مقالات لاندری

ماشین لباسشویی صنعتی چیست ؟

ماشین لباسشویی صنعتی چیست

ماشین لباسشویی صنعتی در راستای مدرن شدن تجهیزات لاندری تولید و روانه بازار شده‌اند. این نوع ماشین‌های لباسشویی با ماشین لباسشویی معمولی خانگی بسیار تفاوت دارد. از جثه عظیم و سنگین برخوردار بوده که بیشتر برای شستشوی لباس‌ها در محیط‌هایی مثل بیمارستان، هتل‌ها، مشاغل و صنایع تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مقدار بسیار زیادی از لباس‌ها را در انواع مختلفی از پارچه‌ها با لکه‌های گوناگون به راحتی پاک می‌کنند. شرکت‌ها و کسب و کارها به راحتی می‌توانند در زمینه شستن لباس‌ها، از ماشین لباسشویی‌های صنعتی استفاده کرده که پاسخگوی نیازهای آن‌ها خواهد بود.

آشنایی با ماشین لباسشویی صنعتی

همانطور که می‌دانید در مکان‌های صنعتی که حجم لباس بسیار بالا است، و باید به صورت روزانه این لباس‌ها شسته شوند، از ماشین‌ لباسشویی صنعتی استفاده خواهد شد. این نوع ماشین‌های لباسشویی از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و از بخش‌های بسیار مهم تجهیزات لاندری محسوب خواهد شد. در هتل‌ها، بیمارستان‌ها و رخت شورخانه‌ها به صورت گسترده از این محصول استفاده خواهد شد. توسط این تجهیزات می‌توانید لباس‌ها را با سرعت بالا و همچنین حجم بسیار زیاد در کمترین زمان تمیز کنید. مدل‌های صنعتی این ماشین‌های لباسشویی به خاطر مخزن با حجم بالایی که دارند، حتی می‌توانند پتو نیز شستشو دهند. در صورتی که انجام این کار با ماشین‌های لباسشویی خانگی امکان‌پذیر نیست.

قدرت پاک کنندگی فوق العاده بالای این لباسشویی‌ها از ویژگی‌های مهم آن محسوب می‌شود؛ همچنین می‌توانید حجم مواد شوینده را نیز به خوبی تنظیم کنید. لباس‌هایی که توسط این ماشین‌های لباسشویی شسته می‌شوند، به هیچ عنوان به تار و پود آن‌ها آسیبی وارد نمی‌شود. در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی استفاده این تجهیزات مهم‌ترین ابزارهای بهداشتی محسوب می‌شود. با شستشوی پارچه‌ها و لباس‌های مورد استفاده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توسط این لباسشویی‌ها می‌توان از پخش و شیوع عفونت‌های بیمارستانی به راحتی جلوگیری کرد.

 

انواع ماشین لباسشویی صنعتی

ماشین لباسشویی صنعتی در انواع مختلفی موجود است. این لباسشویی‌ها از نظر عملکرد در سه دسته نوع ایستاده، نوع خوابیده و خشکشویی موجود است. کارایی و عملکرد هر یک از این لباسشویی‌ها به شرح زیر هستند.

  • ماشین لباسشویی ایستاده صنعتی

ماشین لباسشویی ایستاده صنعتی به نام لباسشویی صنعتی درب از جلو شناخته می‌شود که از پر استفاده‌ترین و محبوب‌ترین انواع ماشین لباسشویی‌ها محسوب می‌شود. در لاندری هتل‌ها، بیمارستان‌ها و رختشور‌ها این نوع لباسشویی را مشاهده می‌کنید. عمل بارگیری این دستگاه از درب جلوی دیگ انجام می‌شود.

  • ماشین لباسشویی خوابیده صنعتی

ماشین لباسشویی خوابیده صنعتی به نام پتو شور صنعتی نیز مورد شناخته می‌شود که در بسیاری از بیمارستان‌ها برای شستشو و ضدعفونی کردن ملحفه و پتو استفاده می‌شود. نحوه چرخش دیگ و بارگیری در این لباسشویی به صورت افقی خواهد بود.

  • لباسشویی صنعتی خشکشویی

این ماشین لباسشویی به خاطر قابلیت خشکشویی که دارد، به این نوع معروف است. لباسشویی صنعتی خشکشویی به دو صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تولید و عرضه می‌شود. در نوع دستگاه اتوماتیک تمامی مراحل شستشوی لباس‌ها توسط سیستم خشک کن و آبگیری به صورت اتوماتیک و بدون اینکه اپراتور دخالت کند، انجام می‌شود. نوع لباسشویی نیم اتوماتیک ورود آب به دستگاه اتوماتیک بوده و تمام مراحل دیگر مثل تخلیه و دور تند باید به صورت دستی انجام شود. 

