در حال نمایش 4 نتیجه

نمایش 9 24 36

از جمله محصولات غذایی پرکاربرد و مفید در خانه‌های ایرانی، سبزی است که به روش‌های گوناگونی همچون خشک شده، تازه، خرد شده و… قابل استفاده است. سبزی خرد شده از مواد مهمی است که در منازل و رستوران‌ها برای‌اش، قورمه سبزی و… به فور استفاده می‌گردد. اگرچه در منازل نیز برای خرد کردن سبزی اغلب از سبزی خرد کن استفاده می‌شود. اما در محیط‌هایی چون رستوران برای تهیه سبزی خرد شده با حجم بالا نیاز به سبزی خرد کن است.

آشنایی با سبزی خردکن

سبزی خردکن یکی از وسایل برقی موجود در آشپزخانه است که برای خرد کردن سبزی، سالاد و انواع سبزیجات کارایی دارد‌. با استفاده از این دستگاه می‌توان در کمترین زمان حجم بالایی از سبزی خرد شده را در اختیار داشت. این وسیله اغلب دارای دو بخش اصلی یعنی موتور و مخزن هستند. مخزن همان بخشی است که سبزی درون آن ریخته می‌شود تا دستگاه آن را خرد کند.

 برای ساخت بدنه سبزی خرد کن از استیل ضد زنگ و آلومینیوم استفاده می‌شود تا آن را در برابر ضربه، حرارت بالا و رطوبت مقاوم کند؛ همچنین تیغه‌ای فولادی برای انجام عمل خرد کردن درون مخزن تعبیه شده است. برای خرد کردن سبزی با حجم بالا نیاز به افزایش زمان کاردکرد دستگاه است که این کار از طریق قسمت تهویه که برای موتور تعبیه شده امکان‌پذیر است.

انواع سبزی خرد کن

سبزی خرد کن‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از انواع آن در کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به کاربرد موردنظر و حجم سبزی‌ها برای خرد کردن، باید از دستگاه مناسبی استفاده شود. برخی از انواع سبزی خرد کن‌ها به شرح ذیل هستند:

  • دستگاه‌های سطلی و خانگی

 این مدل  دستگاه سبزی خرد کن مخزنی چون سطل دارد، تیغه‌های درون آن با چرخیدن خود سبب خرد شدن سبزی می‌گردند. دستگاه سطلی بیشتر برای مصارف خانگی است، ولی در رستوران‌ها نیز کاربرد دارد. سبزی خرد کن‌هایی که تیغه آن‌ها به وسیله دست می‌چرخد، نیز جزء انواع دستی به حساب می‌آیند.

  • سبزی خرد کن صنعتی

سبزی خرد کن صنعتی دارای دو نوع سبزی خردکن است که هریک در کاربرد خاصی استفاده می‌شود.

بشکه‌ای: سبزی خرد کن بشکه‌ای که نوعی از سبزی خرد کن‌های صنعتی است، همانطور که از نامش پیداست برای خرد کردن سبزی در حجم بالا کاربرد دارد. از این مدل در تالار‌ها، رستوران‌ها، آشپزخانه‌های بزرگ، مراکز پخش سبزی خرد شده به صورت بسته‌بندی و نظایر آن که نیاز به حجم بالای سبزی برای مصرف روزانه دارند، استفاده می‌شود. علاوه بر تسریع کار، سبب کاهش زمان و نیروی انسانی، هزینه‌ها و منجر به افزایش بهره‌وری می‌گردد.

بشقابی: دستگاه سبزی خرد کن بشقابی، مناسب برای تولید حجم زیاد است. این دستگاه دارای مخزنی بزرگ به شکل بشقاب است که با ریختن سبزی‌ها درون آن و چرخش تیغه‌های دستگاه، سبزی‌ها را خرد می‌کند. برای حفظ امنیت فرد مسئول کار با دستگاه و جلوگیری از بیرون ریخته شدن سبزی‌ها و کثیف شدن محیط، روی این دستگاه یک پوشش قرار داده شده است. انواع بشقابی سبزی خردکن با کلید میکرو سوئیچ تجهیز شده‌اند که با باز کردن در دستگاه، دستگاه خاموش می‌شود تا از اپراتور و افزایش ایمنی محافظت شود. استفاده از این نوع دستگاه بیشتر در صنعت رایج است و قبل از خرید آن، باید ظرفیت مورد نیاز را در نظر بگیرید که با توجه به اندازه دهانه خرد کن تعیین می‌شود.

