مقالات تجهیزات آشپزخانه صنعتی

هر قالب یخ چند کیلو است ؟

هر قالب یخ چند کیلو است ؟

یخساز قالبی یک دستگاه صنعتی با ابعادی بسیار بزرگ است که برای تولید یخ‌های مستطیلی شکل به کار برده می شود. این دستگاه‌ها با استفاده از تونل انجماد، یخ‌هایی با طول 0/5 تا 1 متر تولید می‌کنند که در صنایع لبنی ، شیلات،غذایی ، شیمیایی و رنگ کاربرد فراوانی دارند. به دلیل اندازه بزرگ و ظرفیت بالای تولید، یخساز قالبی از نظر ابعاد و اندازه بسیار بزرگتر از یخسازهای پودری، یخساز حبه‌ای و یخساز پولکی هستند. دستگاه‌ یخساز قالبی معمولاً در ظرفیت‌های 100، 200، 400 و 500 قالب در شبانه‌روز تولید می‌شوند. البته مدل‌های با ظرفیت بیشتر نیز در بازار موجود هستند.

انواع یخساز قالبی بر اساس ظرفیت

یخسازهای قالبی بر اساس ظرفیت تولید یخ در 24 ساعت به چند دسته تقسیم می‌شوند:

یخساز قالبی 100 قالب: این نوع یخساز می‌تواند در هر روز، چیزی معادل 100 قالب یخ تولید کنید. این یخساز معمولاً دارای بدنه‌ای از جنس استیل ضد زنگ و وان دیفراست از جنس گالوانیزه است.

یخساز قالبی 200 قالب: این مدل در هر شبانه روز 200 قالب یخ تولید می‌کند، یعنی 5 تن یخ در 24 ساعت. این یخساز نیز دارای لایه‌های عایق یونولیتی، عایق فوم تزریقی و عایق پلیمری برای کاهش اتلاف انرژی و جلوگیری از انتقال سرما به محیط بیرون است.

یخساز قالبی 400 قالب: این دستگاه با ظرفیت تولید 400 قالب یخ در 24 ساعت، معادل 10 تن یخ تولید می‌کند. جنس بدنه، لایه‌های عایق‌بندی، نوع کندانسور و کمپرسور این دستگاه‌ها بسته به شرایط دمایی منطقه و ظرفیت دستگاه متفاوت است.

نا گفته نماند که مدل های دیگری از دستگاه یخساز قالبی تا 2000 قالب در مجموعه صنایع پاسارگاد به فروش می رسند.

یخساز قالبی

وزن هر قالب یخ

هر قالب یخی که توسط یخسازهای قالبی تولید می‌شود، به طور متوسط وزنی حدود 25 کیلوگرم دارد. به عنوان نمونه، یخساز قالبی با ظرفیت 400 قالب می‌تواند در یک دوره 12 ساعته، 400 قالب یخ تولید کند. اگر وزن تقریبی هر قالب (25 کیلوگرم) را در تعداد قالب‌های تولید شده ضرب کنیم، مشخص می‌شود که این دستگاه توانایی تولید 10,000 کیلوگرم (معادل 10 تن) یخ را در شبانه‌روز دارد. این ویژگی باعث می‌شود یخسازهای قالبی برای صنایع بزرگی مانند شیلات که به حجم زیادی از یخ نیاز دارند، انتخابی مناسب باشند.

سخن پایانی

دستگاه‌های یخساز قالبی در انواع مختلف، به دلیل کارایی بالا و تولید یخ با کیفیت مناسب و بهداشتی، در صنایع مختلفی از جمله صنایع شیلات، لبنی، دارویی و بتن‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به ظرفیت تولید و ویژگی‌های فنی یخساز قالبی می‌تواند نیازهای گوناگون صنایع را برآورده کند و در حفظ و نگهداری محصولات، جلوگیری از فاسد شدن و کنترل دما نقش مهمی داشته باشد. در صورتی که برای کسب و کار خود نیاز به دستگاه یخساز قالبی دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در صنایع پاسارگاد در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *