نمایش 1–12 از 35 نتیجه

نمایش 9 24 36

آیا به تازگی آشپزخانه‌ای زده‌اید و می‌خواهید برای آشپزخانه خود وسایل و ابزارهای مختلفی را خریداری کنید؟ آیا نمی‌دانید چه نوع ابزارهایی را باید در داخل محیط آشپزخانه‌ی خود قرار دهید؟ آیا می‌خواهید اطلاعات کاملی در خصوص تجهیزات آماده سازی غذا داشته باشید؟ تجهیزات آماده سازی غذا برای تمامی افرادی که به فکر کار در صنعت پخت و پز غذا چه به صورت پیشرفته و چه به صورت غیر حرفه‌ای هستند مهم است. چرا که این دسته از تجهیزات جزو مهم‌ترین و به نوعی لازمه اصلی کار به حساب می‌آیند. ما در این مقاله از صنایع پاسارگاد تلاش می‌کنیم تا آشنایی کلی نسبت به تجهیزات آشپزخانه صنعتی پیدا کنید.

مهم ترین تجهیزات آماده سازی غذا

تجهیزات مختلفی برای رستوران‌ها و فست فودی‌ها وجود دارند که هر کدام از این وسائل در نوبه خود جزو مهم‌ترین و ضروری‌ترین ابزارها به حساب می‌آید. دقت داشته باشید هر چه آشپزخانه رستوران شما از ابزارها و وسایل مختلفی تشکیل شده باشد، پخت و پز شما نیز حرفه‌ای و بسیار سریع‌تر صورت می‌گیرد. پس قبل از راه اندازی کسب و کارتان در حوزه رستوران و فست فودی بهتر است ابتدا تجهیزات آماده سازی مربوط به غذا در محیط آشپزخانه خود را تکمیل کنید.

اما در این بین برخی از این تجهیزات از دیگر ابزارها مهم‌تر به شمار می‌آیند. به گونه‌ای که باید در هر رستورانی آن‌ها را داشت. به عنوان مثال فرض کنید شما می‌خواهید کسب و کاری در حوزه رستوران آغاز کنید و رستوران شما جهت پخت انواع کباب فعالیت دارد. قطعا شما در جایگاه یک سرآشپز می‌دانید که برای پخت یک کباب خوشمزه نیاز است مخلوطی از گوشت گوسفندی و گوساله همراه با پوره پیاز را مخلوط کنید. در این بین اگر می‌خواهید کباب شما لذیذتر و با کیفیت بالایی باشد باید گوشت مربوطه را چرخ نشده خریداری کنید.

پس نیاز به یک چرخ گوشت مربوط به رستوران‌ها دارید. در این زمان وجود این چرخ گوشت بسیار مهم و حیاتی می‌شود. از طرفی حتی برای تهیه و تولید پوره پیاز نیاز به یک دستگاه پیاز پوره کن و دستگاه پیاز پوست کن دارید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن پیاز را پوره کرده، با گوشت مخلوط کرده و کباب را با کیفیت بسیار خوب تهیه کنید.

حال با بیان مثال بالا خواهید دید که برخی از ابزارها در بیشتر رستوران‌ها باید باشند و وجود آن‌ها بسیار ضروری‌ است. نکته قابل توجه دیگر این است که  به طور کلی تجهیزات مربوط به فست فودی‌ها با رستوران‌ها متفاوت بوده و برای تهیه تجهیزات مربوط به آن‌ها باید لیستی دیگر داشته باشید. در ادامه ما به معرفی مهم‌ترین ابزارها و تجهیزاتی که هر رستوران باید داشته باشد خواهیم پرداخت.

  • اره استخوان بر

اگر می‌خواهید دستگاهی جهت برش زدن استخوان، قلم، لاشه یا حتی گوشت یخ زده خریداری کنید اره استخوان بر وسیله‌ای بسیار کاربردی برای این دسته از فعالیت‌ها است. اره استخوان بر مدل‌های مختلفی دارد که شما می‌توانید با توجه به نوع فعالیت و توان مدنظر خریداری کنید. این دسته از ابزارها دارای یک تیغه و یک سینی مخصوص است.

  • چرخ گوشت صنعتی

همان‌طور که از اسم این ابزار مشخص است این وسیله جهت مخلوط و چرخ کردن انواع گوشت به کار رفته و بیشتر برای رستوران‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دسته از چرخ گوشت‌ها با توجه به مدل، توان، قدرت موتور  و.... دسته بندی می‌شوند و هر کدام برای خود نمره‌ای دارند.

  • خلال کن

این محصول، وسیله‌ای مناسب برای خرد کردن انواع میوه‌ها، سبزیجات، پنیر پیتزا یا حتی خرد کردن سوسیس و صیفی جات است. با این وسیله شما می‌توانید در زمان کمتری غذا را آماده یا حتی دورچینی برای غذای خود آماده کنید. این وسیله با توجه به کارکد خود مناسب محیط‌ها و مراکزی همچون رستوران‌ها، کترینگ، آشپزخانه بیمارستان‌ها و فست فودی‌ها است.

  • دستگاه کباب زن

این وسیله نیز مناسب برای سیخ گرفتن انواع کباب است. شما می‌توانید با استفاده از این محصول در سرعت بسیار بالا کباب خود را به سیخ بکشید. دستگاه کباب‌زن توانایی 1200 عدد کباب کوبیده را در ساعت دارد. جنس این محصول استیل ضد زنگ بوده و می‌توان آن را شست.

  • سبزی خرد کن

سبزی خرد کن نیز برای خرد کردن انواع سبزی‌ها بوده که به صورت زمینی و چرخ دار در بازار به فروش می‌رسد. این وسیله مناسب برای مصارف نیمه صنعتی است.

