در حال نمایش 3 نتیجه

نمایش 9 24 36

فر دمکن برنج در دسته‌بندی تجهیزات پخت غذا قرار دارد و به صورت یک متری، دو متری و دو طبقه تولید و عرضه می‌شود، بهتر است بدانید که این دستگاه صنعتی در مقیاس بزرگ طراحی شده است تا شما بتوانید در تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی به راحتی از آن استفاده کنید.

 معمولاً این دستگ از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و شما با خرید از برند صنایع پاسارگاد می‌توانید به مقاومت و استحکام این دستگاه برای تحمل برنج در طولانی مدت مطمئن باشید. برندهای مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند، اما شما باید به تجربه و سابقه کاری برند مورد نظر توجه کنید که معمولاً پاسارگاد از جمله برندهایی است که با۲۰ سال سابقه توانسته حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

معرفی فر دمکن برنج

فر دمکن برنج جزء دستگاه‌های ضروری تجهیزات پخت غذا به شمار می‌آید که برای پختن برنج در مقیاس بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبیعتاً از چنین دستگاه‌هایی در آشپزخانه‌های صنعتی استفاده می‌کنند. دم کن مناسب برنج با داشتن یک بدنه فلزی می‌تواند یک یا دو درب داشته باشد که شما بتوانید دیگه برنج را روی آن قرار دهید.

 این دستگاه با استفاده از شعله برنج را برای پخت آماده می‌کند و در اصطلاح به این فرایند دم کردن می‌گویند. معمولاً برنج آبکشی شده را دروناین دستگاه قرار می‌دهند و بعد از بستن درب آن دستگاه را روشن می‌کنند. بعد از سپری کردن زمان مشخص شده، این دستگاه به صورت خودکار خاموش شده و برنج برای سرو آماده می‌شود.

عمدتاً این دستگاه برای گرم نگه داشتن برنج برای استفاده در آشپزخانه‌های صنعتی بهترین گزینه است. به هر حال برای ساده‌تر شدن کار آشپزها جهت پخت برنج، خرید این دستگاه را می‌توان مقرون به صرفه در نظر گرفت که البته امروزه مدل‌هایی نظیر یک متری، دو متری و دو طبقه این دستگاه تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی های فر دمکن برنج

ویژگی‌های کلیدی خاصی برای سفارش و خرید دستگاه فر دمکن برنج وجود دارد که می‌توان گفت این دستگاه با قابلیتی همچون تنظیم دما و زمان پخت به شما کمک می‌کند تا بتوانید درآشپزخانه‌های صنعتی به ساده‌ترین شکل ممکن به پختن برنج اقدام کنید.

 ویژگی مهم دیگر هم قابلیت گرم نگهداشتن برنج است تا شما بتوانید همیشه آن را برای سرو آماده نگه دارید. سیستم ایمنی این دستگاه را هم نباید نادیده بگیرید؛ چرا که باعث می‌شود با وجود این سیستم کاربر دیگر نگران حادثه‌ای به خاطر آتش سوزی دستگاه نباشد، دستگاه‌های این چنینی در بین تجهیزات پخت و پز به سادگی تمیز می‌شوند و نگهداری از آن‌ها هزینه خاصی را در بر ندارند و می‌توان گفت جمع آوری بخار آب و تبدیل آن به آب در داخل دستگاه، هم از جمله ویژگی‌های مهم دیگری است که نمی‌توان نادیده گرفت. کیفیت ساخت این دستگاه به گونه‌ای است که مقاومت و استحکام خود را در طولانی مدت به بهترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارد.

