در حال نمایش 5 نتیجه

نمایش 9 24 36

همه ما به نوعی با سینک های ظرفشویی آشنا هستیم و خانم ها  زمان های زیادی را برای شستشوی اقلام  مختلف از آن ها استفاده میکنند. در آشپزخانه های صنعتی نیز این سینک ها بسیار کاربردی هستند و آن ها را با عنوان سینک ظرفشویی صنعتی میشناسند.  در این مطلب قصد داریم این نوع سینک ظرفشویی را از جهات مختلف بررسی کنیم.

سینک ظرفشویی صنعتی چیست؟

در آشپزخانه های صنعتی حجم ظروف بسیار زیاد است و نمیتوان از سینک های ظرفشویی معمولی استفاده کرد. در اینگونه مکان ها از سینک های ظرفشویی صنعتی بهره میبرند که برای حجم زیاد ظروف طراحی شده اند. این نوع سینک ها از ضخامت، ابعاد و حجم بیشتری نسبت به سینک های معمولی برخوردار هستند. همانطور که واقف هستید در آشپزخانه های صنعتی از سینک های ظرفشویی در مدت های طولانی استفاده میشود و به همین دلیل باید با ورق های استیل با ضخامت بیشتری ساخته شوند.

هر چقدر ضخامت این ورق ها بیشتر باشد استحکام سینک های ظرفشویی صنعتی نیز بیشتر خواهد بود. افزایش ابعاد نیز در این تجهیزات باعث میشود که بتوان حجم بیشتری از ظروف را در آن ها شستشو داد و تا حد زیادی در زمان صرفه جویی کرد.

انواع سینک ظرفشویی صنعتی از نظر تعداد لگن

  • سینک ظرفشویی تک لگن

سینک ظرفشویی صنعتی تک لگن بیشتر برای استفاده در محیط های کوچک مانند کافی شاپ ها مناسب است. این مدل به دو صورت جوشی و پرسی ساخته میشود و ابعاد لگن آن متفاوت است و در سایزهای گوناگونی تولید میگردد.این تجهیزات به شکل کابینت دار یا طبقه پاتراکی نیز موجود هستند.

 مزایای سینک صنعتی تک لگن:

  1. طراحی ساده
  2. نگهداری آسان
  3. هزینه های کمتر نسبت به مدل های مشابه
  4. قابل استفاده در محیط های دارای فضای کم
  • سینک ظرفشویی دو لگن

از پر مصرف ترین نوع سینک های ظرفشویی صنعتی نوع دو لگن آن است. این نوع سینک ها نیز در ابعاد مختلفی تولید میشوند و به دو شکل کابینت دار و طبقه پاتراکی موجود می باشند. این سینک ها به دلیل دو لگنه بودن یکی از بهترین انتخاب ها برای آشپزخانه های صنعتی به شمار میروند.

  • سینک ظرفشویی سه لگن

این مدل سینک نیز به صورت سفارشی قابل ساخت است و همانطور که از نامش مشحص است شامل سه لگن میشود. این سینک ها نیز به دو صورت جوشی و پرسی ساخته میشوند.

مزایای سینک صنعتی چند لگن:

  1. امکان بهره گیری همزمان از دو یا چند لگن
  2. قابل استفاده در آشپزخانه های بزرگ
  3. شستشو با سرعت بالا
  4. نظافت و نگهداری آسان

انواع سینک ظرفشویی صنعتی از نظر نوع رویه :

  • سینک ظرفشویی صنعتی رویه جوشی

سینک ظرفشویی صنعتی رویه جوشی قابل تولید در ابعاد و تعداد لگن های مختلف بنا به درخواست مشتری می باشد. لازم است بدانید این رویه از ورق استیل خشدار 304 نگیر و ضد زنگ با ضخامت 1 میلی متر تولید میشود.

  • سینک ظرفشویی صنعتی رویه پِرِسی

برای تولید این نوع سینک ظرفشویی از دستگاه پرس استفاده می کنند و دارای ظرافت و زیبایی خاصی می باشد. این مدل نیز قابل تولید در ابعاد و تعداد لگن های مختلف است.

سینک ظرفشویی صنعتی پرسی یا جوشی؟

در سینک های ظرفشویی مدل جوشی ورق های استیل متناسب با اندازه های مورد نیاز بریده میشوند. در ادامه به وسیله قالب دستی فرم دهی گوشه های لگن انجام میشود. در انتها تکه های ورق به یکدیگر جوش میشوند و فرآیند سنگ زنی روی آن ها صورت میگیرد. در این روش رد خط جوش ها روی ورق ها کاملا مشخص است.