  • کابینت صنعتی زمینی

این دسته از کابینت‌ها با توجه به ویژگی‌های از جمله دسترسی راحت، ظاهر مناسب خود و از همه مهم‌تر از نظر بهداشتی کاربردهای مختلفی دارد. از این کابینت‌ها می‌توان در محیط‌هایی همچون رستوران‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی، فست فودی‌ها و حتی اشپزخانه منازل استفاده کرد.

  • کالباس بر

کالباس بر ابزاری مناسب برای خرد کردن و برش کالباس با ضخامت 1 سانتی‌متری است. این وسیله نیز مانند دیگر ابزارها در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که می‌توانید شما برای محیط‌هایی همچون فست فودی، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها آنها را خریداری کنید.

  • میکسر صنعتی

این وسیله ابزاری برای مخلوط یا همگن کردن انواع مواد است. این وسیله در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند که هر مدل ولتاژ برق، توان موتور و ظرفیت مخزن متفاوتی دارند.

  • میز کار صنعتی استیل

این میز با توجه به ساختار خود گزینه‌ای مناسب برای استفاده در شیرینی پزی‌ها، رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها است.

  • میز کار صنعتی برنج پاک کن

در هر آشپزخانه‌ای وجود میزی برای پاک کردن برنج با ابعاد زیاد لازم است. این میز به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت برنج یا حبوبات را پاک کرده و آشغال‌های مربوطه را از طریق حفره‌ی کوچک کناری میز دور بریزید.

  • میز کار صنعتی رویه چوبی

این دسته از میزها برای خرد کردن انواع گوشت مورد استفاده قرار می‌گیرند. این وسیله دارای یک تخته از جنس چوب بوده که در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد. میز کار صنعتی رویه چوبی مناسب برای آشپزخانه‌های رستوران‌ها است.

  • پوره کن پیاز و پوست کن پیاز

این دستگاه مناسب برای پوره کردن پیاز و پوست کندن پیاز است تا زمان کمتری را برای پوست گرفتن پیاز از شما بگیرد.

خرید تجهیزات آماده سازی غذا

قبل از خرید تجهیزات لوازم آشپزخانه لازم است تا ابتدا معیارهایی را برای خود مشخص کنید. خرید تجهیزات آماده سازی غذا جزو اولین مراحلی است تا آشپزخانه صنعتی راه اندازی شود. برای این منظور لازم است تا بدانید دقیق و به چه تعداد دستگاه برای آشپزخانه خود نیاز دارید. به عنوان مثال فرض کنید رستوران شما رستورانی به نسبت کوچک‌تر است، پس نباید تجهیزات زیادی برای این آشپزخانه خریداری کنید و از هر کدام از تجهیزات تعداد بسیار محدودی لازم است. در زیر ما معیارها و سوال‌هایی را بیان می‌کنیم که به شما در این خصوص کمک زیاد خواهند کرد.

1- به چه وسیله و تجهیزاتی نیاز دارید؟

اگر اندازه رستوران شما کوچیک است، پس بهتر است که لوازمی را خریداری کنید که در ابتدای کار خود به آن نیاز دارید. با افزایش تعداد مشتریان و سفارش‌ها می‌توانید دستگاه خود را بروزتر کنید.

2- مدیریت هزینه بدون کاهش کیفیت

هزینه‌ها یکی از مهم‎‌ترین نکاتی هستند که شما باید قبل از خرید آن تجهیزات و در ابتدای راه اندازی کسب و کار خود آن را مدیریت کنید. در این زمینه شما باید اگاهی کاملی داشته باشید و با هزینه بسیار کم، تجهیزاتی را خریداری کنید که کیفیت نهایی غذای شما را کاهش ندهند.

3- خریداری کردن تجهیزات از فروشندگان معتبر

هنگامی که بخواهید آشپزخانه خود را تکمیل کنید لازم است تا از کیفیت قطعات خریداری شده نیز اطمینان حاصل کنید. این موضوع باعث می‌شود تا فروشندگان معتبر را در لیست افرادی که می‌خواهید از آن‌ها خرید ‌کنید، قرار دهید.

4- تناسب بین تعداد نیروهای انسانی و ابزارها

شاید در برخی رستوران‌ها دیده باشید که افراد زیادی جهت کار در آشپزخانه وجود دارند. برخی از این افراد در این محیط بیکار بوده و هیچ کاری انجام نمیدهند. این موضوع را در نظر بگیرید که تعداد تجهیزاتی که می‌خواهید خریداری کنید تناسبی بین تعداد افرادی که کار می‌کنند، داشته باشند. این موضوع حتی باعث کاهش هزینه‌های جانبی نیز خواهد شد و به قولی شما هزینه‌های خود را مدیریت کرده‌اید.

سخن پایانی

تجهیزات آماده سازی غذا یکی از مهم‌ترین ابزارها در صنایع پخت و پز غذایی است. فرقی ندارد که شما دارای یک رستوران کوچک یا بزرگ هستید، به طور کلی لازم است تا این وسیله‌ها را برای آشپزخانه خود خریداری کرده و در محیطی کاملا بهداشتی و با وسیله‌های استریل شده غذایی با کیفیت تولید کنید. صنایع پاساگارد یکی از شرکت‌های بسیار حرفه‌ای در تولید و فروش انواع تجهیزات آماده سازی غذا در ایران بوده که شما می‌توانید با خیالی راحت و با اطمینان خاطر از کیفیت محصولات و این تجهیزات را از ما خریداری کنید.