در حال نمایش 2 نتیجه

نمایش 9 24 36

اجاق گاز صنعتی چیست ؟

اجاق گاز صنعتی از جمله تجهیزات آشپزخانه صنعتی به شمار می‌آید که امروزه در رستوران‌ها، تالارها، آشپزخانه‌های صنعتی، فست فودها و مکان‌های این‌چنینی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دوره‌های گوناگون از اجاق گازها به شکل‌های خاصی استفاده شده است که به مرور زمان که تکنولوژی هم پیشرفت کرده است، تولید اجاق گازها به صورت صنعتی هم مورد استقبال قرار گرفتند. معمولا افراد مختلف از اجاق گازهای صنعتی به این دلیل استقبال می‌کنند که بتوانند انواع غذاها و دسرها را به بهترین شکل ممکن آماده کنند؛ چرا که به هر حال اجاق گاز به صورت صنعتی قدرت حرارت‌دهی بسیار بالایی دارد و پروسه پخت و پز را تسریع می‌کند. با این حساب ما قصد داریم در ادامه به صورت مختصر و مفید به معرفی این چنین دستگاه کاربردی بیشتر بپردازیم.

معرفی اجاق گاز صنعتی

اجاق گاز صنعتی که معمولاً در آشپزخانه‌های صنعتی، کترینگ‌ها و رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، باعث پخت و پز ساده و در سریع‌ترین شکل ممکن انواع غذا می‌شود و همان‌طور که همه می‌دانیم اجاق گاز به وسیله‌ای گفته می‌شود که برای پخت و پز از آن استفاده می‌کنند.

 تفاوت اجاق گازهای صنعتی با غیر صنعتی در این است که از مدل صنعتی در رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی و گاهاً در آشپزخانه‌های معمولی هم می‌توان استفاده کرد و بدون هیچ اغراقی زمانی که شما قصد راه‌اندازی یک رستوران را دارید، باید از یک اجاق گاز چند شعله استفاده کنید که حرارت حاصل شده از این اجاق گاز می‌تواند شامل گازهایی همچون پروپان، گاز طبیعی، بوتان یا متان باشد. این مدل اجاق گازها عمدتا برای پخت و پز غذاهایی که حجم بالایی دارند و قرار است که به صورت مکرر اجاق گاز خاموش و روشن شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند و در بدنه آن‌ها از استیل و فولاد ضد زنگ استفاده می‌کنند.

کارایی اجاق گاز صنعتی

از جمله موارد کاربرد و استفاده از اجاق گاز صنعتی به این دلیل است که شما در رستوران و آشپزخانه‌های صنعتی می‌توانید برای پخت انواع غذا با حجم بالا از این دستگاه استفاده کنید. بهتر است این نکته را هم در این قسمت یادآور شویم که جنس اجاق‌های گاز صنعتی به خاطر اینکه از استیل بوده از ظرفیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل، انواع گوناگون غذا را می‌توان به راحتی روی آن برای طبخ کرد. معمولاً شعله‌هایی که برای این مدل اجاق گاز در نظر گرفته می‌شوند، از حرارت بسیار بالایی برخوردار هستند و به همین علت، انواع غذا را در کمترین زمان ممکن با استفاده از این دستگاه می‌توان آماده کرد. به خاطر داشته باشید که جنس شعله‌های اجاق گاز به خاطر کیفیتی که دارد در برابر شستشو و صدمات بسیار مقاوم عمل می‌کند و عمدتاً به همین خاطر است که می‌توان در آشپزخانه‌های بزرگ، کترینگ‌ها، تالارها، رستوران‌ها و… از اجاق گازهای صنعتی استفاده کرد.

مزایای اجاق گاز صنعتی

نوبتی هم که باشد نوبت به بررسی مزایای استفاده از اجاق گاز صنعتی می‌رسد. می‌توان گفت کیفیت ساخت بالا مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیتی است که می‌توان در مورد آن با شما صحبت کرد؛ چرا که در سازمان استانداردسازی کیفیت اجاق گازهای صنعتی مشخص می‌شود و این چنین است که قابلیت شستشو را می‌توان از این چنین دستگاهی انتظار داشت.

