نمایش 1–12 از 21 نتیجه

نمایش 9 24 36

یکی از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات در آشپزخانه های صنعتی تجهیزات نظافتی و شستشو هستند به دلیل اینکه پاکیزگی این مکان ها و اقلام مورد استفاده در آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.در زمینه بهداشت آشپزخانه های صنعتی باید دقت زیادی به خرج داد به دلیل اینکه مبحث بهداشت در  این مکان ها حرف اول را میزند.

این روزها  مالکان رستوران های مدرن و تازه تاسیس سعی میکنند آشپزخانه  خود را به شکلی طراحی کنند که در دید مشتری باشد. دلیل انجام این کار این است که به نوعی به مشتری ها بفهمانند که همه موازین بهداشتی در این مکان رعایت میشوند و با خیالی آسوده میتوانند از غذاهای این رستوران لذت ببرند.

گذشته از آن کارشناسان بهداشت به مراکز پخت غذا به صورت مرتب سر میزنند و به بررسی وضعیت بهداشتی آن ها میپردازند. اگر مسائل بهداشتی در مجموعه شما به درستی رعایت نگردند ممکن است باعث پلمپ شدن آن شوند.

افزایش سرعت با تجهیزات  نظافتی و شستشو آشپزخانه صنعتی

استفاده از تجهیزات نظافتی و شستشو آشپزخانه صنعتی دارای مزایای بسیاری است که یکی از مهم ترین آن ها افزایش سرعت فرآیند نظافت است.

استفاده از تجهیزات نظافتی و شستشو موجب میشود که پروسه تمیز کاری آشپزخانه های صنعتی در کمترین زمان و به بهترین شکل ممکن انجام شود.

همانطور که میدانید سرعت عمل در اینگونه مکان ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و استفاده از این تجهیزات میتواند به شما در این زمینه کمک شایانی کند.

انواع  تجهیزات نظافتی و شستشو آشپزخانه صنعتی

تجهیزات نظافتی و شستشو آشپزخانه های صنعتی دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه مطلب برخی از آن ها را بررسی میکنیم:

ماشین ظرفشویی صنعتی

به جرات میتوان گفت که ماشین ظرفشویی صنعتی  با اهمیت ترین تجهیزات نظافتی و شستشوی آشپزخانه های صنعتی است. این دستگاه قادر است که حجم زیادی از ظروف را در زمان کوتاهی شستشو دهد.

ظروف در ماشین ظرفشویی صنعتی به بهترین شکل شسته میشوند و هیچ گونه اثری از لکه ها و چربی ها باقی نمیماند. این ماشین ظرفشویی در ظرفیت های مختلفی تولید و به بازار عرضه میشود و قادر به رفع نیاز هر آشپزخانه صنعتی می باشد.

استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی تا حد زیادی نیاز به نیروی انسانی را در آشپزخانه های صنعتی کاهش میدهد و در مصرف آب و برق نیز صرفه جویی میکند.

نازل شستشو

کف آشپزخانه های صنعتی همواره در معرض آلودگی است و تمیز کردن آن بسیار حائز اهمیت می باشد. با تمیز سازی کف آشپزخانه های صنعتی سطح بهداشت افزایش پیدا کرده و حس بهتری را نیز به کارکنان منتقل میکند.از نظر مشتریان نیز آشپزخانه شما تمیزتر به نظر خواهد رسید و این مسئله باعث افزایش تعداد مشتریان شما خواهد شد.

استفاده از نازل های شستشو یکی از بهترین انتخاب ها برای تمیز کردن کف آشپزخانه های صنعتی به شمار میرود و در مدل های مختلفی ساخته میشود. این نازل ها به گونه ای هستند که قابلیت اتصال به شیلنگ های بلند و منعطف را دارند و به دلیل ساختارشان به سادگی به زمین میچسبند و شستشوی سطوح غیر قابل دسترس را نیز ممکن میسازند.

سیخ شور اتوماتیک

سیخ شور اتوماتیک نیز از دیگر تجهیزات نظافتی و شستشوی آشپزخانه صنعتی محسوب میشود. شستن سیخ ها همواره کار سختی بوده است به ویژه زمانی که با حجم بالایی از آن ها سر و کار داشته باشیم.

استفاده از سیخ شورهای اتوماتیک فرآیند شستشوی سیخ ها را به بهترین نحو انجام میدهد به صورتی که هیچ اثری از کثیفی روی آن ها باقی نمیماند.

وان شستشوی صنعتی

وان های صنعتی از نظر کارایی مشابه سینک های ظرفشویی هستند و تنها تفاوت بین آن ها در مدل استفاده و تعداد لگن می باشد. از این وان های شستشو میتوان در جهت شستشوی اقلام غذایی بهره گرفت.

بدنه وان شستشوی صنعتی غالبا از استیل است و مقاومت بینظیری در برابر عوامل محیطی از خود نشان میدهد. استحکام بالای بدنه این وان ها به شما این امکان را میدهد که بتوانید در دفعات مکرر آن ها را شستشو دهید.

