در حال نمایش 3 نتیجه

نمایش 9 24 36

اجاق پلوپز صنعتی چیست ؟

اجاق پلوپز صنعتی جزء پر استفاده‌ترین تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی به شمار می‌آید. طراحی منحصر به فرد و مستحکمی که که این دستگاه دارد، بهترین و سریع‌ترین روش را برای پخت و پز غذا به نمایش می‌گذارد. معمولاً برای پختن غذاهایی که به صورت حجیم و در مقیاس بالا تدارک دیده می‌شوند، می‌توان گفت اجاق‌های پلوپز صنعتی بهترین گزینه به شمار می‌آیند.

عمدتاً به خاطر بهره‌وری بالای این دستگاه زمان پخت کاهش پیدا کرده و در مصرف انرژی هم صرفهجویی به عمل می‌آید؛ زیرا می‌تواند حرارت لازم را تولید کرده و البته که قابلیت تنظیم شدن هم دارد. به همین دلیل، امروزه به صورت دو ردیفه، سه ردیفه و چهار ردیفه تولید و روانه بازار می‌شود که صنایع پاسارگاد یکی از برترین تولید کنندگان این دستگاه به شمار می‌آید. به همین دلیل، ما قصد داریم در ادامه بیشتر در مورد اجاق پلوپزی که به صورت صنعتی طراحی شده است، با شما صحبت کنیم.

معرفی اجاق پلوپز صنعتی

اجاق پلوپز صنعتی از جمله تجهیزات بسیار کاربردی در آشپزخانه‌های صنعتی است که شما می‌توانید برای پختن غذاهای گوناگون که حجم و مقدار بالایی دارند، از این دستگاه استفاده کنید. شعله‌هایی که برای طراحی این دستگاه مدنظر قرار گرفته‌اند، حرارت بسیار بالایی را به صورت یکنواخت در هنگام پختن غذا به وجود می‌آورند و معمولاً از ورق استنلس استیل ۳۰۴ هم برای تولید و ساخت این مدل اجاق گاز پلوپز استفاده می‌کنند که به خاطر بدنه فلزی و رویه چدنی که دارد شما می‌توانید مقاومت و دوام آن را به بهترین شکل ممکن در نظر بگیرید. البته نکته‌ای که شما در هنگام خرید این دستگاه نباید نسبت به آن بی‌توجه باشید، این است که این اجاق پلوپز هم به تعمیر و نگهداری نیاز دارد و به همین خاطر، شما برای اینکه عمر مفیدی را بتوانید از آن انتظار داشته باشید، باید نسبت به نگهداری آن بسیار هوشمندانه عمل کنید.

 به هر حال در بسیاری از شرایط نمی‌توان دیگ و ظروف بزرگ را به راحتی روی اجاق گازهای معمولی قرار داد و به همین خاطر، این دستگاه یک انتخاب هوشمندانه به شمار می‌آید و به خاطر سطح بزرگ و صاف خود دیگ و ظروف بزرگ را به راحتی تحمل می‌کند.

مزایای اجاق پلوپز صنعتی

شما قبل از خرید هر دستگاهی صد درصد به مزایای آن هم نشان می‌دهید که می‌توان گفت اجاق پلوپز صنعتی از جمله محصولاتی است که می‌تواند پروسه پختن غذا را در کم‌ترین زمان ممکن مدیریت کند و شما با توجه به کارایی بالایی که دارد می‌توانید در محیط‌های گوناگون همچون رستوران‌ها، بیمارستان‌ها و… برای پخت سریع غذاها در حجم بالا از این دستگاه استفاده کنید که البته از جمله مزایای دیگری که می‌توان نام بر، کارایی و سرعت عمل بالای این دستگاه است که باعث می‌شود بیشترین حجم غذا را بتوانید در کمترین مدت زمان به راحتی آماده کنید.