مزایای استفاده از سبزی خردکن

استفاده از سبزی خردکن مزیت‌های متعددی دارد که همین موضوع سبب افزایش تقاضا برای آن گشته است. با استفاده از سبزی خردکن می‌توان سرعت کار را بالا برد. از طرفی حجم کار نیز بالا رفته و در زمان کوتاهی می‌توان حجم زیادی سبزی را خرد کرد. مصرف برق این دستگاه کم بوده و از دستگاه‌های کم مصرف است. دیگر مزیت استفاده از این دستگاه بالا رفتن کیفیت کار است. یعنی سبزی‌ها به خوبی خرد و ریز می‌شوند‌.

رعایت موارد بهداشتی دیگر مزیت‌های استفاده از این دستگاه است. وقتی سبزی را خرد می‌کنید، بهتر است از سبزی‌های تازه استفاده کنید؛ چرا که این کار به شما این امکان را می‌دهد، طعم و ارزش غذایی سبزی تازه را در غذا‌های خود حفظ کنید. این موضوع به ویژه در رستوران‌ها سبب جذب مشتریان و ارتقای سطح فروش می‌گردد. استفاده از دستگاه خردکن سبزی باعث کاهش دخالت انسانی در فرآیند خرد کردن می‌شود و از انتقال آلودگی از انسان یا محیط اطراف به سبزی جلوگیری می‌کند.

 امکان شستشوی راحت تیغه‌های آن فراهم شده حتی می‌توان آن را در ماشین ظرفشویی قرار داده شست. انحنای این تیغه‌ها مانع از بریده شدن دست می‌گردد. از دیگر مزایای سبزی خرد کن می‌توان به این مورد اشاره کرد که مانع بریدن انگشت می‌شود؛ چرا که با دست تماس ندارد. برای خرد شدن سبزی تنها کافی است آن را داخل مخزن ریخته و درب آن را بگذارید تا خرد شود.

روش کار سبزی خرد کن

روش کار سبزی خرد کن بدین شکل است که قبل از قرار دادن سبزی داخل دستگاه سبزی خردکن ابتدا در صورت بزرگ بودن سبزی‌ها آن‌ها را به اندازه‌های کوچک خرد کنید. در مرحله بعدی دستگاه را روشن نموده و سبزی‌ها را کم کم درون مخزن بریزید. در صورتی که سبزی یکجا درون دستگاه ریخته شود، سبب گیر کردن تیغه و نابرابری سبزی‌ها پس از خرد شدن می‌گردد. بعد از ریختن سبزی با کارد مخصوص سبزی را از دیواره جا کنید تا به خوبی زیر و رو شده و سبزی‌های کدست خرد شوند. پس از اتمام کار دستگاه را خاموش کنید و سبزی‌های خرد شده را با کارد مخصوص خالی کنید.

قیمت سبزی خردکن

قیمت سبزی خردکن به مواردی نظیر نوع دستگاه، توان، سایز، برند تولید‌کننده و… بستگی دارد. کیفیت ساخت محصول را نباید از یاد ببرید. هر چه کیفیت ساخت این دستگاه‌ها بالاتر باشد، باید برای آن هزینه بیشتری را پرداخت کنید. در مجموعه صنایع پاسارگاد انواع سبزی خردکن‌ها ارائه می‌شود. بسته به نیاز خود محصول مورد نظر را با قیمتی به صرفه و اقتصادی انتخاب کنید.

خرید سبزی خردکن

در هنگام خرید سبزی خردکن توجه به کاربرد و هدف استفاده از این دستگاه خیلی مهم است. برای خرید این محصول میوانید از مجموعه پاسارگاد که یکی از برترین تولید‌کنندگان تجهیزات آشپزخانه صنعتی است اقدام به ثبت سفارش نمایید. بعد از انتخاب دستگاه مناسب کافی است آن را به سبد خرید خود اضافه کرده و به صورت غیر حضوری آن را سفارش دهید. کارشناسان این مجموعه شما خریداران گرامی را در انتخاب بهتر یاری می‌کنند.