در حال نمایش 3 نتیجه

نمایش 9 24 36

اره استخوان بر چیست ؟

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی شاهد روی کار آمدن وسایل و تجهیزات مدرن مختلفی هستیم. از جمله دستگاه‌های مدرن، اتوماتیک و کاملاً صنعتی که می‌توان نام برد، اره استخوان بر است. این محصول همانند هر محصول دیگر دارای ویژگی‌ها و کاربرد‌های مخصوص به خود است.

آشنایی بیشتر با اره استخوان بر

اره استخوان بر وسیله‌ای است که با هدف برش دادن انواع گوشت یخ‌زده و استخوان دار چون ماهی گوسفند و گاو به کار گرفته می‌شود. عملکرد این دستگاه بدین شکل است که تیغه‌های آن به شکل دورانی روی گوشت چرخیده و آن را به صورت قطعات یکسان خرد می‌کند. با استفاده از این دستگاه می‌توان به سرعت حجم بالایی از گوشت را یک اندازه خرد نمود. از دستگاه اره استخوان بر در محیط‌هایی نظیر کشتارگاه، هتل، آشپزخانه‌های بزرگ و… به منظور بسته‌بندی فرآورده‌های گوشتی استفاده می‌شود.

مشخصات فنی و اجزای اره استخوان بر

بدنه دستگاه اره استخوان بر از جنس استیل یا آلومینیوم ریخته‌گری شده ساخته شده و با رنگ کوره‌ای آلومینیوم آنودایز شده پوشش داده شده است. قدرت موتور اره‌های استخوان بر متنوع است و می‌توانید با توجه به نیاز خود به ظرفیت و سرعت مناسب دستگاه را انتخاب کنید. این دستگاه شامل تیغه اره نواری، بازوی محافظ برای جلوگیری از تماس دست با تیغه، الکتروموتور، شاسی، تابلو برق و صفحه کنترل است. از دیگر تجهیزات دستگاه استخوان بر می‌توان به میز برش استیل، سینی ثابت که جنس آن استیل است، سینی متحرک و دکمه توقف اضطراری اشاره کرد که این دکمه در مواقع ضروری جریان دستگاه را به طور کامل قطع می‌کند.

انواع دستگاه‌های اره استخوان بر

به طور کلی اره استخوان بر در دو مدل رومیزی و پایه‌ای تولید و به بازار عرضه می‌شود. این دستگاه‌ها اندازه‌های متنوعی دارند، کاربر باتوجه به نیاز خود مدل و ابعاد را انتخاب می‌نماید. انواع این محصول عبارتند از:

اره استخوان بر رومیزی: این دستگاه دارای ابعاد کوچکی است و همانطور که از نامش پیداست به راحتی بر روی میز و پیشخوان قابل نصب است. جنس بدنه، شاسی و درب مدل رومیزی این دستگاه از آلومینیوم است. از ویژگی‌های این مدل دستگاه داشتن پایه‌های قابل تنظیم است که کاربر را قادر می‌کند، ارتفاع دستگاه را با قد خود و میزکار تنظیم نماید. ظرفیت این دستگاه‌ها برای خرد کردن گوشت متفاوت است. در مکان‌هایی چون هتل‌ها، سوپر پروتئین‌ها، قصابی‌ها، هایپرمارکت‌های کوچک و آشپزخانه‌های تهیه غذا این مدل اره استخوان بر کاربرد دارد.

اره استخوان بر پایه دار: این دستگاه نسبت به مدل رومیزی ابعاد بزرگتری دارد؛ در نتیجه موتور به کار گرفته شده در آن نیز قدرتمندتر است. از این مدل دستگاه در هتل‌های بزرگ، رستوران‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی، کترینگ و اماکنی از این دستگاه استفاده می‌گردد. زمان کارکرد این دستگاه نسبت به مدل رومیزی بیشتر است.