در مورد سینک های ظرفشویی پرسی داستان کمی فرق میکند. در این مدل ها ورق های استیل زیر پرس سنگین هیدرولیکی گذاشته میشوند و شکل لگن به صورت یک جا از آن خارج میشود. در این پروسه هیچ رد جوشی روی لگن ها مشاهده نمیشود و ظاهر محصول بسیار تمیز می باشد. سینک های پرسی نسبت به نمونه های جوشی از قیمت های بالاتری برخوردار هستند.

مزایای استفاده از سینک ظرفشویی صنعتی

استفاده از سینک های صنعتی دارای مزایای زیادی است که در ادامه مهم ترین آن ها را شرح میدهیم:

  • مقاومت بالا در برابر شرایط سخت

این تجهیزات به دلیل جنسی که دارند در برابر شرایط سخت محیطی از خود مقاومت زیادی نشان میدهند. این مقاومت باعث میشود که بتوان از آن ها در محیط های صنعتی مختلف استفاده کرد.

  • طراحی مناسب

طراحی خاص این سینک ها باعث شده که برای استفاده در آشپزخانه های صنعتی گزینه مناسبی  باشند. این تجهیزات به سادگی قابل شستشو می باشند و طراحی آن ها به گونه ای است که تخلیه آب، مواد غذایی و پسماندها را به بهترین شکل ممکن انجام میدهند.

  • نگهداری و نظافت آسان

نگهداری از این سینک ها بسیار ساده است و جنس بدنه آن ها به شکلی است که به سادگی تمیز میشوند.

  • کارایی بالا

سینک های صنعتی کارایی زیادی دارند و میتوانند در کمترین زمان و به بهترین شکل عمل شستشو را در آن ها انجام داد.

  • زیبایی

سینک های صنعتی در طراحی های زیبا و خاصی به بازار عرضه میشوند و ظاهر زیبایی به فضای آشپزخانه های صنعتی میبخشند.

شستشوی میوه و سبزیجات در سینک صنعتی

سبزی ها و میوه های زیادی در آشپزخانه های صنعتی به طور روزانه شسته میشوند. برای اینکه این کار با سهولت بیشتری انجام شود میتوان از سینک های صنعتی بهره برد. در این مورد میتوان از سینک های دارای سه لگن استفاده نمود. در یکی از لگن ها گل زدایی اقلام انجام میشود و در لگن بعدی به وسیله مواد  گند زدا ضد عفونی میگردند و در لگن سوم آبکشی آن ها صورت میگیرد.

 شستشوی گوشت و مرغ در سینک صنعتی

از دیگر موارد استفاده از این سینک ها در جهت شستشوی گوشت و مرغ است. برای این کار بهترین گزینه استفاده از سینک های دو لگنه می باشد. در یک لگن گوشت و مرغ را غوطه ور کرده و در لگن دوم آبکشی آن ها صورت میگیرد.

تفاوت سینک ظرفشویی صنعتی و خانگی

اولین تفاوت سینک های صنعتی و خانگی در ابعاد آن ها است. ابعاد سینک های مدل صنعتی بزرگ تر از مدل های خانگی می باشد به دلیل اینکه حجم ظروف در این محیط ها بیشتر است.

از آن گذشته سینک های صنعتی دارای پایه هایی هستند که قابل تنظیم می باشند.وجود این پایه ها باعث میشود که کار با این سینک ها راحت تر و سریع تر شود.

عموما سینک های صنعتی دارای تعداد لگن های بیشتری نسبت به سینک های خانگی هستند و باعث افزایش کارایی آن ها میشوند.

ضخامت سینک های مدل صنعتی باید از مدل های خانگی زیادتر باشد به دلیل اینکه نسبت به آن ها تحت فشارهای بیشتری هستند و باید بتوانند در برابر این عوامل مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

مزایای استفاده از استنلس استیل در تولید سینک صنعتی

استیل 304 متشکل از 18% کروم و 8% نیکل می باشد در حالی که استیل 316 از ترکیبات متفاوتی مانند  16% کروم ، 10% نیکل و 2% مولیبدن برخوردار است. مولیبدن در جهت افزایش مقاومت در برابر خوردگی ایجاد شده از کلراید به این ترکیب افزوده میگردد.

این مدل ورق ها به دلیل مقاومت بینظیری که در برابر خوردگی دارند از کاربردی ترین ورق های مهندسی محسوب میشوند که در ساخت سینک های ظرفشویی به وفور از آن ها استفاده میشود. از دیگر ویژگی های این متریال میتوان به مواردی مانند زیبایی، براقی، صیقلی و مقاومت در برابر زنگ زدگی آن ها اشاره کرد.