 به خاطر کیفیت ساخت بالایی که اجاق گازهای صنعتی دارند می‌توان از آن‌ها در برابر زنگ زدن و صدمات به بهترین شکل ممکن محافظت کرد. متنوع بودن این محصول را هم نباید به هیچ عنوان نادیده گرفت؛ چرا که شما زمانی که قصد خرید اجاق گاز را به صورت صنعتی داشته باشید، باید به مساحت رستوران و آشپزخانه خود توجه کنید و به همین خاطر با مدل‌هایی مانند اجاق گاز صنعتی خطی، دو شعله، سه شعله، چهار شعله و پنج شعله روبرو خواهید شد.

 اجاق گازهای صنعتی دارای گارانتی و ضمانت بوده و به همین خاطر، در صورتی که با هرگونه خرابی و مشکل روبرو شوید می‌توانید با استفاده از ضمانت نامه‌ای که در دست دارید، مشکل مربوطه را حل کنید. استفاده از چندین شعله به صورت همزمان هم از دیگر مزایای این محصول به شمار می‌آید.

 ناگفته نماند که راه‌اندازی و نصب این دستگاه هم بسیار راحت است . قابلیت حمل و جابجایی آسانی را می‌توان انتظار داشت. شعله‌های قدرتمند و شمعک‌دار این مدل اجاق گاز حتی به این صورت طراحی شده است که در صورت قطعی گاز به‌صورت خودکار و اتوماتیک خاموش شوند.

دلیل استفاده از اجاق گاز صنعتی

اولین سؤالی که ممکن است در هنگام خرید اجاق گاز صنعتی به ذهن شما برسد، ممکن است این سوال باشد که چرا برای رستوران‌ها، تالارها، آشپزخانه‌های بزرگ و مکان‌های این چنینی دیگر، اجاق گازهای صنعتی این چنین ضرورت دارند؟

 باید گفت که در مکان‌هایی همچون رستوران‌ها کیفیت غذا حرف اول را می‌زند و به همین خاطر، استفاده از تجهیزات قابل قبول آشپزخانه را نمی‌توان کم اهمیت در نظر گرفت. برخلاف آن چیزی که شما تصور می‌کنید، اجاق گازهای خانگی نمی‌توانند مانند اجاق گازهای صنعتی باشند؛ چرا که اجاق گازهای خانگی در مقابل آشپزی سنگین و مستمر آن چنان بازدهی خاصی ندارند و نمی‌توانند مقاومت خود را به نمایش بگذارند، در صورتی که اجاق گازهای صنعتی به بهترین شکل ممکن می‌توانند عملکرد پخت و پز خود را به رخ بکشند و به واسطه شعله‌های متعددی که دارند، گرم کردن ماهیتابه‌ها و قابلمه‌های بزرگ آن‌چنان کار سختی به نظر نمی‌رسد.

 به خاطر داشته باشید که اجاق گازهای صنعتی این قابلیت را دارند تا به صورت دقیق دما را کنترل کنند و تنظیم حرارت را برای یک پخت و پز کامل انجام دهند و زمانی که کنترل همه چیز به بهترین شکل ممکن انجام شود، قطعاً کیفیت غذا هم باعث رضایت مشتریان خواهد شد. زمانی که شما برای رستوران و آشپزخانه بزرگ خود  دستگاهی مانند اجاق گازی را به صورت صنعتی تهیه می‌کنید، قطعاً معیاری همچون دوام را هم در نظر می‌گیرید که اجاق گازهای صنعتی به خاطر ساختار نشکن و ولوم نسوزی که دارند، دوام قابل قبولی را به نمایش می‌گذارند و به همین خاطر، در مقابل آشپزی‌های سنگین، کیفیت مواد را حفظ کرده و نیاز آشپز را رفع می‌کنند.