مزایای استفاده از دستگاه اره استخوان بر

استفاده از اره استخوان بر مزایای قابل توجهی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • افزایش سرعت و بهبود عملکرد: اولین و مهم‌ترین ویژگی استفاده از این دستگاه بالا بردن سرعت عمل است که هم در زمان صرفه‌جویی کرده و هم رضایت مشتریان را به دنبال دارد.
  • ایمنی بالا: دستگاه استخوان بر مجهز به فناوری پیشرفته است که ایمنی آن را نسبت به سایر دستگا‌های سنتی و قدیمی بالا می‌برد؛ همچنین از بهداشت بالاتری نیز برخوردار است.
  • نظافت سریع و آسان: از دیگر مزیت‌های این دستگاه می‌توان به این مورد اشاره کرد که به دلیل استفاده از استیل صاف و یکدست در ساخت آن، امکان نظافت سریع و با سهولت آن وجود دارد.
  • برش‌های یکدست: دستگاه استخوان بر به شما این امکان را می‌دهد تا تکه‌های گوشت با حجم و اندازه یکدستی را داشته باشید.
  • استفاده ساده و راحت، امکان تنظیم اندازه برش، طول عمر بالا از دیگر مزایای این دستگاه هستند.

نکات ایمنی حین کار با دستگاه اره استخوان بر

  • هنگام استفاده از دستگاه اره استخوان بر باید کاملاً هوشیار بوده و از داروی خواب‌آور یا موادی که منجربه کاهش هوشیاری شما می‌شود، استفاده نکنید؛ چرا که بسیار خطر آفرین است.
  • همیشه از تجهیزات ایمنی مرتبط نظیر دستکش‌های مخصوص، پیشبند‌های چرمی، عینک و ماسک‌های محافظ استفاده کنید؛ چرا که امکان پرتاب استخوان ریزه به سمت چشم و صورت وجود دارد و آسیب جدی را به دنبال دارد.
  • از نکات دیگری که باید به آن توجه داشت این است که از برداشتن بازوی محافظ دستگاه بپرهیزید و هرگز بدون آن اقدام به برش زدن گوشت نکنید.
  • در صورت بروز هرگونه ایراد مانند قطع شدن ناگهانی دستگاه یا گیر کردن تیغ اره نواری درون دستگاه، اتصال دستگاه از برق را قطع کرده، سپس برا رفع اشکال اقدام نمایید. بعد از رفع ایراد، مجدداً اتصال را برقرار کنید.
  • از آنجا که برای حمل راحت تیغ اره‌های نواری آن‌ها را به صورت حلقه و با میزان فشار بالایی ارسال می‌کنند، لذا توصیه می‌شود حتماً در زمان باز کردن تیغ اره نواری، با هر دو دست خود نقاط تحت فشار را کنترل کرده و مانع آن شوید که نوار‌ها به بیرون پرتاب شوند.

روش کار استخوان بر

روش کار دستگاه استخوان بر ساده بوده و در آن تنها سه دکمه برای انجام فعالیت تعبیه شده است. دیگر آن که چگونگی کار دستگاه اره استخوان بر مشابه دستگاه اره نواری عمودی است. این دستگاه از دو فلکه تشکیل شده است که یکی به الکتروموتور متصل شده و نیروی حرکتی تیغ اره را تأمین می‌کند.

تیغ اره نواری انعطاف‌پذیر است و برای جلوگیری از تاب خوردگی و تغییر مسیر، توسط دو بازو راهنما در مسیر برش قرار می‌گیرد. این دستگاه قادر است به صورت صاف انواع گوشت را برش دهد.

قیمت اره استخوان بر

برای اطلاع از قیمت اره استخوان بر بهتر است سری به قسمت دسته‌بندی محصولات صنایع پاسارگاد بزنید. در این بخش قیمت تمام محصولات با توجه به ویژگی‌های آن‌ها درج شده است. از طرفی اگر به دنبال یک محصول قسمت مناسبتر هستید، می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در بخش فروش همراه باشید.

خرید اره استخوان بر

جهت خرید اره استخوان بر مجموعه صنایع پاسارگاد یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان معتبر است. برای تهیه این محصول فقط کافیست کالای مورد نظر را در قسمت سبد خرید اضافه کرده و مبلغ را پرداخت کنید. محصول منتخب شما در زمان مشخص به آدرس مورد نظرتان ارسال می‌شود.

سخن پایانی

در مطلب بالا درباره اره استخوان بر اطلاعاتی در اختیار شما قرار گرفت. این دستگاه در قصابی‌ها، هتل‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی و… کاربرد دارد. این محصول انواع مختلفی دارد که بسته به کاربرد خود می‌توانید آن را انتخاب کنید. برای تهیه و خرید این دستگاه می‌توانید با اطمینان خاطر از فروشگاه صنایع پاسارگاد اقدام کنید.