مقالات تجهیزات آشپزخانه صنعتی

ماشین ظرفشویی صنعتی چگونه ساخته می شود ؟

ماشین ظرفشویی صنعتی چگونه ساخته می شود ؟

ساخت ماشین ظرفشویی صنعتی، دانش و تکنولوژی بالایی در زمینه شستشوی صنعتی می‌خواهد. در دست داشتن ماشین آلات ساخت چنین دستگاهی، نیروی متخصص، خط تولید فعال و کنترل کیفیت دائم از نکات مهم ساخت ماشین ظرفشویی صنعتی است. شاید این پرسش را داشته باشید که؛ ماشین ظرفشویی صنعتی چگونه ساخته می‌شود؟ چه اجزایی در ساخت آن بکار می‌رود؟ روند کلی ساخت این دستگاه چگونه است؟ پاسخ این پرسش ها را در ادامه متن به شما خواهیم داد.

اصلی‌ترین قطعات در ساخت ماشین ظرفشویی صنعتی

  1. وان: در ماشین ظرفشویی صنعتی وان اصلی‌ترین قسمت و محل قرارگیری ظرف‌های برای شسته شدن است. جنس اقلامی که در وان بکار می‌رود؛ باید از استیل ضد زنگ باشد. خورده نشدن ماشین ظرفشویی در تداوم تماس با آب، تنها با فلزی که استنلس استیل نام دارد، حفظ می‌شود.
  2. بازوهای شستشو: آّب برای پاشش با فشار بر روی ظروف مختلف موجود در سبدها؛ باید توسط بازو یا بازوهایی هدایت شود. در ماشین ظرفشویی صنعتی، این بازوها بیشتر از مدل‌های خانگی است.
  3. موتور: قطعاً موتور دستگاه، بعنوان مهم‌ترین بخش دستگاه است. موتور سبب حرکت آب در دستگاه و بازوهای شستشو می‌شود.
  4. المنت گرم کننده: آبی که برای شستشو استفاده می‌شود؛ باید تا حدی گرم شود که چربی‌ها و آلودگی ظرف ها را پاک کند. قرار گیری المنت‌ها در جای صحیح به همراه یک عایق (معمولاً سرامیکی) به بهتر شدن کار آن کمک می‌کند.
  5. فیلتر: ذرات غذا و کثیفی‌های ظرف را از آن جدا کرده و جمع می‌کند.
  6. پمپ تخلیه: در ماشین ظرفشویی صنعتی، پمپ تخلیه وظیفه تخلیه آب کثیف را بر عهده دارد.
  7. تایمر: در دستگاه ماشین ظرفشویی صنعتی؛ همانند ماشین لباسشویی صنعتی، یک تایمر برای کنترل زمان شستشو و برنامه‌های موجود در دستگاه کار می‌کند.
  8. سوئیچ‌ها و پنل کنترل: سوئیچ‌هایی که با اتصال به برد اصلی دستگاه متصل هستند، قابل کنترل بر روی یک پنل بیرون از دستگاه قرار دارند. اپراتور با استفاده از کلیدهای موجود، برنامه مورد نظر برای شستشوی ظرف ها را اجرا می‌کند.
  9. قفسه‌ها: سبدها یا قفسه‌ها ممکن است ریلی و جدا ناپذیر، یا جدا شدنی باشند. ظرف‌ها روی سبدها چیده می‌شود. هر دستگاه، بسته به ظرفیت خود از قفسه‌های مختلفی تشکیل شده. در مدل‌های خانگی شاید تنها 2 سبد کوچک قابل چیدن در دستگاه وجود داشته باشد. بعضی از ماشین‌های ظرفشویی صنعتی، سبدهای وسیع و چند طبقه برای انواع ظروف دارند.
  10. محفظه مواد شوینده: محفظه مواد شوینده جهت ریختن مواد کفی و ضدعفونی کننده ظروف است. این قسمت در درون دستگاه قرار دارد و قسمتی از آن به سمت قابل دسترسی توسط اپراتور باز می‌شود.
ساخت ماشین ظرفشویی صنعتی

قطعات جانبی ماشین ظرفشویی صنعتی در مرحله ساخت

سیستم تصفیه آب مصرفی، سنسورهایی جهت سنجش و پایش آب و میزان کثیفی و سیستم خشک کن از مواردی هستند که بر اساس تکنولوژی ساخت ماشین ظرفشویی صنعتی، می‌توانند در آن قرار داشته باشند.

