در حال نمایش 4 نتیجه

نمایش 9 24 36

امروزه شاهد پیشرفت‌های بسیاری در حوزه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و لوازم مورد استفاده آن هستیم. کباب زن یکی از این موارد است که آشپزی را برای افراد آسان ساخته است. این دستگاه که آن را با نام‌های کباب زن، کوبیده زن و کباب ساز می‌شناسند، از جمله لوازم حوزه صنایع غذایی است.

آشنایی بیشتر با کباب زن

کباب زن وسیله‌ای است که برای کباب زدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این دستگاه برای تهیه کباب در رستوران یا منزل استفاده می‌شود. داشتن کباب زن در تهیه کباب خوش طعم و باکیفیت بسیار مؤثر است. با آنکه کباب کوبیده غذای مورد علاقه افراد بسیاری بوده اما سیخ زدن آن کاری بسیار سخت است و هر کسی از عهده انجام آن برنمی‌آید؛ پس دستگاه کباب زن گزینه مناسبی برای این افراد است. دستگاه کباب زن به راحتی و بدون تماس دست کار سیخ زدن انواع کباب با گوشت مرغ و گوشت قرمز را انجام می‌دهد.

عملکرد دستگاه کباب زن

به طور کلی چگونگی کار دستگاه کباب زن با توجه به نوع دستی و برقی آن با یکدیگر تفاوت دارد. اما شباهت میان این دستگاه‌ها، داشتن مخزن مخصوص برای قرار دادن گوشت چرخ کرده و مواد کوبیده درون آن است. بدین شکل که ابتدا مواد لازم را درون مخزن ریخته سپس اهرم کنار کباب زن را حرکت می‌دهید. پس از آن سیخ‌های کباب را در محل تعبیه شده قرار دهید تا گوشت‌ها به خوبی سیخ‌زده و آماده پخت شود. در مدل صنعتی این کباب زن‌ها اهرمی تعبیه نشده است لذا کافیست سیخ در جای خود قرار داده شود و پس از ریختن گوشت درون مخزن، کباب‌های سیخ‌زده را تحویل بگیرید.

انواع کباب زن

به طور کلی کباب زن به دو نوع خانگی و صنعتی تبدیل می‌شود. هر یک از این انواع دارای کارایی و ابعاد مشخصی هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • کباب زن خانگی (دستی)

اولین نوع کباب زن، کباب زن خانگی است که خیلی پر طرفدار می‌باشد. همانطور که گفته شد درست کردن کباب لذیذ و خوشمزه دغدغه افراد بسیاری است. برای رفع آن کباب زن دستی و یا خانگی تولید شده است و حکم دستیار خانگی را دارد. طریقه کار با این دستگاه بدین شکل است که ابتدا گوشت را وارد محفظه مخصوص کرده و سیخ را در جای خود قرار می‌دهید. بعد از گرم شدن دستگاه و باز شدن گوشت دستگاه شروع به سیخ زدن می‌کند. در کمترین زمان کباب‌های یکدست و خوشمزه‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد. معمولاً این دستگاه از فلزات مرغوب ساخته شده و کار با آن به صورت دستی است. از همین روی آن‌ها را با نام کوبیده زن دستی فلزی نیز می‌شناسند. کار با این دستگاه به حدی راحت است که قادر هستید به تنهایی و در زمان یک ساعت تعداد زیادی سیخ کوبیده آماده کنید.

  • کوبیده زن صنعتی (کوبیده زن رستوران)

 برای تهیه کباب با حجم زیاد و در اماکن شلوغی نظیر رستوران، هتل و مواردی از این دستگاه کباب زن بسیار کارآمد است. این دستگاه که آن را بیشتر به عنوان کباب زن اتوماتیک می‌شناسند، از سیستم هیدرولیکی و تنظیم فشار برخوردار است. موتور این کباب زن قدرتی معادل ۱. ۵ کیلو وات در ساعت دارد و در ساخت بدنه آن از ورق استیل استفاده شده است. این موضوع سبب شده است که این محصول در برابر حرارت و ضربه مقاوم شود. این دستگاه کباب زن این امکان را به کاربر می‌دهد تا در وزن و ابعاد کباب تغییرات دلخواه را ایجاد کند.