 کنترل حرارت با این مدل اجاق پلوپز به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود و شما در هنگام پخت غذا با این دستگاه به هیچ عنوان با هیچگونه تغییر در طعم و مزه غذا روبرو نخواهید شد.  می‌توان گفت کنترل دما باعث می‌شود، مصرف بهینه انرژی هم از دیگر مزایایی باشد که  می‌توان برای این دستگاه اجاق گاز پلوپز بیان کرد؛ چرا که در مقایسه با دیگر تجهیزات آشپزخانه صنعتی، کمترین هزینه و انرژی را در بر دارد و بر خلاف دیگر اجاق گازها مانند اجاق گاز برقی، شما با استفاده از گاز طبیعی می‌توانید به پخت و پز طعام مورد نظر بپردازید و همین امر باعث می‌شود تا هزینه‌های شما به کمترین شکل ممکن برآورد شوند؛ چرا که گاز طبیعی نسبت به دیگر انرژی‌ها هزینه مقرون به صرفه‌تر و البته ارزان‌تری دارد.

دلیل تفاوت انواع اجاق پلوپز صنعتی

در مورد تفاوت اجاق پلوپز صنعتی باید گفت که با توجه به نوع طراحی شما می‌توانید ساختار متفاوتی را برای این دستگاه اجاق پلوپز در نظر بگیرید. انواع مختلف اجاق گازهای پلوپز که به صورت دو ردیفه، سه ردیفه و چهارردیفه طراحی می‌شوند، راندمان  و قدرت متفاوتی را با یک متریال خاص در کنار کوره‌دار یا بدون کوره‌دار بودن خود به نمایش می‌گذارند.

معمولاً در آشپزخانه‌های بزرگ اجاق پلوپز بزرگ 4 ردیفه صنعتی با شعله‌های بزرگ و کوره‌دار گزینه مناسب‌تری به شمار می‌آید، اما شما برای کافی شاپ می‌توانید نسبت به خرید اجاق گاز پلوپز بدون کوره دو ردیفه صنعتی با ابعاد کوچکتر هم اقدام کنید.

 متریالی که برای ساخت اجاق گازهای پلوپز صنعتی در نظر گرفته می‌شود، باید در مقابل زنگ زدگی، حرارت و و سایش از کیفیت بالایی برخوردار باشد که معمولاً پروفیل استنلس استیل ۳۰۴ بهترین نوع متریال به شمار می‌آید که البته رویه چدنی اجاق گاز را هم نمی‌توان نادیده گرفت. برخی از اجاق گازهای پلوپز صنعتی ممکن است با لعاب نسوز هم رنگ کاری شده باشند که البته هر متریالی که انتخاب می‌کنید باید استحکام و دوام قابل قبولی داشته باشد. در مورد قدرت و راندمان این دستگاه هم باید گفت هر چقدر شما شعله‌های بزرگ و قوی‌تری را مد نظر داشته باشید، راندمان دستگاه هم افزایش پیدا می‌کند. معمولاً ظرفیت‌ها و ابعاد گوناگونی را می‌توان با بودجه متفاوت در نظر گرفت.

پرکاربردترین اجاق پلوپز صنعتی

انواع اجاق پلوپز صنعتی به صورت کوره‌دار و مشعل‌ردار تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند که می‌توان گفت جزء پراستفاده‌ترین‌ها محسوب می‌شوند،از اجاق گازهای پلوپز کوره‌دار و مشعل‌دار امروزه نسبت به مدل بدون کوره‌دار کارایی بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند؛ چرا که سرعت پخت و کیفیت غذا را تضمین می‌کند و معمولاً مدل کوره‌دار از قدرت حرارتی بیشتری هم برخوردار است که این خود مهم‎ترین مزیت به شمار می‌آید. عمدتاً اجاق پلوپز کوره‌دار با شکل گنبدی خود که شعله‌های آن به صورت گرد در وسط قرار دارد، حرارت زیادی را تولید می‌کند و همین امر باعث می‌شود تا پخت غذا در سریع‌ترین حالت ممکن انجام شود که معمولاً برای ساخت کوره از آهن و چدن به خاطر دوامی که در برابر حرارت دارد استفاده می‌کنند. اجاق مشعل‌دار صنعتی هم می‌تواند حرارت یکنواختی را توزیع کند که معمولاً دارای سیستم کنترل دما هم است و به همین خاطر، در آشپزخانه‌های صنعتی مورد کاربرد قرار می‌گیرد.

ویژگی های اجاق پلوپز صنعتی

در هنگام خرید اجاق پلوپز صنعتی باید بدانید که مدل‌های دو ردیفه، سه ردیفه و چهار ردیفه هر کدام می‌توانند به شکل‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند که شما باید در هنگام خرید علاوه بر تعداد ردیف آن به ویژگی‌های دیگر محصول هم توجه کنید که اولین ویژگی درج نشان استاندارد ملی ایران است که این باعث می‌شود تا شما نسبت به سلامت محصول و کیفیت ساخت آن اطمینان حاصل کنید.

 معمولاً پایه اجاق گازهای پلوپز هم از استنلس استیل دوبل تقویت شده ساخته می‎شود که تحمل دیگ‌های بزرگ را داشته باشد. وزن اجاق پلوپز دو ردیفه معمولاً ۴۰ کیلوگرم، اجاق سه ردیفه پلوپز ۶۰ کیلوگرم و اجاق صنعتی پلوپز ۴ ردیفه ۱۰۵ کیلوگرم است که هر کدام از این سه مدل فشار گا وز توان دستگاه متفاوتی را به نمایش می‌گذارند.

 مدل‌های گفته شده همگی قابلیت ساخت کوره را هم دارند و شما می‌توانید به راحتی از ولوم قطع و وصل که از جنس واکالیت نسوز ساخته شده است هم به نحو احسن استفاده کنید. همان‌طور که گفته شد جنس رویه دستگاه هم چدن داکتل نشکن است که همین خود می‌تواند کیفیت ساخت این مدل‌ها را تضمین کند و معمولاً جنس شاسی هم از پروفیل استنلس استیل ۳۰۴ ساخته می‌شود.

مقایسه اجاق پلوپز صنعتی سه ردیفه با چهارردیفه

اگر بخواهیم به مقایسه اجاق پلوپز صنعتی ۴ ردیفه و سه ردیفه بپردازیم، باید گفت که معمولاً اجاق‌های سه ردیفه پلوپز نسبت به اجاق‌های چهار ردیفه برای حجم کمتری از غذا جهت پخت و پز مناسب هستند در  صورتی که اجاق‌های ۴ ردیفه پلوپز صنعتی جزء تجهیزات بزرگ آشپزخانه به شمار می‌آیند که معمولاً در آشپزخانه‌های صنعتی برای حجم بالای سفارش غذا گزینه ایده‌آل‌تری محسوب می‌شوند و همچنین از نظر ایمنی و مقاومت در مقابل حرارت و فشار هم می‌توان گفت اجاق‌های چهار ردیفه صنعتی پلوپز گزینه قابل قبول و منحصر به فردتری به شمار می‌آیند. از مدل 4 ردیفه شما به صورت مداوم می‌توانید در مکان‌های گوناگون هم استفاده کنید.

قیمت اجاق پلوپز صنعتی

قیمت اجاق پلوپز صنعتی با توجه به متریالی که برای ساخت آن استفاده می‌شود، ظرفیت ابعاد و تعداد ردیف‌های آن برآورد می‌شود که اگر شما با قیمت ارزانی در هنگام خرید این محصول روبرو شوید، احتمالاً کیفیت ساخت آن مورد قبول نبوده؛ چرا که یک برند معتبر تنها در صورتی که کیفیت ساخت بالایی داشته باشد قیمت مناسبی را برآورد می‌کند، اما هیچگاه قیمت ارزانی را برای فروش محصول خود پیشنهاد نمی‌دهد. شما به عنوان یک خریدار باهوش تنها باید به دنبال قیمت مناسب باشید؛ چراکه قیمت ارزان در کوتاه مدت نظر شما را جلب می‌کند ولی عمر دستگاه را تضمین نخواهد کرد.

خرید اجاق پلوپز صنعتی

برای خرید انواع اجاق پلوپز صنعتی به صورت دو ردیفه، سه ردیفه و چهار ردیفه شما می‌توانید صنایع پاسارگاد را به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان این چنین محصولی در اولویت انتخاب خود قرار دهید. به هر حال، زمانی که از یک برند معتبر خرید کنید، گارانتی و ضمانت‌نامه فروش محصول باعث می‌شود تا بدون مشکل و به صورت مستمر و البته با خیال راحت بتوانید از دستگاه مورد نظر استفاده کرده و این چنین با قیمتی مناسب یک خرید هوشمندانه را تجربه کند.