در حال نمایش 3 نتیجه

نمایش 9 24 36

سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی یکی از مهم‌ترین سیستم‌هایی است که باعث بهبود کیفیت هوای محیط می‌شود و به خاطر استفاده از چنین دستگاهی، شما می‌توانید حجم بالایی از آلاینده‌های محیط مرطوب آشپزخانه صنعتی را به خارج هدایت کنید. در این صورت است که محیط مورد نظر شما هوایی تازه و سالم را همیشه در اختیار خواهد داشت. هود صنعتی یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات لاندری است که برند صنایع پاسارگاد، نسب به ساخت انواع مختلف آن از دیرباز شروع به کار کرده است.

سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی چیست؟

سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی به دستگاهی گفته می‌شود که می‌تواند بوی خفه و نامطبوعی که در محیط آشپزخانه صنعتی وجود دارد را از بین ببرد. این موضوع ثابت شده است که بوی چربی، دود و بسیاری از موارد این چنینی دیگر در محیط آشپزخانه صنعتی که یک محیط مرطوب است، باعث بروز بیماری‌های گوناگون و در نتیجه رشد باکتری‌ها می‌شود.

 بخارهایی که از پخت و پز انواع غذاهای گوناگون به دست می‌آیند، اگر به درستی خارج نشوند، هوای نامطلوبی را به وجود آورده و این فضای مرطوب را به بستری برای رشد میکروب و انواع باکتری تبدیل خواهند کرد. استفاده از مناسب‌ترین کانال برای آشپزخانه صنعتی باعث می‌شود که یک سیستم کانال کشی مناسب بتواند بدون مشکل مراحل تهویه هوا را پشتیبانی کند؛ همچنین نوع، جنس و البته ابعاد کانال هم باید به درستی انتخاب شود تا بتوان بهترین کانال را برای تهویه آشپزخانه صنعتی پیاده کرد. امروزه بدون کانال کشی هم از هود صنعتی می‌توان استفاده کرد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

 توجه داشته باشید که اگر از یک سیستم تهویه مناسب در آشپزخانه صنعتی استفاده نکنید، با مشکلاتی همچون دودهای سرگردان، هوای خفه در محیط، سخت باز شدن درب رستوران و صداهای بلند از هود و هواکش در کنار تغییرات دمایی روبرو خواهید شد.

عوامل مهم در طراحی سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی

در طراحی سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی باید معیارهای مهمی را در نظر گرفت.

  • محاسبه هواگذار هواکش

 اولین معیار مهم برای طراحی این سیستم، هواگذار هواکش رستوران است. شما باید در ابتدا باید برآورد کنید که رستوران آشپزخانه صنعتی شما چند متر مکعب بر ساعت است تا بتوانید این چنین سفارش هواکش خروجی را ثبت کنید. چنانچه اطلاعی ندارید که میزان هواگذاری مورد نیاز چقدر است، می‌توانید با کارشناسان ما در این مجموعه در تماس باشید. به این دلیل محاسبه دقیق هوا گذار از جمله معیارها و پارامترهای بسیار مهم در طراحی این سیستم است که اگر هوا گذار ظرفیت کمی داشته باشد، نمی‌تواند هوای کافی را جابجا کرده و طبیعتاً بوی روغن، چربی و دیگر آلودگی‌ها هم از بین نخواهند رفت. در صورتی هم که هواگذار ظرفیت بیش از اندازه داشته باشد، با اتلاف انرژی شما را روبرو خواهد کرد.

  • ابعاد و اندازه

 عامل بعدی که در طراحی این سیستم بسیار تاثیرگذار است، ابعاد و اندازه‌ای است که باید در نظر بگیرید. معمولاً هر چقدر ابعاد سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی بزرگ‌تر باشد، شما به ظرفیت بیشتری نیاز دارید.

  • بررسی نوع تجهیزات پخت غذا

 حال نوبت این موضوع می‌رسد که بدانید در آشپزخانه صنعتی شما از چه نوع تجهیزات پخت و پزی استفاده می‌کنید، طبیعتاً اگر با دستگاه کباب پز بیشتر سر و کار داریدیا از دستگاهی مانند سرخ کن استفاده می‌کنید، سیستم تهویه مورد نظر شما باید توانایی این را داشته باشد که دود و چربی بیشتری را جذب کند. به عنوان مثال اگر بیشتر با فر پیتزا سر و کار دارید، سیستمی که سفارش می‌دهید باید عملیات مکش را به درستی انجام دهد.

  • بررسی ابعاد، اتصالات و طول کانال

 ابعاد، اتصالات و طول کانال را هم برای منتقل کردن هوای آشپزخانه صنعتی نباید نادیده گرفت. به این دلیل که با افزایش طول کانال، انتقال هوا هواکش خروجی کارایی بیشتری دارد. اینکه شما از سطح مقطع کانال مستطیل یا گرد استفاده کنید یا چه تعداد زانویی و سه راهی باید مورد استفاده قرار دهید در ظرفیت هواکش بسیار نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

  • محل قرارگیری

 محل قرارگیری هواکش هم در ساخت سیستم تهویه برای آشپزخانه‌های صنعتی بسیار موضوع مهمی به شمار می‌آید. تنها در این صورت طراح می‌داند که باید از چه میزان ارتفاع برای پایه هواکش و ابعاد ورودی و خروجی استفاده کند. ارتفاع دودکش را هم باید یکی دیگر از معیارهای اصلی در نظر گرفت، سیستم را در بالاترین نقطه آن باید نصب کرد، اما اگر در مجاورت آشپزخانه مغازه یا هر نوع ساختمانی وجود دارد، باید ارتفاع دودکش ۲۰ درصد از بلندترین بام ساختمان طراحی شود.

  • جنس بدنه

 جنس سیستم تهویه هم بسیار موضوع مهمی است که معمولاً از استیل ضد زنگ یعنی استیل۳۰۴ امروزه استفاده می‌کنند که معمولاً این متریال را سازمان بهداشت قوانین و مقررات تایید کرده است.

بهترین سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی

یکی از بهترین انواع سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی هود است. در این بین، هود کانال‌دار به خاطر دوام بالاتر، نگهداری ساده‌تر، صدای کمتر، تحمل بالا در برابر حرارت و خارج کردن هوای نامطبوع به صورت مستقیم از درون آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از جمله مزیت‌هایی که برای هود صنعتی بدون دودکش هم می‌توان بیان کرد، هزینه بسیار پایین، نصب ساده‌تر و همچنین استفاده در آشپزخانه‌های گوناگون است. این نکته را به خاطر داشته باشید که شما برای سفارش و خرید یک سیستم منتسب تهویه آشپزخانه صنعتی، باید به کیفیت ساخت و متریال به کار رفته در ابتدا توجه کنید؛ چرا که در غیر این صورت در کوتاه مدت با مشکلات بیشتری از قبیل بروز انواع بیماری‌ها به خاطر فضای مرطوبی که وجود دارد روبرو خواهید شد.

 امروزه هودها معمولاً در دو نوع تک جداره و دوجداره تولید می‌شوند که اگر بخواهیم به مزایا و معایب هود تک‌جداره و دوجداره بپردازیم، باید گفت که محدودیت فنی خاصی ندارد، بلکه هود دو جداره به خاطر داشتن یک پرده هوا کمک می‌کند تا در فضا دود و بوی کمتری پخش شود و طبیعتاً زمانی که شما از هود دوجداره استفاده کنید، با کیفیت بالاتری هم روبرو خواهید شد.

 البته هود تک جداره هم کارایی قابل قبولی را ارائه می‌دهد و اگر انتخاب شما هود دوجداره باشد، طبیعتاً باید از هواکش سانتریفیوژ پروانه خم به جلو فیلتر هم به صورت الزامی استفاده کنید که برای هود تک داره لازم نیست این چنین الزاماتی را در نظر بگیرید.