این متریال ها به گونه ای هستند که در برابر حرارت نیز مقاومت زیادی از خود نشان میدهند و دارای طول عمر طولانی می باشند و اگر به طور صحیحی از آن ها نگهداری شود سالیان زیادی برای شما کار می کنند.

ساخت سینک ظرفشویی استیل

مراحل کلی تولید سینک ظرفشویی صنعتی استیل به شرح زیر می باشند:

  • برش دادن ورق ها در ابعاد مورد نیاز
  • فرم دهی ورق ها به وسیله دستگاه پرس هیدرولیک
  • ایجاد شیار با دستگاه پرس برای ساخت سینی
  • برش کاری اطراف سینک
  • حذف اضافات اطراف سینک
  • ایجاد سوراخ فاضلاب
  • انجام پروسه های مربوط به کنترل کیفیت
  • بسته بندی

کیفیت انجام مراحل ذکر شده تا حد زیادی مشخص کننده کیفیت سینک تولید شده هستند و باید به بهترین نحو انجام شوند.

قیمت سینک ظرفشویی صنعتی

قیمت سینک ظرفشویی صنعتی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که در ادامه آن ها را بررسی میکنیم:

  • نوع رویه

سینک های صنعتی دارای رویه های مختلفی مانند پرسی و جوشی هستند و همانطور که مشخص است سینک های پرسی به دلیل ظرافت، طول عمر و زیبایی بیشتری که نسبت به مدل های جوشی دارند از قیمت های بالاتری نیز برخوردار می باشند.

  • ضخامت رویه

ورق استیلی که در بخش رویه که لگن سینک به آن وصل است به کار رفته باید از کیفیت و مقاومت قابل قبولی برخوردار باشد. ضخامت این رویه از عوامل موثر دیگر در قیمت این سینک ها است.

  • نوع و ضخامت پروفیل استفاده شده در پایه ها

وزن سینک و ظروف موجود در آن فشار زیادی را به پایه ها وارد میسازند به همین دلیل این پایه ها باید از مقاومت کافی برخوردار باشند. نوع پروفیل و ضخامت آن میتواند از عوامل موثر در قیمت سینک های صنعتی محسوب شود.

  • روش ساخت

هر چقدر در تولید این تجهیزات از جوشکاری کمتری استفاده شود کیفیت ساخت آن ها بهتر میشود و کیفیت ساخت یکی از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار در قیمت ها می باشد.

  • نوسانات نرخ ارز

این روزها نوسانات نرخ ارز روی قیمت های تمام کالاها تاثیر میگذارد سینک های صنعتی نیز از این قائده مستثنی نیستند. هر چقدر نرخ ارز بالاتر رود قیمت مواد اولیه به کار رفته در ساخت این سینک ها نیز بالاتر میرود و در نتیجه باعث افزایش قیمت های آن ها خواهد شد.

خرید سینک ظرفشویی صنعتی

در هنگام خرید سینک ظرفشویی صنعتی باید فاکتورهای مهمی را در نظر بگیرید تا بتوانید گزینه مناسبی را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی این فاکتورها میپردازیم:

  • جنس

جنس سینک ظرفشویی صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است به دلیل اینکه همواره در مجاورت عوامل مختلف محیطی مانند آب و فشار می باشد. این سینک ها باید از مواد مقاومی ساخته شده باشند تا دچار آسیب دیدگی نشوند.

  • ابعاد

حتما ابعاد سینک را با توجه به استفاده و فضایی که در اختیار دارید انتخاب کنید تا بهترین کارایی را برای شما داشته باشد.

  • طراحی

بهتر است مدلی را انتخاب کنید تا طراحی زیبا و شکیلی داشته باشد تا باعث افزایش زیبایی فضای آشپزخانه شود.

  • تکنولوژی ساخت

سعی کنید سینکی را خریداری کنید که از تکنولوژی های ساخت پیشرفته ای برخوردار است و دارای آخرین استانداردهای روز دنیا می باشد.

  • برند

برندهای مختلفی اقدام به تولید سینک های صنعتی می کنند و تولیدات آن ها نیز دارای کیفیت های متفاوتی هستند.تا حد امکان خرید خود را از برندهای معتبر انجام دهید.

  • نصب آسان

سعی کنید مدل هایی را انتخاب کنید که نصب ساده ای داشته باشند تا در زمان نصب شما را دچار مشکل نکنند.

برای خرید سینک ظرفشویی صنعتی با قیمت و کیفیت عالی کافیست با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. اگر به مشاوره در خصوص مدل های مختلف این سینک های کاربردی نیاز دارید کارشناسان ما شما را راهنمایی خواهند کرد.