از دیگر قابلیت‌های این دستگاه وجود دو سنسور در آن است که به منظور بالا بردن میزان دقت و ایمنی در دستگاه استفاده شده‌اند. وجود کلید قطع برای موارد اضطراری، شمارشگر اتوماتیک، آلمان ورم نگهدارنده از دیگر اجزای کاربردی این مدل دستگاه کباب زن هستند. استفاده در از کباب زن صنعتی بستر بهداشتی مناسبی را ایجاد می‌کند که سبب آسودگی خاطر مشتریان می‌گردد و دیگر آن که به طور میانگین برای آماده کردن ۵۰۰ سیخ کباب کوبیده، یک ساعت زمان لازم است که عدد بسیار مناسبی است.

 این دستگاه قادر است کباب‌هایی با ابعاد ۳۶ سانتیمتر با پهنای۲_۴ سانتیمتر را در اسرع وقت آماده‌سازی کند. کباب زن صنعتی خود به دو مدل رومیزی و ‌ایستاده تقسیم می‌شود. از مدل رومیزی در رستوران‌های خلوت که به میزان کباب کمتری نیاز دارند، استفاده می‌شود که حجم کمتر و مدت زمان کار و استراحت محدودتری دارد. ولی مدل ‌ایستاده برای تولید حجم بیشتر کباب قابل استفاده است و قادر است ۵ ساعت متوالی کار کند. ایمنی و بازدهی بالای این دستگاه پاسخگوی نیاز رستوران‌های بزرگ است.

مزایای استفاده از دستگاه کباب زن

استفاده از انواع دستگاه کباب زن مزیت‌هایی را به همراه دارد که نظر خریداران را به خود جلب می‌کند. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • کاهش زمان مصرفی: اولین ویژگی مثبت این دستگاه صرفه‌جویی در زمان است که به خودی خود بسیار مهم است. امروزه زمان حرف اول را می‌زند و نباید آن را هدر داد. استفاده از کباب زن از آنجا که مانع از ریختن کباب و درست کردن مجدد آن، صرف زمان برای سیخ زدن و… می‌گردد، در زمان صرفه‌جویی می‌کند.
  • بالا بردن بهداشت: از آنجا که تمام مراحل سیخ زدن کباب توسط دستگاه به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام می‌شود؛ در نتیجه بهداشتی‌تر است. همچنین قطعات و محفظه دستگاه از استیل ضد زنگ است که امکان شستشوی دستگاه را فراهم می‌کند.
  • سیخ گرفتن یکدست: از دیگر مزایای این دستگاه یک شکل بودن کباب‌ها است. حجم گوشت ورودی و مقدار آن بر روی سیخ‌ها مشخص است، لذا شکل کباب‌ها یکدست و یک شکل می‌شود.
  • سهولت در درست کردن کوبیده مرغ: از آنجا که بافت گوشت مرغ نسبتاً نرم است، در نتیجه تهیه کوبیده آن و سیخ زدن نیاز به مهارت کافی دارد. از همین روی انجام این کار به وسیله دستگاه کباب زن به راحتی امکان‌پذیر است.
  • مانع از ریختن گوشت از روی سیخ: این دستگاه برای سیخ گرفتن، از قالب‌های مناسب و فشار کافی بهره می‌گیرد؛ بنابراین گوشت به خوبی بر روی سیه قرار گرفته و نمی‌ریزد.
  • راندمان بالا تا ۱۰۰۰ سیخ در ساعت، کاهش هزینه کارگر، استهلاک پایین، کاهش مصرف انرژی و… از دیگر مزایای کباب زن هستند.

قیمت کباب زن

برای اطلاع از قیمت انواع کباب زن صنایع پاسارگاد یکی از مراجع معتبر در این زمینه است. در این مجموعه انواع تجهیزات آشپزخانه ارائه می‌شود. با بودجه‌های مختلف می‌توان کباب زن مناسب خود را تهیه کرد. به طور کلی می‌توان ذکر کرد که قیمت کباب زن با توجه نوع و مدل آن، حجم، جنس بدنه و … تعیین می‌شود.

خرید کباب زن

جهت خرید کباب زن باید سایت‌های معتبری چون صنایع پاسارگاد را انتخاب کنید. در این مجموعه محصولات دسته‌بندی شده‌اند که سبب راحتی کاربران گشته است. با مراجعه به قسمت مورد نظر کالای خود را انتخاب کرده و با کارشناسان فروش ما تماس حاصل کنید.