ساخت ماشین ظرفشویی صنعتی چگونه است؟

ساخت ماشین ظرفشویی صنعتی با قطعات اصلی آن شروع می‌شود؛ که شامل وان، بازوی اسپری، موتور، المنت گرم کننده و پنل کنترل می‌باشد.

هر دستگاه مراحل مونتاژ قطعات بر روی یکدیگر را طی می‌کند. در خط تولید، ابتدا با پیچ کردن چرخ‌ها و طبقات روی پایه پلاستیکی، وان را مونتاژ می‌کنند. برای استحکام، یک قاب فولادی اضافه شده و یک مخزن لاستیکی در پایین دستگاه برای جمع آوری آب نصب می‌شود. المنت گرم کننده به کانکتورهای بیرون زده محکم می‌شود. سپس دو بازوی شستشو به وان متصل می‌شوند. هر بازوی شستشو در پایین خود، دارای برجی است؛ که برای پاشش وسیع‌تر بیرون زده است. یک موتور، آب تمیز را به بازوهای شستشو پمپ می‌کند؛ تا ظروف را بشوید.

ساخت ماشین ظرفشویی صنعتی

 سپس کارگران اجزای کلیدی را به برد مدار چاپی ماشین ظرفشویی وصل می‌کنند که چرخه‌های شستشو و خشک کردن را کنترل می‌کند. یک محفظه مواد شوینده در درب داخلی ماشین ظرفشویی نصب شده است. درزگیر در اطراف درب داخلی اضافه شده است؛ تا از نشت آب و عایق صدا جلوگیری کند. سپس درب داخلی به درب بیرونی پیچ شده و درب مونتاژ شده به لولاهای پایین وان وصل می‌شود.

 از یک موتور برای هدایت ماشین ظرفشویی استفاده می‌شود و به گونه ای طراحی شده است که بی صدا باشد. همچنین یک آسیاب به موتور متصل می‌شود تا تکه‌های غذا را آسیاب کند تا باعث گرفتگی زهکش نشود. پس از مونتاژ اجزای اصلی، کارگران برای بررسی نشتی، تست درزگیری انجام می‌دهند. در نهایت، قطعات نهایی مانند رویه و کناره‌هایی از لمینت تزئینی و فولاد رنگ شده به ماشین ظرفشویی اضافه می‌شود.

صنایع پاسارگاد؛ بزرگ ‌ترین سازنده ماشین ظرفشویی صنعتی در ایران

صنایع پاسارگاد پیشگام در زمینه تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی در سال‌های متمادی است. ماشین ظرفشویی صنعتی در ایران، به لطف دانش متخصصین صنایع پاسارگاد، در جایگاه خوبی قرار گرفته است. تولید این دستگاه صنعتی در ظرفیت‌های متنوع، نیازهای متفاوت در این زمینه را پاسخ می‌دهد. استفاده این دستگاه اغلب برای مجموعه‌های طبخ غذا است. رستوران‌ها، فست فودی‌ها، کترینگ ها، کافی شاپ‌ها و آشپزخانه‌های مراکز علمی و صنعتی و ادارات، نیاز به شستشوی مداوم ظروف پس از وعده‌های غذایی دارند. ضمانت نامه محصولات صنایع پاسارگاد، گارانتی این محصولات و خدمات آن را شرح می‌دهد. تولید انواع ماشین‌های ظرفشویی صنعتی برای تمامی اصناف، در این مجموعه صورت می‌گیرد. نشان سازمان ملی استاندارد، برای تمامی دستگاه‌های این شرکت موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *