در حال نمایش 2 نتیجه

نمایش 9 24 36

امروزه فست‌فود به یکی از غذا‌های پرطرفدار تبدیل شده است که افراد بسیاری آن را به غذای سنتی و خانگی ترجیح می‌دهند. از جمله این غذا‌های محبوب کالباس است که در غذاهایی چون ساندویچ و پیتزا از آن استفاده می‌شود. کالباس از جمله فرآورده‌های گوشتی است که اغلب به صورت ورق‌های برش خورده با قطر یکسان و به صورت سرد به مصرف می‌رسد. برای برش دادن کالباس نیاز به دستگاه مخصوصی است که به آن کالباس بر یا اسلایسر کالباس می‌گویند.

کالباس بر چیست؟

کالباس بر یکی از لوازم حوزه صنایع غذایی است که از آن برای برش دادن کالباس در فروشگاه‌ها، رستوران، فست‌فودی‌ها، هتل‌ها و… استفاده می‌شود. علاوه بر آن برای برش زدن نان، سوسیس، گوشت، پنیر و… دیگر مواد غذایی نیز می‌توان از این دستگاه استفاده کرد. وجود یک دستگاه کالباس بر در امکان پرفروش کالباس بسیار ضروری است؛ چرا که خرد کردن حجم زیادی از کالباس آن هم به شکل یکدست و یک اندازه تقریباً غیرممکن است، حتی اگر یکسان بودن آن نیز مهم نباشد، خرد کردن حجم بالای کالباس بسیار وقت گیر و خسته‌کننده است. با داشتن یک دستگاه کالباس بر به راحتی می‌توان در کمترین زمان ممکن کالباس‌های یک دستی را برش زد.

انواع کالباس بر

کالباس بر با توجه به عملکرد، کاربرد، سایز تیغه به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که عبارتند از:

براساس عملکرد

 بر این اساس به دو گروه دستی و اتومات تقسیم می‌شوند که در زیر به طور مختصر بررسی می‌شوند:

کالباس بر دستی: همانطور که از نام این دستگاه پیداست برای انجام عملیات برش نیاز‌مند نیروی انسانی است. عملکرد این دستگاه بدین شکل است که کالباس به وسیله اپراتور به سمت تیغه هدایت می‌شود تا برش داده شود. از کالباس بر دستی اغلب در مراکزی استفاده می‌شود که حجم متوسطی از کالباس را برش می‌دهند.

کالباس بر اتوماتیک: دستگاه بدون بدون هیچگونه دخالت دست و به صورت خودکار عمل برش را انجام می‌دهد، از همین روی سرعت عمل آن بالا بوده و حجم بیشتری از کالباس را خرد می‌کند. روش کار این مدل اینگونه است که پس از روشن شدن دستگاه، تیغه‌ها می‌چرخند و کالباس را به قطعاتی با ابعاد تنظیم شده برش می‌دهند. این مدل اغلب در آشپزخانه‌های صنعتی، مراکز بسته‌بندی سوسیس و کالباس که حجم بالایی از کالباس را برش می‌دهند، کاربرد دارد.

انواع کالباس بر با توجه به نوع کاربرد

 با توجه به نوع کاربرد می‌توان کالباس بر را به انواع مختلف دسته‌بندی کرد. انواع این محصول عبارتند از:

دستگاه کالباس بر خانگی: حساسیت برخی افراد نسبت به نکات بهداشتی سبب شده تا ترجیح دهند، خود در منزل کالباس درست کرده و یا در منزل آن را برش دهند. برای سهولت این کار دستگاه کالباس بر خانگی تولید گردیده است. از آنجا که این دستگاه خانگی است، باید برای برش دادن حجم کمی از کالباس و به مقدار لازم از آن استفاده نمود. با انجام این کار مانع فشار آمدن به دستگاه و آسیب دیدن آن گردد.

دستگاه کالباس بر فروشگاهی: این مدل از جمله کالباس بر‌های پرکاربرد است که برای برش دادن انواع کالباس، ژامبون و… در فست‌فود‌ها به کار گرفته می‌شود. مدل فروشگاهی از قدرت متوسطی برخوردار است که کالباس را با سرعتی نسبتاً مناسب برش می‌دهد. ایمنی بالا، رعایت نکات بهداشتی، برش‌های یک شکل و یک اندازه در مدت زمان کم، تعبیه ترازوی دیجیتال برای وزن کردن پس از برش (در برخی مدل‌ها) از مزایای این کالباس بر است.

دستگاه کالباس بر صنعتی: این مدل به نسبت مدل خانگی و فروشگاهی از قدرت بالاتری برخوردار است، به همین دلیل حجم زیادی از محصولات گوشتی را در کوتاه‌ترین زمان به صورت ورق‌های نازک و یک اندازه برش می‌دهد. کالباس بر صنعتی معمولاً اتوماتیک است و ورق‌های کالباس را به صورت وکیوم شده در مراکز بسته‌بندی، ارائه می‌دهند. برخی مدل‌های این کالباس بر به شکل‌ایستاده تولید و به بازار عرضه می‌شود که به منظور جا به جایی آسان آن از پایه‌های چرخ دار در طراحی این مدل استفاده شده است.

انواع دستگاه کالباس بر با توجه به اندازه تیغه

مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش یک دستگاه کالباس بر تیغه آن است، به همین دلیل باید از کیفیت بالا و اندازه مناسب برخوردار باشد. تیغه دستگاه در مدل خانگی از ۱۸ سانتی‌متر است و در مدل‌های فروشگاهی و صنعتی به ترتیب از قطر بالای ۲۵ و ۳۵ برای ساخت تیغه استفاده می‌شود.

کاربر باتوجه به نیاز موردنظر باید اقدام به خرید دستگاه نماید؛ چرا که به عنوان مثال خرید دستگاهی با قدرت کم برای مراکز فروشگاهی سبب آسیب دیدن دستگاه و تحمیل هزینه‌های گزاف به خریدار می‌شود.

مزایای استفاده از کالباس بر

کالباس بر از جمله دستگاه‌های پر کاربرد است که داشتن ویژگی‌ها آن را منحصر به فرد ساخته است. برخی از این مزایا شامل موارد زیر می‌شود:

  • اول این که با این دستگاه می‌توان کالباس را به لایه‌های نازک و یک‌دست خرد کرد.
  • مزیت دوم امکان تنظیم دقیق ضخامت برش‌های کالباس است که سبب رضایت بیشتر کاربر می‌گردد.
  • استفاده از این دستگاه سبب رعایت نکات بهداشتی گردیده و کالباس را از آلودگی حفظ می‌نماید.
  • استفاده آسان و راحت دیگر مزیت دستگاه کالباس بر است که امکان استفاده برای همگان را فراهم ساخته است.
  • استفاده از کالباس بر، بر میزان سرعت کار و بازدهی آن می‌افزاید که سبب کاهش مصرف انرژی و زمان می‌گردد.
  • حفظ انگشتان از بریدگی با چاقو، حفظ کیفیت فراورده‌های گوشتی، افزایش امنیت دستگاه کالباس بر و… از دیگر مزیت‌های این دستگاه کاربردی به شمار می‌آیند.

قیمت کالباس بر

قیمت کالباس بر با توجه به مدل، کیفیت، جنس، اندازه و… متغیر است. در واقع می‌توان ذکر کرد که هرچه کیفیت این دستگاه بالاتر باشد، ارزش اقتصادی آن بالاتر است. در فروشگاه صنایع پاسارگاد محصولات متنوعی ارائه می‌شوند که ضمن با کیفیت بودن قیمت مناسبی دارند. بسته به کاربرد مورد نظر خود می‌توانید در این مجموعه یک دستگاه اقتصادی و مناسب تهیه کنید.

خرید کالباس بر

برای خرید کالباس بر اول باید کاربرد مورد نظر خود را درنظر بگیرید. در مجموعه صنایع پاسارگاد تمامی محصولات دسته‌بندی شده و این کار باعث راحتی مشتریان شده است. ناگفته نماند این دستگاه را با گارانتی و ضمانت اصل در این مجموعه عرضه می‌شود. ضمن آنکه اگر سؤالی درباره کالایی داشتید، می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

سخن پایانی

یکی از دستگاه‌هایی که در فست‌فود‌ها و رستوران‌ها بسیار استفاده می‌شود، کالباس بر است. این وسیله در انواع مختلفی موجود است که هر کدام از ویژگی‌هایی برخوردار هستند. استفاده از این محصول به دلیل برخورداری از مزیت‌های مختلف طرفداران بسیاری دارد. با تهیه این محصول در محل کار خود علاوه بر بالا بردن سرعت کار تمیزی برش زدن را خواهید داشت.