راهنمای خرید اجاق گاز صنعتی

شما در هنگام انتخاب و خرید اجاق گاز صنعتی باید مواردی را هم مد نظر داشته باشید که اولین موردی که مورد توجه قرار می‌گیرد، شعله‌های اجاق گاز است که در سایزهای مختلف قرار دارند و شما برای پختن غذا به شعله‌های گوناگون در اندازه و سایزهای مختلف نیاز دارید؛ چرا که پخت و پز غذا با حرارت‌های گوناگونی انجام می‌کشد و اگر شعله اجاق گاز حرارت یکنواختی داشته باشد، غذا به درستی پخته نخواهد شد و به همین خاطر، سایزهای مختلف شعله‌ها را هم نباید نادیده گرفت.

 سایز و ابعاد اجاق گاز هم از جمله نکات مهم دیگر در هنگام خرید به شمار می‌آید. شما باید متناسب با مساحت رستوران یا آشپزخانه خود نسبت به خرید اجاق گاز به صورت صنعتی اقدام کنید و در این شرایط، ابعاد آن را مورد بررسی قرار دهید.

 یکی دیگر از مواردی که مورد بحث قرار می‌گیرد، ایمنی اجاق گاز است. بدین صورت که دستگاه مورد نظر شما باید دارای ترموکوبل و همچنین فندک باشد تا شما بتوانید نسبت به ایمنی دستگاه مطمئن شوید، انتخاب برندهای معتبر هم از دیگر موارد کلیدی به شمار می‌آید؛ چرا که به هر حال مدل‌های اجاق گاز صنعتی با برندهای مختلف در بازار کم نیستند، اما تنها برخی از تولید کنندگان کیفیت ساخت را در تولید خود رعایت می‌کنند و از متریال مناسب برای تولید منصفانه و مقرون به صرفه استفاده می‌کنند.

انواع اجاق گاز صنعتی

انواع اجاق گاز صنعتی باعث می‌شود تا شما بتوانید بودجه‌های متفاوتی را برای خرید در نظر بگیرید. معمولاً یکی از پرکاربرترین مدل اجاق گازهای صنعتی مدل فردار است که در ابعاد و تعداد شعله‌های مختلف برای پختن انواع خورشت‌ها، لازانیا و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 مدل دیگر بدون فر بوده که ساختاری باریکی دارد و به خاطر عرض کم دستگاه، در آشپزخانه‌هایی که مساحت محدودی دارند می‌توان از آن استفاده کرد. اجاق گازهای صنعتی رومیزی هم برای فضاهای محدود مناسب هستند که در سه مدل 2 شعله، ۴ شعله و 6 شعله مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 مدل خطی هم از 2 تا ۱۰ شعله را در طراحی خود به نمایش می‌گذارد که استفاده از این دستگاه هم بسیار رایج است. از نظر تعداد شعله‌ هم اجاق گازهای صنعتی به صورت تک شعله، دو شعله، سه شعله و چهار شعله طراحی شده‌اند که هر کدام قدرت حرارت دهی متفاوتی را برای حجم کار خاصی به نمایش می‌گذارند.

قیمت اجاق گاز صنعتی

برای برآورد قیمت اجاق گازهای صنعتی معمولاً ابعاد، مدل و جنس اجاق گازهای صنعتی از عوامل اصلی در برآورد قیمت به شمار می‌آیند و به همین دلیل، شما با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، می‌توانید به خرید دستگاه مورد نظر خود بپردازید. برخی از تولید کنندگان برای جلب رضایت مشتری اجاق گازهای صنعتی را با کیفیت بالا ولی قیمت مناسب و منصفانه برآورد می‌کنند، با این حساب سعی کنید به کیفیت توجه بیشتری داشته باشید.

خرید اجاق گاز صنعتی

صنایع پاسارگاد یکی از برترین تولید کنندگان اجاق گاز صنعتی است که به خاطر سابقه بالایی که دارد، شما را با متنوع‌ترین و باکیفیت‌ترین مدل‌های اجاق گاز به صورت صنعتی روبرو می‌کند. باید گفت که خرید از یک تولید کننده معتبر قطعاً به صرفه‌تر است؛ چراکه باعث می‌شود تا در طولانی مدت با خیال راحت از محصول مورد نظر در فضای حساسی مانند آشپزخانه بتوان استفاده کرد.