در حال نمایش 2 نتیجه

نمایش 9 24 36

اجاق گریل صنعتی دستگاهی است که در دسته‌بندی تجهیزات آشپزخانه قرار می‌گیرد و امروزه در انواع مختلف تولید و روانه بازار می‌شود و می‌توان گفت که کلمه گریل در زبان لاتین به معنای گوش کباب‌کن است و به همین دلیل، شما برای پخت خوشمزه انواع گوشت و مواد پروتئینی می‌توانید روی کارایی و استفاده این دستگاه حساب کنید. به همین دلیل، ما در ادامه در مورد این دستگاه بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

اجاق گریل صنعتی چیست ؟

اجاق گریل صنعتی از جمله دستگاه‌هایی است که شما می‌توانید برای پخت سبزیجات و انواع گوشت در آشپزخانه‌های صنعتی از آن استفاده کنید. دستگاه مورد نظر با برق، گاز و زغال کارایی خود را به نمایش می‌گذارد. عمدتاً امروزه به صورت‌های پایه‌دار، فردار، کابین‌دار و رومیزی این دستگاه تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدین ترتیب، شما می‌توانید به صورت شیاردار تخت و حتی ترکیبی از این محصول در بین تجهیزات آشپزخانه استفاده کنید.

دستگاهی مانند اجاق گریل به صورت صنعتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌توان گفت یکی از اجزای بسیار مهم و جدا نشدنی فست فودها هم به شمار می‌آید؛ چرا که شما می‌توانید برای پختن انواع گوشت، قارچ، فیله، استیک، سوسیس و … با طعمی لذیذ، روی کارایی این دستگاه حساب کنید. ناگفته نماند که گریل صنعتی به واسطه طول عمر بالایی که دارد می‌تواند باعث درآمدزایی در سطحی گسترده شود؛ زیرا اکثر غذاها و خوراکی‌هایی که با این دستگاه آماده می‌شوند؛ معمولاً گران قیمت و البته پخت بسیار خاصی دارند.

مزایای استفاده از اجاق گریل صنعتی

اگر بخواهیم در مورد مزایای استفاده از اجاق گریل صنعتی با شما صحبت کنیم، باید گفت با توجه به طبخ بسیار خوشمزه و لذیذ انواع گوشت و استیک و ماندگاری که دارند، قیمت این دستگاه بسیار مقرون به صرفه است. معمولاً شما به جزء گوشت و استیک می‌توانید دیگر غذاها مانند غذاهای پروتئینی، بندری، قارچ و فیله را هم با کیفیت بالای این دستگاه طبخ کنید.

 نکته حائز اهمیت این است که ابعاد گریل صنعتی جمع و جور و استاندارد است و به هیچ عنوان، جاگیری خاصی ندارد که امروزه مدل‌های روغنی آن به صورت رومیزی  بسیار مورد کاربرد و استفاده قرار می‌گیرند. باید بدانید که انواع مبلمه، پایه‌دار و رومیزی این دستگاه بسیار ایده آلی کارایی خود را به رخ می‌کشند.

عایق بودن بدنه داخلی و خارجی دستگاه هم باعث می‌شود تا اتلاف انرژی به کم‌ترین حد خود برسد که این خود یکی از مزایای اصلی و عالی دستگاه به شمار می‌آید. ناگفته نماند که در مدل‌های گریل صنعتی زغالی، شما این اختیار را دارید که به راحت‌ترین شکل ممکن سنگریزه‌های دستگاه را تعویض کرده و دستگاه را برای تمیزکاری مستمر باز و بسته کنید، با این وجود می‌توان گفت در طولانی مدت دستگاهی مانند گریل صنعتی آن‌چنان که شما فکر می‌کنید به تعمیرات خاص و پیچیده‌ای نیازی نخواهد داشت. ناگفته نماند شما می‌توانید این دستگاه را به راحتی به گاز شهری و کپسول‌های مجاز هم وصل کنید که البته عدم تضاد با آرگونومی بدن انسان هم از جمله دیگر مزایایی است که توانسته این دستگاه را به یکی از دستگاه‌های کاربردی در بین تجهیزات آشپزخانه تبدیل کند.

کارایی اجاق گریل صنعتی

نوبتی هم که باشد نوبت به بررسی کاربرد و موارد استفاده از دستگاه اجاق گریل صنعتی است. می‌توان گفت که در بین تجهیزات آشپزخانه صنعتی و البته انواع فضاهای فست فودی، استفاده از دستگاهی مانند گریل صنعتی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد،خصوصاً اینکه امروزه مدل روغنی رومیزی هم با فروش بسیار خوبی روبرو شده است.

عمدتاً در منازل و مجتمع‌های مسکونی مدل‌های کوچک و خانگی این دستگاه کارایی فوق العاده‌ای دارند؛ همچنین در فضاهای فست فودی قطعاً نمی‌توان کارایی گریل صنعتی را نادیده گرفت. فود کورت‌های کوچک و بزرگ و آشپزخانه‌هایی که در زمینه غذاهای بیرون‌بر فعالیت می‌کنند، در باشگاه‌های بدنسازی برای در بخش غذاخوری حرفه‌ای و در بسیاری از رستوران‌ها، استیک فروشی‌ها، هتل‌ها، مجموعه‌های پذیرایی و بسیاری از فضاهای این‌چنینی دیگر استفاده از دستگاهی مانند اجاق گریل به صورت صنعتی را نمی‌توان فراموش کرد.

انواع اجاق گریل صنعتی

دستگاه اجاق گریل صنعتی دارای انواع مختلفی است که به صورت مختصر و مفید در مورد هر کدام از انواع این دستگاه یک سری اطلاعات اجمالی را در ادامه ارائه می‌دهیم تا بتوانید با توجه به نوع نیاز خود انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید.

·       گریل زغالی

گریل زغالی از جمله محبوب‌ترین دستگاه‌های گریل صنعتی است که با زغال یا هیزم مورد استفاده قرار می‌گیرد و شما می‌توانید برای کبابی کردن بسیاری از غذاها از این دستگاه استفاده کنید. آن دسته از عزیزانی که از بوی و طعم غذای دودی لذت می‌برند، نباید خرید این دستگاه را نادیده بگیرند. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که معمولاً در فضاهای باز استفاده از این دستگاه کاربرد بسیار زیادی دارد و شما برای طبخ انواع گوشت، ماهی، سبزیجات و مرغ می‌توانید از گریل زغالی صنعتی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

·       گریل صنعتی روغنی – زغالی

 نوع دیگر این دستگاه گریل روغنی – زغالی به صورت ترکیبی است که این دستگاه گریل، شامل دو بخش اصلی می‌شود که یک بخش آن سطحی مسطح به صورت استیل است که برای استفاده از روغن مورد استفاده قرار می‌گیرد و شما می‌توانید مواد غذایی را در این سطح طبخ کنید. معمولاً برای پختن مواد چرب همچون استیک، مرغ، ماهی و برگر گریل روغنی – زغالی بهترین گزینه به شمار می‌آید که معمولاً در بسیاری از آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها مورد کاربرد قرار می‌گیرد.

·       گریل صنعتی زغالی چدنی تمام شیار

 در مورد گریل زغالی چدنی تمام شیار هم می‌توان گفت این دستگاه از جنس چدن ساخته شده که شما برای پختن مواد غذایی گوناگون می‌توانید از آن استفاده کنید. شیارهای عمودی در صفحه این دستگاه باعث می‌شود که چربی‌های موجود از غذا روی صفحه زغالی کاملاً روانه شده و شما بتوانید یک غذای سرخ شده و خوشمزه را نوش جان کنید. این نوع اجاق گریل صنعتی هم برای پختن مرغ، برگ و استیک مناسب است و امروزه در فست فودها و رستوران‌ها و در برخی از شرایط در منازل هم می‌توان از آن استفاده کرد.

انواع اجاق گریل صنعتی از نظر نوع قرارگیری

از لحاظ نوع قرارگیری می‌توان اجاق گریل صنعتی را به صورت رومیزی، تخت پایه‌دار و مبله در نظر گرفت. معمولاً یکی از پر استفاده‌ترین دستگاه‌های گریل صنعتی مدل گریل رومیزی است که شما می‌توانید این دستگاه را روی سطوح سنگی، میز کار و هم‌چنین سطوح چوبی قرار دهید.

 مدل تخت پایه‌دار هم عمدتاً برای فضاهایی که نمی‌توان دستگاه را روی سطوح خاصی یا میز کار قرار داد مورد استفاده قرار می‌گیرد که به صورت پایه‌دار می‌توان آن را در قسمتی از فضای آشپزخانه یا محل فست فود جای داد. مدل مبله هم بیشتر انواع تخت و زغالی را در بر می‌گیرد که نسبت به 2 مدل قبلی قیمت بالاتری را به خود اختصاص می‌دهد؛ چرا که برای نگهداری لوازم و تجهیزات جانبی هم فضایی را به خود اختصاص می‌دهد.

ویژگی های اجاق گریل صنعتی

اجاق گریل صنعتی به واسطه ویژگی‌هایی که دارد، امروز این چنین مورد استقبال مشاغل مختلف در مکان‌های گوناگون قرار گرفته است. بدنه تمام استیل دستگاه باعث می‌شود تا مقاومت و دوام این محصول در طولانی مدت تضمین شود که البته استفاده از ضد زنگ هم باعث کارایی هرچه بیشتر این دستگاه در صنعت آشپزی شده است.

 بدنه تمام استیل آن کمک می‌کند تا در برابر خوردگی، ضربه و حرارت دستگاه با مشکل خاصی روبرو نشود و شما با ظاهری اصیل و ایده‌آل بتوانید در مکان‌های گوناگون از آن استفاده کنید؛ همچنین بدنه تمام استیل قابلیت تمیزکاری را به بهترین شکل ممکن در فضای آشپزخانه فراهم می‌کند.

سطوح دستگاه هم از رویه استیل و چدنی تمام شیار تولید شده است که شما بتوانید از حالت‌های زغالی و سرخ کردنی دستگاه به راحتی استفاده کنید، اما قابلیت رومیز بودن اجاق گریل صنعتی را هم نباید نادیده گرفت که این حالت باعث می‌شود تا بتوان دستگاه را روی سطوح مسطح در فضاهای کوچک رستوران‌ها به راحتی قرار داد و این چنین ظاهری شیک و مدرن را به نمایش گذاشت. این دستگاه را می‌توان به گاز شهری و کپسول وصل کرد که این خود باعث می‌شود تا محدودیت خاصی برای استفاده وجود نداشته باشد. به هر حال، نوع قرارگیری دستگاه هم در مدل‌های مختلف خود یک ویژگی به شمار می‌آید که بتوان در شرایط مختلف از آن‌ها استفاده کرد.

قیمت اجاق گریل صنعتی

برای برآورد قیمت اجاق گریل صنعتی باید گفت که با توجه به انواعی که این دستگاه دارد و همچنین نوع قرارگیری آن نمی‌توان یک قیمت یکسان و ثابت را بیان کرد؛ چرا که حتی نوع برند تولید کننده هم با توجه به کیفیت ساخت خود قطعاً قیمت متغیری را نسبت به دیگر برندها مشخص می‌کند و باید بدانید که شما اگر به کیفیت ساخت دستگاه توجه بیشتری داشته باشید، صددرصد نباید به دنبال قیمتی ارزان باشید که البته اگر یک مجموعه معتبر و با سابقه همچون صنایع پاسارگاد را انتخاب کنید، با قیمت مناسب‌تری هم روبرو خواهید شد.

خرید اجاق گریل صنعتی

 در مورد خرید انواع اجاق گریل صنعتی می‌توان گفت بهترین روش، انجام سفارش از یک مجموعه معتبر مانند صنایع پاسارگاد است؛ چرا که این مجموعه یکی از برترین تولید کنندگان تجهیزات آشپزخانه صنعتی در کشور است که با بیش از ۲۰ سال تجربه تجهیزاتی این‌چنینی با کیفیت بالا و طراحی ایده‌آل را با قیمت مناسب به شما عرضه می‌کند.