مزایای ماشین لباسشویی صنعتی

استفاده از ماشین لباسشویی صنعتی مزایا و ویژگی‌های بسیاری را به همراه دارد. در این دستگاه جهت تخلیه آب در زمان شستشوی لباس‌ها از شیر تخلیه برقی استفاده می‌شود. این لباسشویی در ظرفیت‌های ۲۰ الی ۱۵۰ کیلوگرم تولید و عرضه می‌شود. سفارشی سازی عملیات و قابلیت برنامه نویسی شستشو از مزیت‌های منحصر به فرد این لباسشویی‌ها محسوب می‌شود. شستشوی ۲۴ ساعته و قابلیت آبگیری، سنسور هوشمند خودکار شروع و اتمام کار، برخوردار از فناوری شستشوی پیشرفته از مزایای و ویژگی‌های این لباسشویی‌ها است که باعث جلب توجه کاربران شده است. این لباسشویی‌ها دارای کاربری آسان بوده و تنها توسط یک دکمه می‌توانید راه‌اندازی آن را شروع کنید. فراموش نکنید که قابلیت شستشو با دمای کنترل شده برای اینکه آسیبی به الیاف پارچه وارد نشود، در این دستگاه تعبیه شده است. در ساخت این لباسشویی‌ها برای کاهش توان مصرف برق از درایور اینورتر استفاده شده است.

نحوه نصب و راه‌اندازی ماشین لباسشویی صنعتی

طراحی رختشویی خانه در مراکز تجاری و صنعتی نیاز به زمان و دقت بالایی دارد. عملیات نصب و راه‌اندازی این ماشین‌ها باید حتماً توسط تکنسین آموزش دیده و ماهر انجام شود. توسط نصب و راه‌اندازی اصولی و استاندارد ماشین لباسشویی عملیات شستشوی لباس‌ها با ایمنی و اطمینان بالا انجام می‌شود. اطمینان از کیفیت نصب بالا باعث ایجاد اطمینان خاطر نهایی از صنعت اجزای ماشین لباسشویی می‌شود. در تمامی این لباسشویی‌ها معمولاً یک شیر ورودی آب سرد و آب گرم تعبیه شده است. شلنگ ورود آب را به محل اتصال پشت دستگاه اتصال دهید و پس از آن شیلنگ تخلیه را در جای مناسب آن نصب کنید.

ماشین لباسشویی صنعتی

انتخاب ماشین لباسشویی صنعتی

برای اینکه ماشین لباسشویی صنعتی را به درستی انتخاب کنید، باید پارامترهای بسیاری را در نظر بگیرید. برخی از این پارامترها می‌توان به برند دستگاه، ظرفیت مخزن، سنسورها و عملکردهای شستشو، قدرت موتور دستگاه، تابلو برق و اینورترها، آلیاژ بدنه اشاره کرد. صنایع پاسارگاد از شرکت‌های تامین کننده تجهیزات صنعتی است که محصولات را با توجه به نیاز مشتریان سفارشی‌سازی خواهد کرد. این مجموعه با توجه به سابقه بالایی که دارد، توانسته است به خوبی نیازهای شما عزیزان را پاسخگو باشد.

کاربرد ماشین لباسشویی صنعتی

همانطور که ذکر شد از ماشین لباسشویی صنعتی در کاربردهای بسیاری استفاده می‌شود. برای هر کاربرد باید سعی کنید ظرفیت و حجم مناسب آن را انتخاب کنید. در این صورت بهترین کارایی و عملکرد را از لباسشویی تجربه خواهید کرد. برخی از کاربردهای استفاده از این ماشین لباسشویی عبارتند از:

  • استفاده در لباسشویی صنعتی هتلی
  • استفاده به عنوان پتوشور صنعتی برای پادگان
  • استفاده به عنوان پتوشور صنعتی در کارخانجات
  • استفاده در خانه سالمندان و موسسه‌های توانبخشی
  • استفاده در مراکز درمانی
  • استفاده در صنایع غذایی
  • استفاده در داروسازی‌ها و …

  نحوه عملکرد ماشین‌های لباسشویی صنعتی

نحوه شستشوی لباس در ماشین لباسشویی صنعتی از چند مرحله تشکیل شده است. در مرحله اول لباس‌ها درون آب و مواد شوینده خیس خواهند شد که به این صورت لکه‌ها از بین می‌روند. پس از تمام شدن این مرحله ماشین آب را تخلیه کرده و به مرحله اصلی می‌رود. مرحله اصلی شستشو ماشین لباسشویی توسط آب پر شده و لباس‌ها با مواد شوینده تمیز خواهند شد. با توجه به نوع لباس می‌توانید دمای آب و سرعت چرخش ماشین را تنظیم و کنترل کنید. پس از اینکه مراحل شستشو به پایان برسند، لباسشویی آبگیری لباس‌ها را شروع کرده و به این صورت هیچگونه مواد شوینده و ذرات کثیف در لباس‌ها باقی نمی‌ماند.

سخن پایانی

در این مطلب ماشین لباسشویی صنعتی را بررسی کردیم. این لباسشویی در انواع مختلفی موجود است که هر کدام در کارایی و کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هتل‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز صنعتی که حجم لباس‌ها زیاد است، از این لباسشویی‌ها بیشتر استفاده می‌شود. این ماشین لباسشویی در ظرفیت‌های ۲۰ الی ۱۵۰ کیلوگرم تولید و عرضه می‌شوند که می‌توانید با توجه به حجم ظرفیت مناسب آن را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *