در حال نمایش یک نتیجه

نمایش 9 24 36

در لاندری ها تجهیزات مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن ها وظایف خاصی را دارند. یکی از این تجهیزات اتو پرس صنعتی است. وظیفه این دستگاه اتو کردن انواع البسه، پارچه، ملحفه، پرده و … می باشد. این اتو برای صاف کردن این اقلام و اتو شدن بهتر آن ها نیاز به تولید گرما دارد که برای دستیابی به آن از بخار و برق استفاده میکند. اتو پرس ها دارای ویژگی های متمایزی هستند و این موضوع باعث شده که در لاندری های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

سیستم کار اتو پرس های صنعتی نوین به شکل مکانیکی و پنوماتیکی می باشد اما نمونه های قدیمی تر آن ها به صورت مکانیکی عمل می کنند. همانطور که بیان کردیم  این دستگاه برای گرمایش خود به بخار احتیاج دارد و اگر به صورت مداوم از آن استفاده شود مصرف بخار آن در هر ساعت چیزی حدود 60 تا 70 کیلوگرم می باشد.

انواع اتو پرس صنعتی

اتو پرس های صنعتی دارای انواع مختلفی هستنکه در ادامه آن ها را بیان میکنیم:

  • اتو پرس صنعتی مخزن دار

یکی از کاربردی ترین نوع این تجهیزات اتو پرس صنعتی مخزن دار است.این اتو بسیار پر قدرت می باشد و میتوان حجم زیادی از البسه را به وسیله آن اتو کرد. این نوع اتو پرس متشکل از یک مخزن مجزا است که در زمان اتو زدن بخار کافی را به البسه و سایر اقلام دیگر میرساند. این بخار توسط یک لوله از مخزن به داخل اتو انتقال پیدا میکند.

از مدل های مخزن دار میتوان در مکان هایی مانند کار گاه های تولیدی و مزون ها استفاده نمود به دلیل اینکه پس از اتمام اتو کشی روی پارچه ها هیچ برقی نمیندازند و گزینه  مناسبی برای پارچه های ظریف مانند حریر می باشند.

  • اتو پرس صنعتی ایستاده

از جدید ترین نوع این تجهیزات اتو پرس صنعتی ایستاده است. این مدل میتواند از دمای بخار  و رطوبت به شکل همزمان بهره ببرد. این اتو نیز برای استفاده در مزون ها و کار گاه های تولید لباس گزینه مناسبی است به علت اینکه لباس های ظریف را به بهترین شکل ممکن صاف میکند. این نوع اتو پرس بدون دخالت دست کار خود را انجام میدهد و باعث از بین رفتن باکتری های البسه نیز میگردد. اتو پرس ایستاده در حین کار نیازی به میز اتو ندارد و در کمترین زمان گرم میشود.

  • اتو پرس صنعتی سرد

اتو پرس صنعتی سرد به انرژی برق احتیاجی ندارد و از آن در جهت پرس کردن و محکم نمودن درزهای البسه استفاده میشود. روش استفاده از آن نیز مشابه اتوهای داغ است به این صورت که دستگاه را روی لباس مورد نظر گذاشته و فشار میدهند.

مزایای استفاده از اتو پرس صنعتی

  • کیفیت بینظیر
  • بدنه مقاوم
  • طول عمر زیاد
  • مصرف انرژی کم
  • دارای تمام استاندارهای فنی
  •  قابلیت تنظیم دما
  • نگهداری و نظافت آسان
  • راندمان عالی
  • ساخته شده از بهترین قطعات

بخش های تشکیل دهنده اتو پرس صنعتی

بدنه: بدنه این دستگاه از چدن نشکن است و پوشش آن شامل  رنگ های پودری استاتیک می باشد.

بالشتک بالا:  این قسمت از جنس آلومینیوم است که موجب ایجاد فشار میگردد. سوراخ های ریزی روی این بخش مشاهده میشوند که اتو به وسیله آن ها به بخش های زیرین و پارچه بخار منتقل میکند.

بالشتک پایین: جنس این بخش از چدن می باشد و محل نصب تشک اتو پرس است. این بالشتک دارای صفحه ای است که عموما جنسی از آهن و استیل ضد زنگ دارد که شامل سوراخ های ریزی برای انتقال بخار می باشد.

خشک کن: محل اتصال این قسمت به بالشتک پایین است و چنانچه تشک بیش از اندازه خیس شود به وسیله مکش بخار باعث خشک شدن آن میشود.

سرشانه: همانطور که از نام این بخش مشخص است در جهت اتو کشی سرشانه های کت کاربرد دارد  این قسمت به میز اتو وصل است و به نوعی از بدنه دستگاه جدا می باشد.

سوپاپ: در بخش های بالشتک بالا و پایین و سر شانه سوپاپ هایی موجود هستند که عموما از جنس فلز برنج می باشند.

میز اتو: اتو پرس صنعتی دارای یک میز است که عموما از جنس ام دی اف می باشد. از ویژگی های این میز میتوان به ضد آب بودن آن اشاره کرد.

کاربردهای اتو پرس صنعتی

  • خشکشویی ها
  • هتل ها
  • مزون ها
  • کارگاه های تولید لباس
  • بیمارستان ها
  • آسایشگاه ها

خرید اتو پرس صنعتی

نکات مهم و اساسی هستند که در زمان خرید این تجهیزات باید به آن ها دقت کنید. در ادامه شما را با این نکات آشنا میکنیم:

 در ابتدا باید بدانید که قصد استفاده از اتو پرس صنعتی را  برای چه نوع پارچه ای دارید  به دلیل اینکه  هر پارچه ای به مدت زمان متفاوت و میزان بخار معینی احتیاج دارد به عنوان مثال پارچه های ضخیم به بخار بیشتری برای اتو کشی نیاز دارند.

در هنگام انتخاب به سایز دستگاه توجه کافی را داشته باشید و ابعادی را انتخاب کنید که متناسب با حجم کار شما باشد.

صفحه اتو پرس صنعتی نیز از موارد دیگری است که در هنگام خرید باید آن را در نظر بگیرید و آن را بر حسب نیاز خود انتخاب نمایید. این صفحات در ابعاد مختلفی مانند 26، 28 و 32  اینچ موجود می باشند.

به دسته اتوی مورد نظر دقت کنید و اطمینان حاصل کنید که به راحتی میتوانید با آن کار کنید.

نکات مهم نصب و استفاده از اتو پرس صنعتی

این اتوها برای نصب به فونداسیون خاصی احتیاج ندارند و میتوان آن ها را روی میز یا زمین نیز قرار داد.

پیش از آنکه کار با این دستگاه را آغاز کنید از پر بودن مخزن آن مطمئن شوید. بهتر است برای اینکه این اتوها عملکرد بهتری داشته باشند از آب مقطر بهره ببرید و مخزن را با آن پر نمایید.

پیش از آنکه دستگاه را روشن کنید حتما سیم آن را بررسی نمایید. چنانچه سیم دچار آسیب دیدگی شده باشد نباید از اتو استفاده کنید.

اگر با نحوه کار با اتو پرس های صنعتی آشنایی ندارید حتما دفترچه راهنمای دستگاه را چک کنید.

در هنگامی که انو پرس بخار را آزاد میکند از آن فاصله بگیرید به علت اینکه میتواند به شما آسیب بزند.

توصیه میکنیم از این تجهیزات همزمان با وسایل برقی دیگر استفاده نکنید.

پس از اتمام کار اتو کشی حتما دستگاه را خاموش کنید.

بعد از خاموش کردن دستگاه مدتی صبر کنید تا خنک شود سپس اقدام به جمع کردن آن کنید.

نگهداری از اتو پرس صنعتی

نگهداری از تجهیزات لاندری از هر نوعی که باشند از اهمیت زیادی برخوردار است. انو پرس ها نیز از این قائده مستثنی نیستند. در ادامه نکات مهمی را در زمینه نگهداری از این تجهیزات ذکر میکنیم:

دستگاه باید به صورت مرتب و در فواصل زمانی معین چک شود.

بالشتک ها نیز نیاز به بررسی دارند . اگر در هنگام بررسی متوجه هر گونه زنگ زدگی  یا تغییر شکل شدید اقدام به تعویض آن ها کنید.

اگر سوپاپ ها دچار نشتی شده بودند باید در کمترین زمان این مشکل را رفع کنید.

مفصل های اتو پرس نیاز به روغن کاری دارند و بهتر است این کار را به صورت ماهانه انجام دهید.

قیمت اتو پرس صنعتی

قیمت این اتو در درجه اول به برند آن بستگی دارد. برندهای معتبر عموما برای محصولات خود قیمت های بالاتری را در نظر میگیرند.

این تجهیزات در مدل های مختلفی وجود دارند که بر اساس مدل مورد نظر قیمت ها متفاوت است.

اندازه صفحه اتو پرس نیز میتواند از دیگر عوامل موثر بر قیمت باشد.

کیفیت قطعات به کار رفته در این اتوها نیز تاثیر مستقیمی بر قیمت ها دارد. هر چه این قطعات دارای جنس بهتری باشند قیمت ها نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

نوسانات نرخ ارز نیز تاثیر خود را بر قیمت تجهیزات لاندری میگذارد به همین دلیل نمیتوان قیمت های ثابتی برای آن ها در نظر گرفت.

سخن آخر

در این مطلب درباره اتو پرس صنعتی  و مسائل پیرامون آن صحبت کردیم. در انتها لازم به ذکر است که عموما این اتوها دارای طول عمر زیادی هستند و به ندرت به تعمیرات احتیاج پیدا می کنند البته به شرطی که در نصب و نگهداری آن ها موارد لازم را رعایت کنید. اگر به هر دلیلی این دستگاه دچار خرابی شد حتما از متخصصین این امر درخواست کمک کنید در غیر این صورت ممکن است دستگاه شما آسیب های بیشتری ببیند.

اگر قصد خرید اتو پرس صنعتی با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت را دارید با ما تماس بگیرید. کارشناسان تیم ما آماده پاسخگویی به تمام سوال های شما بزرگواران در زمینه این تجهیزات کاربردی لاندری می باشند.