مزایای فر دمکن برنج

حال که در مورد ویژگی‌های اصلی برای استفاده از دستگاه فر دمکن برنج با شما صحبت کردیم، بهتر است اطلاعاتی هم در مورد مزایای استفاده از این دستگاه را ارائه دهیم. شما برای دم کردن حجم بالای برنج در کمترین زمان ممکن می‌توانید روی کارکرد این دستگاه حساب کنید که بدین ترتیب، در مصرف انرژی صرفه‌جویی به عمل آمده و طبیعتاً راندمان کاری شما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

 صرفه‌جویی در زمان هم جزء مزایای دیگری است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. به خاطر داشته باشید که برای پخت برنج به صورت یک دست، حرارت یکنواختی باید وجود داشته باشد که این دستگاه ارائه می‌دهد و عمدتاً برای جلوگیری از سوختن و ته گرفتن برنج یا ته چین دستگاهی مانند فر صنعتی دمکن برنج می‌تواند گزینه بسیار قابل قبولی باشد.

راهنمای انتخاب فر دمکن برنج

شما برای انتخاب فر دمکن برنج باید به عوامل مختلفی توجه کنید. اولین نکته این است که برآورد کنید در طی روز و در منوی غذای آشپزخانه صنعتی شما چه میزان برنج باید عرضه کنید و مطابق با آن از مدل‌های یک متری،۲ متری و دو طبقه دستگاه می‌توانید استفاده کنید.

 کیفیت و جنس بدنه خارجی، داخلی و اسکلت فر هم ازجمله نکات مهم دیگری است که نباید آن را به هیچ عنوان نادیده گرفت. معمولاً شما با در نظر گرفتن محال قرارگیری فر در آشپزخانه صنعتی باید به بررسی ابعاد دستگاه هم بپردازید.

 توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش فر صنعتی دمکن برنج هم یکی دیگر از نکات مهمی است که نبایدآن را فراموش کنید. دستگاهی که انتخاب می‌کنید، باید از عایق‌بندی مناسبی برخوردار باشد تا در طولانی مدت شما را بدون مشکل بتواند همراهی کند؛ همچنین شما باید به قابلیت تنظیم دما و زمان پخت فر هم توجه کنید تا بتوانید برای پختن برنج از این دستگاه به نحو احسن استفاده کنید که متاسفانه برخی به این قابلیت آنچنان که باید و شاید توجهی ندارند.

مشخصات فنی فر دمکن برنج

در مورد مشخصات فنی فر دمکن برنج1 متری،۲ متری و دو طبقه اگر بخواهیم صحبت کنیم، باید بگوییم که توجه به جنس شاسی، پوشش خارجی و جنس پایه در اولویت قرار می‌گیرند. معمولاً برای موارد گفته شده از پروفیل استیل استفاده می‌کنند که باعث افزایش مقاومت و عمر بالای دستگاه می‌شوند.

 جنس پایه هم از پلاستیک فشرده سخت است که در ابعاد مختلف مانند ۴۰ در ۴۰ برای فر یک متری دمکن برنج مورد استفاده قرار می‌دهند. درب این دستگاه را هم از جنس استنس استیل ۳۰۴ می‌سازند که در برابر حرارت و گرما بسیار مقاوم بوده و دستگیره آن به صورت قفل‌دار مخفی با یک پلاستیک رزینی ساخته می‌شود.

 معمولاً این چنین دستگاهی را به صورت گازی با گاز شهری و کپسولی عرضه می‌کنند و می‌توان از مشعل‌های استنلس استیل با شیر ایمن ترموکوپل دار و پیلوت مورد استفاده قرار داد. دسته شیر این دستگاه کاملاً غیر قابل اشتعال بوده و به صورت چند حالته باعث کنترل آسان این دستگاه برای دم کردن و گرم کردن برنج می‌شود.

عمدتاً دیواره‌های درونی دستگاه هم از جنس گالوانیزه گرم باضخامت 1 میلیمتر ساخته می‌شود تا بتوان انواع غذاها را مانند برنج و خورشت را به راحتی نگهداری کرد. انواع مختلف فر صنعتی دمکن برنج دارای ولوم قطع و وصل بوده که جنس مورد نظر با کالیت نسوز است.

 شیری هم که مورد استفاده قرار می‌گیرد از نوع تک ضرب ایرانی با کیفیت و استاندارد بالا بوده که با عایق پشم سنگ در وزن و ابعاد مختلف تولید می‌شوند و هر کدام از مدل‌های گفته شده هم دارای نشان استاندارد ملی ایران هستند.

انواع فر دمکن برنج

یکی از انواع فر دمکن برنج مدل یک متری آن است که می‌توان برای قرار دادن دیگ‌های 5، ۶ ،۱۰ و ۱۲ از این دستگاه استفاده کرد. این دستگاه با دو درب به صورت لولایی باز و بسته می‌شود و چهار طرف آن را عایق پشم شیشه دربر گرفته است تا این چنین با اتلاف گرما روبرو نشود، معمولاً برای کته کبابی، هتل، تهیه غذا، کترینگ و رستوران یک دستگاه کاربردی به شمار می‌آید. وزن تقریبی این اجاق ۱۰۰ کیلوگرم و ابعاد آن 124*86*105 (سانتیمتر) برآورد می‌شود.

فر دمکن برنج ۲ متری هم با وزن تقریبی۲۰۰ کیلوگرم و ابعاد 124*86*195 (سانتیمتر) یکی دیگر از مدل‌های دستگاه‌های فر صنعتی دمکن برنج است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. فر دمکن برنج به صورت دو طبقه هم یکی دیگر از مدل‌های پرفروش فر صنعتی دمکن برنج است که با ۲۰۰ کیلوگرم و در ابعاد 190*86*105 (سانتیمتر)  تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 می‌توان گفت شما تنها برای پختن برنج از این دستگاه استفاده نمی‌کنید، بلکه برای پختن بره، ته چین و غذاهای این چنینی دیگر هم می‌توانید روی کارایی این دستگاه حساب کنید؛ چرا که به هر حال قابلیت و ظرفیت بالایی دارد و حجم بالایی را برای پختن غذا به خود اختصاص می‌دهد.

قیمت فر دمکن برنج

قیمت فر دمکن برنج با توجه به مدل و ویژگی‌هایی که دارد برآورد می‌شود و در این میان، کیفیت ساخت این دستگاه هر چقدر بالاتر باشد، طبیعتاً شما باید انتظار یک قیمت مناسب‌تر را هم داشته باشید؛ چرا که در این بین قابلیت‌هایی نظیر تنظیم دما، زمان پخت ویژگی‌های این چنینی دیگر را هم نباید نادیده گرفت.

در بازار ایران قیمت این چنین دستگاه‌هایی کاملاً متغیر هستند؛ چراکه نوسانات زیادی دخیل هستند و قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. البته باید بدانید که شما در هنگام خرید فر صنعتی دمکن برنج بهتر است با آگاهی کامل و تحقیقات لازم این دستگاه را انتخاب کنید.

خرید فر دمکن برنج

برای خرید فر دمکن برنج که یک سرمایه‌گذاری مهم در آشپزخانه صنعتی به شمار می‌آید، توصیه ما به شما این است به دنبال خرید دستگاه‌های دست دوم نروید؛ چرا که معمولاً دستگاه‌های کارکرده آنچنان که باید و شاید شما را با بازدهی خوبی روبرو نمی‌کنند.

 معمولا صنایع پاسارگاد که جزء تولید کنندگان برتر تجهیزات لاندری و آشپزخانه صنعتی به شمار می‌آید، مقرون به صرفه‌ترین و مناسب‌ترین قیمت را برای این خرید دستگاه به صورت مستقیم برآورد می‌کند تا شما بتوانید خریدی مستقیم و بدون واسطه را به راحتی تجربه کنید. هر کدام از مدل‌های فر صنعتی دمکن برنج را از این مجموعه انتخاب کنید، دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بوده تا در طولانی مدت در صورت بروز مشکل خاصی نسبت به اصالت کالا مطمئن باشید.