می‌توان در آشپزخانه‌های صنعتی نیز بسته به نوع کاربرد خود مورد استفاده قرار گرفت.

انواع میز کار صنعتی

میز کار صنعتی یکی از مهم‌ترین اجزایی است که در محیط‌های صنعتی یا آشپزخانه‌های صنعتی جهت آماده سازی انواع غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دسته از میزها با توجه به آنکه باید وزن بسیار بالای اجسام مختلف در محیط صنعتی را تحمل کنند، معمولا از جنس آن ساخته می‌شوند. استفاده از آن در میز کار صنعتی باعث افزایش کارآمدی و عمر آن می‌شود. اگر بخواهیم به طور کلی میز کار صنعتی را تقسیم بندی کنیم می‌توانیم به دو دسته کلی آن را تقسیم کنیم که شامل میز کار صنعتی ثابت، و میز کار متحرک می‌شود. در ادامه توضیحاتی را برای هر کدام از این میز کارها خواهیم گفت.

میز کار ثابت

همان‌طور که از اسم این دسته از میز کارهای صنعتی مشخص است این دسته از میزها در یک مکان خاص به صورت کاملا ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرند. حمل و نقل این دسته از میزها بسیار سخت بوده آن هم به دلیل وزن بسیار بالای آن‌ها است. هر چه ابعاد این دسته از میزها بیشتر شود به مراتب حمل و نقل آن‌ها نیز سخت‌تر و یا حتی ناممکن می‌شود. در طراحی این دسته از میزها به دلیل عدم جابه‌جایی تمرکز طراحی بیشتر روی پایه‌ها است.

میز کار متحرک

دسته‌ی دوم میز کار صنعتی، میز کار متحرک است. همان‌طور که از نام این دسته از میز کارها مشخص است، حمل و نقل برای این دسته از میزکارها برخلاف میز کار ثابت راحت‌تر بوده و شما می‌توانید به راحتی این دسته از میزکارها را جابه‌جا کنید. این دسته از میزها نیز از نظر طراحی به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول مربوط به میزکار متحرک بسیار کوچک، میزی است که در ابعاد کوچک ساخته شده و حمل و نقل آن بسیار راحت‌تر، آسان‌تر و در نتیجه افراد کمتری می‌توانند آن را جابه‌جا کنند.

 دسته دوم مربوط به میز کار صنعتی متحرک با اندازه بزرگ‌تر، میزی است که در ابعاد بسیار بزرگ‌تر ساخته شده و نمی‌توان آن را به راحتی جابه‌جا کرد. نکته قابل توجه در خصوص طراحی این دسته از میزها تحمل بالای چرخ‌ها است. چرخ‌های موجود در میز کار متحرک باید به گونه‌ای باشند که وزن بسیار بالایی را تحمل کرده و به آسانی جابه‌جا شوند.

هر کدام از این دو دسته میز کاها دارای معایب و مزایای مختلفی است که می‌توانند باعث راحتی و یا سختی کار شما شوند. توجه داشته باشید که هر کدام از آن‌ها بسته به نوع کاربرد خود در محیط‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال یکی از معایبی که میزکار ثابت دارد، عدم جابه‌جایی آن‌ها در مقابل میزکار متحرک است.

انواع میزکار صنعتی بر اساس ویژگی ها

میز کار صنعتی را از طریق ویژگی‌های آن نیز می‌توان تقسیم بندی کرد. این دسته‌ها شامل موارد مختلفی می‌شوند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

میز کار با سطح مسطح

این نوع از میزها سطحی بسیار صاف و به صورت مسطح داشته که برای قرار دادن انواع قطعات کار و ابزارهای مختلف مناسب است.

میز کار با قفل ها و گیره ها

 این نوع میزها دارای قفل‌ها و گیره‌هایی هستند که کاربران می‌توانند قطعات کاری را به راحتی و بدون حرکت بر روی میز کار خود قرار دهند.

میز کار با جعبه های ابزار

این نوع میزها دارای جعبه‌های ابزاری هستند که کاربران می‌توانند ابزارهای مختلف خود را در محیط مورد نظر نگهداری کنند. این دسته از میزها دارای یک ویژگی بسیار مهم بوده که آن هم دسترسی سریع به وسائل است.

میز کار مربوط به آشپزخانه ها

این دسته از میزها معمولا از مواد مقاوم تهیه می شوند. این موضوع باعث می‌شود تا در مقابل حرارت، رطوبت، خط و خش و دیگر عوامل مانند خوردگی مقاوم باشند. این میزها معمولا دارای سطح بزرگی بوده که برای آماده سازی و تهیه غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید میز کار آشپزخانه‌ها نیز خود به چند مورد تقسیم می‌شوند که می‌توان به میز با پایه و بدون پایه، با قفسه زیر، میز آماده سازی، میز صنعتی با سینک جاسازی شده، میزهای دیواری و میز کار تخصصی اشاره کرد.

برای میزکار صنعتی آشپزخانه چهار مورد میز کار دیگر نیز وجود دارد که هر کدام با توجه به کارایی که دارند طراحی منحصربه‌فردی دارند. این چهار مورد شامل موارد زیر می‌شود.

  • میز کار صنعتی رویه تفلون
  • میز کار صنعتی رویه چوبی
  • میز کار صنعتی برنج پاک کنی
  • میز کار صنعتی شوت زباله

در ادامه با کاربردها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر کدام از آن‌ها آشنا خواهیم شد. اگر به دنبال خرید و تجهیز اشپزخانه خود بوده و به فکر خرید میز کار صنعتی هستید این چهار مورد میز از مهم‌ترین تجهیزاتی است که شما باید داشته باشید.

میز کار صنعتی رویه تفلون

این دسته از میز کار صنعتی از یک تخته از جنس پلی یورتان یا همان تفلون ساخته شده است که ضخامت آن در حدود 3 الی 6 سانتی‌متر است. این میز کار به دلیل مقاومت بسیار بالای خود در برابر ضربه و چاقو مناسب برای رستوران‌های سنتی و ایتالیایی است. میز کار صنعتی رویه تفلون توسط برند صنایع پاسارگاد ساخته شده و ابعاد آن شامل   85*65*50*60*70*80*90*100*120*150*190سانتی‌متر می‌شود.

ویژگی کلی میز کار صنعتی رویه تفلون شامل موارد زیر می‌شود:

  • جنس پایه‌های این میز کار پروفیل استنلس استیل 304 بوده که از استقامت بسیار بالایی برخوردار است.
  • وزن میز کار از 50 الی 150 کیلوگرم است.
  • این دسته از میزها به صورت متحرک بوده و شما می‌توانید به راحتی از طریق پایه‌ها آن را جابه‌جا کنید.

میز کار صنعتی رویه چوبی

این دسته از میزها به دلیل مقامت بسیار بالایی که در برابر رطوبت دارند، گزینه‌ای مناسب برای خرد کردن انواع گوشت هستند. چوب به کار برده شده در این میز از چوب‌های بسیار مرغوب راش روسی و ایرانی بوده که این موضوع باعث می‌شود تا خیال شما را از بابت خرابی و پوسیدگی راحت کند. این دسته از میزها نیز توسط برند مطرح صنایع پاسارگاد ساخته شده است.

ویژگی‌های میز کار صنعتی رویه چوبی شامل موارد زیر می‌شود:

  • ابعاد میز کار صنعتی رویه چوبی85*65*50*60*70*80*90*100*120*150*190
  • وزن میز کار از 50 الی 150 کیلوگرم است.
  • این دسته از میزها به صورت متحرک بوده که شما می‌توانید به راحتی این میز را جابه‌جا کنید.

میز کار صنعتی برنج پاک کنی

طراحی این دسته از میزها به گونه‌ای است که شما می‌توانید انواع حبوبات و برنج را از طریق این میزها پاک کرده و آشغال‌های مربوط به آن‌ها را از طریق سوراخ کوچکی که بر روی میز کار تعبیه شده دور بریزید. این حفره‌ی بسیار کوچک در کنار آن قرار گرفته است. این میز نیز مانند دیگر میزها دارای نشان استاندارد ملی ایران بوده است.

کاربرد میز کار صنعتی برنج پاک کن

  • این دسته از میزها برای پاک کردن انواع برنج، حبوبات ساخته شده است.

ویژگی میزکار صنعتی برنج پاک کن شامل موارد زیر می‌شود:

  • جنس رویه به کار رفته در این دسته از میزها از نوع استنلس استیل 304 خشدار بوده که ضخامت آن 1 الی 2 میلی‌متر به صورت دوبل است.
  • وجود پایه های متحرک

میز کار صنعتی شوت زباله

از دیگر میزهای صنعتی مربوط به رستوران‌ها که کارایی بسیار بالایی دارد این دسته از میزها بوده که برای جمع آوری آشغال‌های موجود است. روی این میز حفره‌ای وجود دارد که مناسب برای قرار دادن کیسه زباله برای جمع کردن زباله‌های مواد غذایی است که بتوان به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن آشغال‌ها را دور ریخت. این میز کاری توسط برند صنایع پاساگارد ساخته شده که دارای ویژگی‌های مختلفی است.

ویژگی‌های میز کاری صنعتی شوت زباله

  • وزن میز کاری صنعتی شوت زباله در حد 50 الی 100 کیلوگرم است.
  • جنس رویه آن استنلس استیل 304 خشدار به ضخامت 1 الی 2 میلی‌متر است.
  • این میز مانند دیگر میزهایی که در بالا نام برده شد متحرک بوده که جابه‌جایی را برای شما آسان‌تر می‌کند.

نکات مهم در زمان خرید میزکار صنعتی

پس از آنکه تصمیم گرفتید میزکاری صنعتی خود را با توجه به نیاز خود خریداری کنید باید به یک سری نکات مربوطه به هگام خرید توجه کنید. این نکات شامل موارد مختلفی می‌شود که می‌توان به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرد:

  • اولین نکته کارایی و عملکرد میز کاری صنعتی
  • اورجینال و اصل بودن قطعات به کار رفته
  • انتخاب شرکت و برند مطمئن
  • قیمت نهایی خرید میز کار صنعتی
  • رعایت استانداردها و اصول کلی مربوط به طراحی
  • متریال به کار رفته و کیفیت ساخت
  • ابعاد میز کار صنعتی

سخن پایانی

میز کار صنعتی یکی از عمده‌ترین و مهم‌ترین اجزایی است که در صنعت مخصوصا آشپزخانه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای خرید میز کاری صنعتی باید توجه‌ای ویژه به قسمت پایه‌های آن دانست. این پایه‌ها باید توانایی تحمل فشاری که از طرف وسیله‌ها و ابزاری که روی آن‌ها دارند، داشته باشند. به همین خاطر به هنگام خرید و انتخاب میز کار صنعتی به جنبه‌های مختلف که شامل کیفیت و دوام آن می‌شود، توجه کرد.