واترجت آبگرم

شستشوی تمام تجهیزات به یک اندازه در آشپزخانه های صنعتی اهمیت دارد. لکه های چربی از بدترین آلودگی های موجود در این مکان ها به شمار میروند که توسط واترجت آبگرم میتوان آن ها را از بین برد.

واترجت آبگرم دارای یک واحد آب گرم کن می باشد که به غیر از شستشوی کامل باعث ضد عفونی کردن اقلام نیز میشود. این اتفاق به این دلیل میفتد که آب دارای درجه حرارت بالایی است.

بخارشوی صنعتی

از دیگر روش های ضد عفونی کردن که در کنار شستشو میتوان از آن استفاده کرد بخار شوی صنعتی است. درجه دمای بالایی که بخار دارد باعث میشود که تمام سطوح و تجهیزات به طور کامل تمیز و ضد عفونی شوند. استفاده از بخار شوی صنعتی میتواند باعث از بین بردن عوامل بیماری زا نیز بشود.

جارو برقی صنعتی

جارو برقی های صنعتی نسبت به جارو برقی های معمولی از قدرت موتور بیشتری برخوردار هستند و با توجه به نوع کارکردی که دارند حجم مخزن آن ها بالا است.

 از جارو برقی های صنعتی میتوانید در ساعت های طولانی استفاده کنید بدون اینکه نگران آسیب دیدن آن ها باشید. این تجهیزات برای استفاده در محیط های صنعتی طراحی شده اند.

این دستگاه قدرت مکش مایعات را نیز دارد و در جهت از بین بردن آلودگی هایی مانند چربی ها، روغن ها و مایعات نیز میتوان از آن استفاده نمود. این دستگاه دارای لوازم جانبی متعددی است که این لوازم این مکان را برای شما فراهم میکنند که در محیط هایی که دسترسی به آن ها سخت است نیز بتوانید از این جارو برقی استفاده کنید.

بر اساس نوع زباله هایی که در محیط مورد نظر وجود دارند نیز فیلترهای مختلفی را برای جارو برقی های صنعتی در نظر میگیرند که از میان آن ها میتوان به HEPA و ULPA اشاره کرد.

اصول اولیه نظافت آشپزخانه های صنعتی

برای نظافت یک آشپزخانه صنعتی باید برخی نکات مهم را در نظر بگیرید که این نکات عبارتند از:

پیش از شروع به نظافت و ضد عفونی کردن مکان مورد نظر سعی کنید از لباس هایی استفاده نمایید که به طور کامل از شما محافظت میکنند. این اقلام شامل دستکش، ماسک، لباس مناسب و عینک  میشوند.

پیش از اقدام به تمیز کردن وسایل با کمک یک دستمال خشک یا خیس آلودگی های سطح آن ها را که قابل رویت هستند پاک کنید.

بهتر است برای نظافت سطوح از محلول آب گرم و صابون استفاده کنید. برای انجام این کار میتوانید از یک دستمال یا اسفنج بهره ببرید.

اگر قصد ضد عفونی کردن سطوح را دارید باید مواد ضد عفونی کننده مناسب را به کار ببرید. در هنگام استفاده از این موادهای ضد عفوفی کننده بهتر است به دستورالعمل درج شده روی بسته بندی یا بروشور آن دقت کنید و بر طبق آن عمل نمایید.

قیمت تجهیزات نظافتی و شستشو آشپزخانه صنعتی

قیمت تجهیزات نظافتی و شستشو آشپزخانه صنعتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل شامل موارد زیر میشوند:

  • نوع تجهیزات

این تجهیزات درانواع مختلفی در بازار وجود دارند و هر کدام از آن ها نیز کارایی مخصوص به خود را دارند. قیمت های این تجهیزات با یکدیگر متفاوت هستند و بر اساس نوع دستگاه تعیین میشوند.

  • جنس متریال به کار رفته در ساخت

برای تولید تجهیزات نظافتی آشپزخانه صنعتی از متریال گوناگونی استفاده میکنند. هر چقدر از متریال مرغوب تری در فرآیند تولید این تجهیزات استفاده شود قیمت آن ها نیز بالاتر خواهد بود.

  • نوسانات نرخ ارز

این روزها نوسانات نرخ ارز بر قیمت تمام کالاها تاثیر مستقیمی میگذارند. تجهیزات نظافتی و شستشو آشپزخانه صنعتی نیز از این قائده مستثنی نیستند و با بالا رفتن نرخ ارز قیمت آن ها نیز افزایش پیدا میکند.

  • ظرفیت تجهیزات

هر کدام از این تجهیزات نظافتی و شستشو از هر نوعی که باشند در ظرفیت های مختلفی تولید میشوند که این موضوع یکی از عوامل موثر بر قیمت آن ها به شمار میرود.

برای استعلام دقیق قیمت تجهیزات شستشو و نظافتی آشپزخانه  صنعتی میتوانید با ما تماس بگیرید.