انواع هود صنعتی

صنایع پاسارگاد از جمله مجموعه‌های ماهر و کاربلدی است که نسبت به ساخت سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی در انواع مختلف اقدام کرده است. هود همان‌طور که گفته شد بهترین نوع این سیستم است و هود صنعتی دیواری، هود صنعتی مرکزی و هود صنعتی مکعبی را شامل می‌شود که هر کدام از این هودها به صورت تک‌جداره یا دوجداره ساخته می‌شوند و با نشان استاندارد ملی ایران کیفیت خود را تضمین می‌کنند. قابلیتی مانند چربی‌گیر یکی از امکانات منحصر به فردی است که انواع هود تولیدی صنایع پاسارگاد به خود اختصاص می‌دهند؛ همچنین فیلتر که در ساخت این فیلترها نقش دارد، قابل شستشو بوده و از سبک مدرن پیروی می‌کند.

قیمت سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی و عوامل مؤثر آن

یکی از عوامل مؤثر در برآورد قیمت سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی توجه به نوع سیستم است. امروزه معمولاً سفارش و خرید هود صنعتی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. خود صنعتی عمدتاً در 2 نوع تک جداره و دوجداره تولید و روانه بازار می شود که تک جداره و دوجداره بودن هود یکی از عوامل بسیار مؤثر روی قیمت این سیستم تهویه است. طبیعتاً برای ساخت هود دوجداره به خاطر استفاده از متریال بیشتر، کمی بالاتر است.

نوع فناوری استفاده شده در ساخت سیستم تهویه آشپزخانه‌های صنعتی هم یکی دیگر از عوامل موثر و کلیدی به شمار می‌آید. امروزه بهینه‌سازی مصرف انرژی، تکنولوژی بهبود عملکرد و… از جمله تکنولوژی و فناوری‌هایی هستند که در برآورد قیمت نقش بسزایی دارند.

متریال ساخت را به هیچ عنوان موضوع کمی در نظر نگیرید. هرچقدر متریالی که برای ساخت هود صنعتی مورد کاربرد قرار می‌گیرد مرغوب‎تر و از استاندارد بالاتری برخوردار باشد، قطعاً در طولانی مدت عیب و ایراد کمتری را از سیستم تهویه مطبوع می‌توان انتظار داشت. استنلس استیل باکیفیت‌ترین، مرغوب‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین متریالی است که می‌توان نام برد.

خرید سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی

همان‌طور که می‌دانید برای خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی همچون کترینگ، هتل، رستوران، فست فود و… خرید سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی را باید در اولویت قرار داد. نوع هودی که انتخاب می‌کنید باید با نیاز شما مطابقت داشته باشد که معمولاً هود تخت بهترین گزینه برای آشپزخانه‎های بزرگ به حساب می‌آیند.

برآورد بودجه اهمیت بالایی در خرید این دستگاه دارد. اگر به دنبال خرید دستگاهی مناسب و باکیفیت هستید، به هیچ عنوان به دنبال قیمت ارزان نباشید. البته منظور ما استعلام قیمتی بالا هم نیست، ولی به صورت هوشمندانه قیمت مناسب را می‌توان به راحتی تشخیص داد.

مجموعه صنایع پاسارگاد با فروش آنلاین و بدون واسطه، برای جلب رضایت مشتری همیشه باکیفیت‌ترین محصولات را با قیمت مناسب عرضه می‌کند. زمانی که شما به صورت مستقیم محصولی را سفارش دهید، طبیعتاً هزینه‌ای بابت واسطه پرداخت نکرده و این خود روی مقرون به صرفه بودن قیمت دستگاه تأثیر بسزایی می‌گذارد.

در هنگام خرید از این مجموعه شما با گارانتی و خدمات پس از فروش می‌توانید هود مورد نظر صنعتی خود را سفارش دهید که یکی از مهم‌ترین نکات در خرید این چنین دستگاه‌هایی، در نظر گرفتن گارانتی و خدمات پس از فروش است.

خرید محصولی همیشه برنده است که برندی معتبر آن را ارائه داده باشد و صنایع پاسارگاد یکی از برندهای داخلی با کیفیت است که امتحان خود را مدت‌ها پیش در عرضه تولید تجهیزات لاندری پس داده است. با در نظر گرفتن نکاتی که گفته شد، قطعاً خرید اینترنتی شما از این مجموعه یک خرید بسیار هوشمندانه و آگاهانه با قیمتی ایده آل و باورنکردنی خواهد بود.